افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

باغ شاهزاده ماهان واندر وسط بیابان را بشناسید!

  • کد خبر : 19094
باغ شاهزاده ماهان واندر وسط بیابان را بشناسید!

چقدر با باغ شاهزاده ماهان کرمان آشنایی دارید؟ عموم مردم کرمان را شهری گرم و خشک می دانند که زردی کویرهایش از سبزی درختان پیشی گرفته است. این ایده ممکن است در ابتدا به حقیقت نزدیک باشد، اما تا زمانی که با باغ شاهزاده ماهان آشنا شوید. در ۶ کیلومتری شهر ماهان، تکه ای از […]

چقدر با باغ شاهزاده ماهان کرمان آشنایی دارید؟ عموم مردم کرمان را شهری گرم و خشک می دانند که زردی کویرهایش از سبزی درختان پیشی گرفته است. این ایده ممکن است در ابتدا به حقیقت نزدیک باشد، اما تا زمانی که با باغ شاهزاده ماهان آشنا شوید. در ۶ کیلومتری شهر ماهان، تکه ای از بهشت ​​در دل کویر همچون نگین زمرد خودنمایی می کند. باغ شاهزاده ماهان یکی از جاذبه های منحصر به فرد شهر کرمان است. اگر می خواهید در مورد زیبایی منحصر به فرد باغ شاهزاده ماهان بیشتر بدانید با مجله گردشگری همراه باشید امروز پرواز کن با

خرید بلیط هواپیما کرمان

باغ شاهزاده ماهان کجاست؟

اگر نیم ساعت تا شهر ماهان رانندگی کنید، سرسبزی درختان مانند سرابی در میان بیابان های خشک جلوه می کند. با نزدیک شدن به باغ شاهزاده ماهان، رویای شما محقق می شود. وقتی از ورودی عمارت وارد می شوید، زیبایی، آب و هوای مطبوع و دلپذیر و پوشش گیاهی بی نظیر را در دل کویر تجربه خواهید کرد.

نمایی از باغ شاهزاده ماهان در دل کویر

باغ شاهزاده ماهان یکی از بزرگترین و زیباترین باغ های ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این باغ تاریخی یادگاری از دوران قاجاریه است و دستور ساخت آن توسط سردار ایروانی محمد حسن خان حاکم وقت کرمان صادر شده است. در فاصله سال های 1309 تا 1298، بناهای این باغ در زمان حاکم بعدی عبدالحمید میرزا نصیرالدوله تکمیل شد.

شاهزاده ماهان که بود؟

زیبایی بی حد و حصر باغ شاهزاده ماهان، هر بیننده ای را مشتاق می کند تا درباره تاریخچه آن بیشتر بداند. شاهزاده ماهان در واقع میرزا ناصرالدوله حاکم وقت کرمان بود که نام خود را برای این باغ انتخاب کرد. ناصرالدوله نوه ناصرالدین شاه و فرمانده نظامی بود و زمانی که دستور ساخت باغ ماهان را داد، یازده سال به طول انجامید.

عکس قدیمی باغ شاهزاده ماهان

طولانی شدن ساخت باغ شاهزاده ماهان و سخت گیری ناصرالدوله به حدی بود که وقتی معمار باغ از مرگ او مطلع شد، می گویند مشتی گل بر بام انداخت و فرار کرد. به همین دلیل اگر به باغ شاهزاده ماهان بروید متوجه می شوید که بخشی از بنا خالی از دکوراسیون و معماری است. معماری متروک باغ ماهان را در سردر و کاشی کاری های خالی آن می بینید.

معماری باغ شاهزاده ماهان

در ابتدای ورود به باغ شاهزاده ماهان، موزاییک های زیبا جلب توجه می کند. در بالای ورودی باغ اتاق هایی وجود دارد که می توان از آنها برای پذیرایی از مهمانان استفاده کرد. وقتی به طور کامل وارد باغ شوید و حوض های پلکانی را در میان درختان سرسبز ببینید، به زیبایی این باغ پی خواهید برد. باغ شاهزاده ماهان با شیب طراحی شده است. در واقع باغچه ای مستطیل شکل با حوضچه های مربع پلکانی در وسط در نظر بگیرید.

معماری باغ شاهزاده ماهان

علاوه بر حوضچه ها، جریان آب جاری که از قنات تیگران سرچشمه می گیرد به موازات حوضچه ها حرکت می کند. همچنین عمارت کوچکی در انتهای باغ خودنمایی می کند. در حال حاضر محوطه اطراف این کیوسک به رستوران تبدیل شده است که اطراف آن تخت هایی فرش شده است. گردشگران زیادی روی تخت ها می نشینند و مهمان فالوده کرمانی می شوند و از منظره باشکوه باغ لذت می برند.

عمارت شاهزاده ماهان باغ

معرفی قسمت های مختلف باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان کرمان شامل قسمت های مختلفی است. این قسمت ها در کنار هم مجموعه زیبای باغ شازده را تشکیل داده اند.

