افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

باقریها: مشکل پرسپولیس گل نخوردن بود/ مدیریت به راحتی آل کثیر را از دست داد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 140891
باقریها: مشکل پرسپولیس گل نخوردن بود/ مدیریت به راحتی آل کثیر را از دست داد – پرسپولیس نیوز

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مدیریت فوتبال ایران باعث شده ما از فوتبال دنیا خیلی عقب باشیم. نبی اله باقریها در گفت وگو با میزان، درباره تساوی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل النصر عربستان در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس خوب بازی کرد اما باز هم موفق به گلزنی نشد. البته گل نخوردن […]

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مدیریت فوتبال ایران باعث شده ما از فوتبال دنیا خیلی عقب باشیم.

نبی اله باقریها در گفت وگو با میزان، درباره تساوی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل النصر عربستان در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس خوب بازی کرد اما باز هم موفق به گلزنی نشد. البته گل نخوردن مشکل بزرگ فوتبال ایران است. شیوه بازی نصر بعد از 10 بازیکن بودن خیلی تغییر کرد و جدا از بازیکنان خارجی، بازیکنان عربستانی عملکرد خوبی داشتند. ارائه فوتبال فنی و تاکتیکی توسط فوتبالیست های بومی عربستان به دلیل حضور بزرگان جهان در لیگ عربستان است. این چیزی بود که پرسپولیس داشت و بازیکنان تمام توان خود را مقابل نصر گذاشتند.

وی در خصوص دیدار پرسپولیس و الدیل در ورزشگاه آزادی افزود: بازی مقابل الدیل بسیار تعیین کننده است اما پرسپولیس کار سختی ندارد، البته بازیکنان در این دیدار خانگی نمی توانند اشتباه کنند. ” البته حق ندارند در این بازی اشتباه کنند، در فوتبال اشتباه است! چون این عبارت استرس و فشار زیادی را به بازیکن و مربی وارد می کند اما یکی از زیبایی های فوتبال اشتباهاتی است که بازیکنان و مربیان مرتکب می شوند.

*از فوتبال دنیا خیلی عقب هستیم

این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه مدیریت ورزش و فوتبال ایران ضروری است گفت: مدیریتی که در فوتبال ایران وجود دارد باعث شده ما از فوتبال دنیا خیلی عقب باشیم و حتی به این زودی ها به فوتبال عربستان هم نخواهیم رسید. چون تیم های لیگ عربستان بازیکنانی مثل رونالدو را جذب می کنند و قهرمان و بهترین تیم ایران نبیل باهویی را می خرد. مشخص نیست این بازیکن در چه سطحی وارد فوتبال ایران شده و چه توانایی قابل توجهی داشته است. در صحنه ای از بازی با النصر؛ مهدی ترابی در عمق دفاع حریف نفوذ کرد تا با تکنیک خود از سد دفاعی عبور کند که در این لحظه باهویی با یک خطای غیرضروری روی آیمارک لاپورته تلاش ترابی را خنثی کرد. پرسپولیس به راحتی آل کثیر را از دست داد و اگر مدیران باشگاه او را نگه می داشتند می توانستند نقطه ضعف خط حمله را برطرف کنند.

این بازیکن پیشکسوت فوتبال ادامه داد: استقبال وحشتناک از تیم فوتبال النصر ایران مایه شرمساری بود که نشان از کیفیت پایین مدیریت یک باشگاه ایرانی داشت. چه لزومی داشت که باشگاه پرسپولیس اینگونه از تیم نصر پذیرایی کند؟ اما سران باشگاه النصر در بازی برگشت چگونه از کاروان پرسپولیس در فرودگاه ریاض استقبال کردند؟ همین مشکلات وارد فوتبال و داخل زمین می شود و باعث شکست خواهد شد.

* سرمربی تیم ملی می ترسد تیمش به خاطر جوانی اش به جام جهانی نرسد

باقریها یادآور شد: مدیریت باشگاه های خارجی چارچوب و ضوابطی دارد که بر اساس آن همه مسائل از همه جهات به نفع باشگاه تمام می شود. گاهی باشگاه های ایرانی با مشکلاتی مواجه می شوند که پیش پا افتاده است و حتی یک فرد عادی هم می تواند آن ها را به راحتی حل کند. به خاطر همین عوامل است که فوتبال ایران از تیم های دسته سومی آسیا عقب افتاده است. اگر ستارگان انفرادی در مسابقات ملی و باشگاهی ما حضور نداشته باشند، امیدی به پیروزی در مسابقات نخواهیم داشت.

وی در پایان درباره تغییر نسل در تیم فوتبال ایران گفت: در باشگاه ها و تیم ملی جوانان تعطیل شد و میدان به جوانان داده نمی شود. آیا تیم ملی برای 4 یا 5 سال آینده بازیکن نمی خواهد؟ قطعا مربی بعدی تیم ملی دیگر بازیکن باتجربه ای ندارد. تفاوت فوتبال ایران با فوتبال ژاپن را اینجا می توان دید، ژاپن به دنبال قهرمانی در جام جهانی است و سرمربی تیم ملی ایران با توجه به جوان بودن تیمش می ترسد تیمش به جام جهانی نرسد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)