افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
5

بالاخره امکان مشاهده رمزهای وای فای به ویندوز 11 اضافه شد

  • کد خبر : 21645
بالاخره امکان مشاهده رمزهای وای فای به ویندوز 11 اضافه شد

ویندوز 11 بیش از دو سال پیش منتشر شد و در این مدت بسیار موفق بود. مایکروسافت با افزودن بسیاری از ویژگی‌های جدید به این نسخه از ویندوز، فاصله بین رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند را کاهش داده و پلتفرم ویندوز می‌تواند با پلتفرم‌های موبایلی مانند اندروید همگام شود. با این حال، در حالی که ویندوز […]

ویندوز 11 بیش از دو سال پیش منتشر شد و در این مدت بسیار موفق بود. مایکروسافت با افزودن بسیاری از ویژگی‌های جدید به این نسخه از ویندوز، فاصله بین رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند را کاهش داده و پلتفرم ویندوز می‌تواند با پلتفرم‌های موبایلی مانند اندروید همگام شود. با این حال، در حالی که ویندوز 11 از همان ابتدا دارای بسیاری از ویژگی های آسان برای استفاده بود، هنوز در برخی زمینه ها شکاف هایی وجود داشت.

خوشبختانه مایکروسافت تمام تلاش خود را برای رفع این کاستی ها انجام می دهد و به عنوان مثال در حال حاضر در حال آزمایش ویژگی جدیدی در Windows 11 Insider Preview است که در نهایت به کاربران اجازه می دهد تا رمزهای عبور وای فای خود را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارند.

در نهایت امکان مشاهده تمامی رمزهای وای فای در ویندوز 11 وجود دارد

همانطور که می دانید، زمانی که رمز وای فای را وارد می کنید و به آن متصل می شوید، ویندوز 11 رمز عبور را ذخیره می کند تا دفعه بعد دیگر مجبور به وارد کردن رمز عبور نباشید. این ویژگی مفید به این معنی است که به مرور زمان رمز عبور را فراموش می کنیم و نمی توانیم آن را به دیگران بدهیم تا بتوانند به شبکه خانه یا محل کار ما متصل شوند.

متاسفانه تاکنون سیستم عامل ویندوز این قابلیت را نداشت که تمامی پسوردهای ذخیره شده را به راحتی مشاهده کند. البته برای فعال شدن شبکه وای فای می توانید این کار را انجام دهید و برای اطلاع از نحوه عملکرد آن می توانید به این مقاله مراجعه کنید. با این حال، این در حال تغییر است و مایکروسافت به تازگی یک نسخه جدید از Windows 11 Insider Preview را منتشر کرده است که ویژگی جدیدی را معرفی می کند که به کاربران امکان می دهد تمام رمزهای عبور ذخیره شده Wi-Fi خود را ببینند.

رمزهای عبور وای فای ویندوز 11 را ببینید

پیش از این، کاربران مجبور بودند از ابزارهای شخص ثالث یا جستجو در رجیستری برای یافتن رمز عبور وای فای خود استفاده کنند. با استفاده از این قابلیت جدید، در صورت نیاز به اشتراک گذاری رمزهای وای فای یا فراموشی آنها، مشکلی برای کاربران پیش نمی آید و به راحتی می توانند رمز عبور خود را مشاهده کنند.

برای مشاهده رمزهای عبور ذخیره شده وای فای خود، ابتدا باید اپلیکیشن Settings را باز کنید و به Network & Internet و سپس Wi-Fi بروید. پس از آن در قسمت Manage known networks لیستی از تمام شبکه های وای فای که کامپیوتر شما در گذشته به آنها متصل بوده را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده رمز عبور یک شبکه، به سادگی آن را انتخاب کنید و سپس روی View Wi-Fi Security Key کلیک کنید. با این کار رمز عبور به صورت متن ساده نمایش داده می شود. البته همانطور که گفتیم این قابلیت در حال حاضر در نسخه پیش نمایش ویندوز 11 قرار دارد و باید کمی بیشتر صبر کنیم تا به نسخه نهایی اضافه شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.