  • محوطه دانشگاه: قبل از ورود به مجتمع با مقر روبرو می شوید. بخشی که شما را از محیط خشک بیرون جدا می کند و شما را به باغ سرسبز شاهزاده ماهان دعوت می کند.
  • از پله ها: برای ثبت خاطره ای فراموش نشدنی از باغ شاهزاده ماهان، وارد عمارت دو طبقه انتهای باغ شوید، از پله ها بالا بروید و از آنجا به باغ نگاه کنید.
  • باغ خلوت: در پشت عمارت باغ اختصاصی وجود دارد که به باغ اختصاصی معروف است. در این فضا قدم بزنید و از سایه درختان لذت ببرید و به ساختمان عمارت زیبا نگاه کنید.
  • حمام: فضای تو در تو در پشت دیوار عمارت، ساختمان توالت است.
  • رهبر خانه باشید.: برج مراقبت یا اقامتگاه نگهبان باغ را خانه زعیم باشی می گویند که در بالای حمام قرار دارد.

امکانات باغ شاهزاده ماهان

وقتی به انتهای باغ می روید، رستوران و مهمانخانه را خواهید دید. در واقع یکی از بهترین جاهایی که می توان از زیبایی این باغ رویایی لذت برد، نشستن بر روی تخت های رستوران باغ شاهزاده ماهان است. غذاهای محلی کرمانی در خنکای باغ فضای خاطره انگیزی ایجاد می کند.

مهمانسرای باغ برای گردشگرانی که قصد اقامت در باغ را دارند، امکانات اقامتی شبانه را فراهم می کند. اگر می‌خواهید یک سوغات کرمان را به شهرتان ببرید، می‌توانید با یک تیر دو تایی بزنید و صنایع دستی‌ای را که در باغ شاهزاده ماهان به فروش می‌رسد بخرید. علاوه بر این امکان اسب سواری در باغ نیز برای علاقه مندان به این فعالیت در نظر گرفته شده است.

رستوران باغ شاهزاده ماهان

بهترین زمان برای بازدید از باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان یک باغ چهار فصل است یعنی این باغ در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارد. این باغ در فصل بهار و تابستان بسیار سرسبز است و گردشگران از قدم زدن در آن لذت می برند. در پاییز که برگ ها زرد و طلایی می شوند، باغ شاهزاده ماهان نیز زیبایی خاص خود را پیدا می کند. در برف زمستانی نگاه به باغ سفید و عکس گرفتن از باغ شاهزاده ماهان جذابیت خاص خود را دارد.

مکان های گردشگری اطراف باغ شاهزاده ماهان

پس از بازدید از باغ شاهزاده ماهان می توانید از آرامگاه شاه نعمت الله ولی در نزدیکی باغ دیدن کنید. در کنار آرامگاه، امکان بازدید از نسخ خطی نفیس موزه شاه نعمت الله نیز وجود دارد. پس از این می توانید با بازدید از موزه زرتشتیان، باغ موزه هرندی، بازار تاریخی کرمان، موزه ساعت، مجموعه گنجعلی خان و گنبد جبلیه، تجربه سفر به کرمان را تکمیل کنید.

نمایی از باغ ماهان کرمان
نمایی از باغ ماهان کرمان

دسترسی به باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزده ماهان در ۳۵ کیلومتری کرمان و ۲ کیلومتری ماهان قرار دارد. بهترین راه دسترسی به باغ شازده ماهانجاده کرمان به بم. این باغ از ساعت 8 صبح تا 10 شب پذیرای مهمانان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اقامتگاه و پذیرش می توانید با شماره تلفن 2103-3377-034 باغ شهزاد ماهان تماس بگیرید.

باغ شازده ماهان، جاذبه متفاوت کرمان

باغ های ایرانی مانند باغ ارم شیراز، باغ فین کاشان، باغ چهلستون اصفهان و باغ شاهزاده ماهان کرمان شهرت جهانی دارند. جذابیت این باغ ها تنها به دلیل پوشش گیاهی نیست، بلکه به دلیل معماری و جزئیات ظریف در طراحی آن است که تنها هنر معماران ایرانی می تواند باشد.

باغ شاهزاده ماهان نمونه ای از زندگی و سرسبزی در کویر است. برای دیدن این زیبایی الهام بخش به کرمان بروید و از یکی از آنها دیدن کنید هتل های نزدیک به باغ شاهزاده کرمان مانند مدیر هتل سنتی باشید.، هتل جهانگردی ماهان، هتل جهانگردی گدین و اقامتگاه گردشگری روشن دون. شما می توانید هر هتلی در کرمان را با بهترین قیمت در Fly Today رزرو کنید و از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار شوید.

اگر تجربه بازدید از باغ شاهزاده کرمان را دارید، لطفاً آن را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول باغ شاهزاده ماهان کرمان

ساعت بازدید از باغ شازده ماهان چه زمانی است؟

ساعت بازدید از باغ همه روزه به جز ایام سوگواری از ساعت 8 صبح تا 22 می باشد.

هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان چقدر است؟

ورودی باغ شاهزاده ماهان برای گردشگران ایرانی 3000 تومان و برای گردشگران خارجی 20000 تومان است.

باغ شاهزاده ماهان کجاست؟

باغ شاهزاده ماهان در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان و دو کیلومتری شهر ماهان قرار دارد.

آشنایی با عجایب باغ شهزاد ماهان در دل کویر! اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.