افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

باقریها: عثمر درس بزرگی به فوتبال ما داد/ دخالت بازیکن در انتخاب سرمربی ربطی ندارد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 298149
باقریها: عثمر درس بزرگی به فوتبال ما داد/ دخالت بازیکن در انتخاب سرمربی ربطی ندارد – پرسپولیس نیوز

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: شرایط فوتبال ایران عادی نیست و با این مدیریت قطعا در سال های آینده دچار مشکل خواهیم شد. امیدوارم فدراسیون وارد آکادمی ها شود. نبی الله باقریها در گفت وگو با میزان، درباره تصاویر تیم فوتبال ایران مقابل ازبکستان در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: این دیدار از نظر فنی جذاب […]

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: شرایط فوتبال ایران عادی نیست و با این مدیریت قطعا در سال های آینده دچار مشکل خواهیم شد. امیدوارم فدراسیون وارد آکادمی ها شود.

نبی الله باقریها در گفت وگو با میزان، درباره تصاویر تیم فوتبال ایران مقابل ازبکستان در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: این دیدار از نظر فنی جذاب نبود و انتظار داشتیم شاگردان قلانوی در دیداری مقابل ازبکستان به پیروزی بزرگی دست پیدا کنند. به آرامی در ورزشگاه آزادی بازی شود اما این نتیجه ما را نگران کرده است.

وی ادامه داد: بازیکنان در این دیدار انگیزه و انرژی کافی نداشتند و از موقعیت هایی که داشتند استفاده نکردند تا اینکه متوقف شدند. از نظر آماری در این دیدار 2 تیم برابر بودند و نتیجه عادلانه ای به دست آمد. متاسفانه فوتبال ما از ریشه آسیب دیده است و سال ها طول می کشد تا بازسازی شود. فوتبال ما کمبود نیروی انسانی دارد و متاسفانه در بین کشورهای آسیایی سطح بسیار پایینی داریم. قطعا اتفاقاتی که در لیگ ایران می افتد بی تاثیر نیست و این بازیکنان جوان و نوظهور هستند که در جریان این اتفاقات آسیب روحی و روانی می بینند.

اکثر مدیران باشگاه فوتبال بلد نیستند

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص استعدادهای ملی تصریح کرد: اگر روزی فوتبال ما از نظر نیروی انسانی و استعداد نابود شد، دلیل آن را از فدراسیون فوتبال جویا شوید. متاسفانه هیچ نظارتی در رده های پایه وجود ندارد و باشگاه ها واقعاً به استعداد یا نبودن اهمیت نمی دهند و بیشتر آنها به دنبال رشوه برای معرفی بازیکن نالایق به فوتبال ایران هستند. متاسفانه اکثر مربیان هیچ شناختی از فوتبال ندارند و هرگز قدرت مقابله با مشکلات را نخواهند داشت. متاسفانه ادعاهای ما از توان ما خارج است و این امر در آینده نتایج منفی خواهد داشت.

ما به جوانان این فرصت را ندادیم که رونالدو و مسی شوند.

باقریها با بیان اینکه امکانات فوتبال ایران قابل مقایسه با کشورهای حوزه خلیج فارس نیست، گفت: جوان سازی و تغییر نسل یکی از بزرگترین اقداماتی است که در فوتبال ایران انجام می شود. جوانان باید در بازی های دوستانه محک بزنند و در بازی های مهم ریسک نکنند چون جبران ناپذیر است. جوانان باید در بازی های دوستانه آموزش ببینند. ما نباید از جوانان انتظار بیشتری داشته باشیم زیرا به آنها امکاناتی نداده ایم تا از آنها رونالدو و مسی پیدا کنند. زمانی که کشورهای حاشیه خلیج فارس در فوتبال پیشرفت کردند، بی دلیل نبود، چرا که ما چندین دهه است که امکاناتی که در اختیار دارند را در خواب هم نمی بینیم و این یکی از دلایل اصلی افت فوتبال ایران است.

کشورهای خلیج فارس از نظر امکانات در حال پیشرفت هستند، ما در حاشیه هستیم!

و افزود: قطعا در مقدماتی جام جهانی کار سختی خواهیم داشت. در گذشته با یکی دو تیم بزرگ مثل ژاپن و کره جنوبی مشکل داشتیم اما الان هر تیمی برای ما مشکل دارد. همه فوتبال آسیا سال به سال علم فوتبال خود را اضافه کردند و امکانات خود را افزایش دادند، اما ما در حاشیه می مانیم و خدای نکرده به پایان یک فصل برسیم و تیمی بین استقلال و پرسپولیس قهرمان قهرمانی شود. تلخ به ذائقه شما در حالی که این مسائل در دنیا عادی است، اما طبیعی نیست که آنها سعی کنند بر یکدیگر پیروز شوند. اگر فوتبال ما 3 یا 4 ستاره دارد به خاطر وسعت کشور است اما با وجود مشکلات زیادی که فوتبال ما دارد همین تعداد را از دست می دهیم. رختکن، سالن بدنسازی، محیط ریکاوری، چمن و غیره داریم. بسیار ضعیف است و این باعث دلسردی بازیکنان می شود. قطر شاید شخصیت قهرمانی نداشته باشد اما با توجه به امکانات رفاهی و تجهیزات فوتبالی که در اختیار بازیکنانش قرار داده است شایسته قهرمانی است.

ربطی به درگیر شدن بازیکن در مسائل مدیریتی ندارد.

نبی الله باقریها در پایان به اتفاقات اخیر در باشگاه پرسپولیس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: عثمر درس بزرگی به فوتبال ما داده است. او اخلاق، شجاعت و معرفت را پشت سر گذاشت و شایسته بود با خاطره ای خوب از ایران برود. هرکسی که از او انتقاد کند قطعا هیچ لطفی به او نکرده است چرا که این مربی برزیلی هرچند کوتاه قد اما تیمش بازی های چشم نوازی به نمایش گذاشت و از همه مهمتر توانست از سد استقلال بگذرد و قهرمان شود. او در مهم ترین کاری که در زمان قهرمانی انجام داد، تصویر یک گل را روی پیراهنش نشان داد و دانش او را نباید فراموش کنیم. تیم اسمار رو به جلو بازی کرد و من شخصا از این کار لذت بردم. اسکوچیچ مربی خوبی است و مدیران پرسپولیس باید تصمیم بگیرند که بالاخره چه کسی هدایت قرمزها را برعهده خواهد گرفت. ربطی به دخالت بازیکنان پرسپولیس در مسائلی که به آنها مربوط نمی شود ندارد. باند خود را جمع می کنند و فقط روی فوتبال تمرکز می کنند! در این زمینه ممکن است باشگاه تصمیم بگیرد چه کسی تیم را هدایت کند و اگر بازیکنی بخواهد در این کار دخالت کند باید به مدیریت باشگاه شکایت کند. بازیکن فقط باید از دستورات اطاعت کند. امیدوارم بهترین اتفاقات برای پرسپولیس بیفتد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)