افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

بالاترین رتبه دولت سیزدهم در بخش رشد تورم اجاره بها

  • کد خبر : 279382
بالاترین رتبه دولت سیزدهم در بخش رشد تورم اجاره بها

بیت الله ستاریان، کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است خرداد امسال که فصل خروج مستاجران است، افزایش زیادی در اجاره بها خواهیم داشت. گزارش کردن آکنگاربه گزارش خبرآنلاین، بیت الله ستاریان، کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است اجاره بها در فصل نقل و انتقالات افزایش می یابد. به گفته وی، مسکن در سال گذشته در رکود تورمی […]



بیت الله ستاریان، کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است خرداد امسال که فصل خروج مستاجران است، افزایش زیادی در اجاره بها خواهیم داشت.





گزارش کردن آکنگاربه گزارش خبرآنلاین، بیت الله ستاریان، کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است اجاره بها در فصل نقل و انتقالات افزایش می یابد. به گفته وی، مسکن در سال گذشته در رکود تورمی قرار داشت و عموما در دوره رکود تورمی تورم مضاعف رخ می دهد و تاثیر خود را بر اجاره بها در فصل اجاره نشان می دهد. علاوه بر این، افزایش سالانه قیمت مسکن نیز در سال گذشته رخ می دهد. رشد سالانه اجاره بها در طول تمدید موثر است. بحث دیگر این است که وقتی مردم توان خرید مسکن را ندارند، وارد بازار اجاره می شوند. کسانی که قصد خرید خانه را داشتند عمدتاً به رهن و اجاره روی می آورند و این به نوبه خود قیمت اجاره را افزایش می دهد. طبیعتاً وقتی این اتفاقات می افتد و اجاره بها بالا می رود، مهاجرت معکوس منفی خواهیم داشت که حرکت به سمت حاشیه شهرها است و حاشیه شهرها شلوغ می شود.

سوپاپ اطمینان طرح کلاهک اجاره چیست؟

ستاریان همچنین معتقد است که هیچ گاه نقشی در افزایش یا کاهش قیمت مسکن نداشته است، دولت ها عموماً در بخش املاک و مستغلات منفعل بوده اند.

دولت سیزدهم رکورد افزایش تورم اجاره بها را دارد

به گزارش اکنگر، روزنامه دنیای اختاز گزارش داد که در سال های دولت سیزدهم، آمار و ارقام تورم اجاره بها در تهران نشان می دهد که از سال 1400 تا پایان سال 1402 قیمت اجاره بها سالانه 45، 44 و 52 درصد افزایش داشته است. به ترتیب. چیزی که در سی سال گذشته بی سابقه بود و دولت سیزدهم رکورددار شد.

نکته قابل تامل دیگر این است که تورم اجاره بها در کشور از میانگین سالانه دوره های قبل در دو سال گذشته فراتر رفته است. نسبت تورم عمومی و تورم اجاره بها در کشور همیشه 1.5 بوده است. اما سال گذشته به دلیل رشد تاریخی اجاره در کشور، این نسبت به مرز یک رسید.





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=279382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.