افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

بافت تاریخی اصفهان قابلیت افزایش قد را ندارد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 391992
بافت تاریخی اصفهان قابلیت افزایش قد را ندارد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول میر باقری با اشاره به موضوع ساخت آسمان خراش ها، ضمن تاکید بر اینکه موضوعی حساس در شهر اصفهان است و منافع مردم و سرمایه گذاران و همچنین مسائل امنیتی است. شمارش صبح پنج شنبه ضوابط طرح تفصیلی شهر اصفهان، سرانه و ابعاد خانوار بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی […]

به گزارش خبرنگار مهر، رسول میر باقری با اشاره به موضوع ساخت آسمان خراش ها، ضمن تاکید بر اینکه موضوعی حساس در شهر اصفهان است و منافع مردم و سرمایه گذاران و همچنین مسائل امنیتی است. شمارش صبح پنج شنبه ضوابط طرح تفصیلی شهر اصفهان، سرانه و ابعاد خانوار بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و ارتفاع هر پلاک و ملک به دست می آید. بر اساس ظرفیت بشقاب . در شهر اصفهان کتاب کد طرح تفصیلی داریم و در آن کتاب تلورانس ارتفاع با توجه به عرض معبر و متراژ پلاک در نظر گرفته شده است بنابراین هر ملک با توجه به کد پهنه دارای تلرانس ارتفاع می باشد.

وی تاکید کرد که کد ارتفاع منطقه است بر اساس با نظر مشاوران شهرسازی می توان بازدید میدانی، ظرفیت منطقه، عرض و خدماتی که باید در آن منطقه ارائه شود و میزان جمعیت را مشخص کرد، افزود: حداکثر کد ارتفاعی که داریم. در اصفهان شش طبقه است. به ندرت در برخی مناطق شهر طرح تفصیلی یا طرح بازنگری ارائه شده است. ما در اصفهان بلندمرتبه نداریم و اگر بخواهیم با تبریز و تهران که ده طبقه در یک پاساژ هشت متری ساخته شده مقایسه کنیم، در اصفهان بلندمرتبه نداریم. چه خوب که بسیاری از کارشناسان شهرسازی تاکید می کنند که شهر اصفهان از نظر تحمل ارتفاع، شهری آرام است.

ارتفاعات دقیق در شهر اصفهان در دستور کار است

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه در موضوعی تحت عنوان ارتفاعات دقیق در شهر اصفهان مطرح شده است، تصریح کرد: برخی محدوده ها بیش از حد تشکیل شده است. کد منطقه به دلایلی به عنوان مثال، منطقه ای وجود دارد که کد منطقه سه طبقه است. اما با توجه به عرض معبر و یا بزرگی پلاک، مجوز چهار طبقه صادر شده است. در طرح بازنگری طرح تفصیلی در سال 1390 موضوع تعیین ارتفاعات اعلام شد و این موضوع مورد توجه قرار گرفت. در برخی مناطق مانند 7 و 12 بحث تنظیم ارتفاع مطرح شده و پس از ارسال به کمیسیون ماده 5 و تصویب آن ابلاغ شده است، اما برخی مناطق همچنان در مرحله تنظیم ارتفاع هستند و این موضوع باعث ایجاد ابهام شده است. . .

وی با اشاره به اینکه برخی سرمایه گذاران از نظر اقتصادی به دنبال حداکثر ارتفاع هستند، گفت: حرکت در این مسیر و افزایش ارتفاع به دلیل عدم ارائه سرانه خدمات آموزشی، بهداشتی و فضای سبز باعث می شود. بی عدالتی و عدم تعادل در بحث ترافیک، آلودگی و تراکم جمعیت در محدوده خاصی خواهد بود.

میر باقری معتقد است شهر اصفهان دارای افق بسیار متعادل و همواری است. در برخی مناطق یکنواختی ساختمان ها به وضوح دیده می شود و ساختمان های مرتفع و پستی را نمی بینیم و این نشان می دهد که مهندسان و مشاوران در اجرای طرح تفصیلی در سال های اخیر دقت لازم را به عمل آورده اند تا تسامح زیادی وجود نداشته باشد. وی برای ارتفاع در شهر اصفهان و حتی محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در برخی مناطق شهر اصفهان از نظر وضعیت فرهنگی و میراثی شهر اصفهان گفت و ادامه داد: ما در شهری زندگی می کنیم که دارای ارزش های تاریخی و فرهنگی است. تبرها و بذرهای ارزشمندی در سطح شهر پراکنده است که از نظر میراثی و گردشگری حائز اهمیت است و این خود محدودیتی برای ارتفاع شهری است که اصفهان ایجاد می کند و به دلیل مسائل فرهنگی و تاریخی نمی توانیم برویم. عمود شدن برویم و توسعه ارتفاعات نخواهیم داشت.

توجه به پهنای باند کم موضوع حساسی است و نمی توان دوباره در مورد آن بحث کرد

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر به طور خاص وی بابت مشکلات پذیرش ارتفاع و ایمنی شهر و نگرانی آتش نشانان از عدم رعایت عرض استاندارد در برخی مناطق گفت: هر ساختمانی که بخواهد پروانه دریافت کند، الزاماً باید یک سری استانداردها را بر اساس ویرایش های نوزده گانه قانون استاندارد رعایت کند. مقررات ملی ساختمان و قبل از اجرای نقشه ها، تاسیسات برقی و مکانیکی در نظام مهندسی مورد بررسی و تنظیم قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.