افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

باطری زیر جلدی قلب (S-ICD) برای اولین بار در تبریز کاشته شد – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 205012
باطری زیر جلدی قلب (S-ICD) برای اولین بار در تبریز کاشته شد – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر روح خداوند همتی که روز پنجشنبه این عمل را انجام داد گفت برو وی در جمع خبرنگاران افزود: دستگاه شوک قلب قابل کاشت که به عنوان ICD نیز شناخته می شود، یک دستگاه کوچک با باتری است که در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و بیماری های ژنتیکی قلبی مورد […]

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر روح خداوند همتی که روز پنجشنبه این عمل را انجام داد گفت برو وی در جمع خبرنگاران افزود: دستگاه شوک قلب قابل کاشت که به عنوان ICD نیز شناخته می شود، یک دستگاه کوچک با باتری است که در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و بیماری های ژنتیکی قلبی مورد استفاده قرار می گیرد. نشانه تعبیه شده است.

وی ادامه داد: با کاشت ICD در قفسه سینه، ضربان قلب غیر طبیعی (آریتمی) می بینم شناسایی و در صورت لزوم آنها را متوقف می کند.

همتی گفت: ضربان نامنظم قلب را متوقف کنید دستگاه شوک کاشت قلب و ایجاد ریتم طبیعی قلب با ایجاد تخلیه الکتریکی اتفاق می افتد.

او اضافه کرد: دستگاه شوک پیوند قلب برای افرادی که ضربان قلب خطرناکی دارند و شرایط مشابه دارند شخصی کاردیو یا فیبریلاسیون بطنی درگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه دو نوع اساسی دارد، گفت: نوع معمول ICD در قفسه سینه فرد کاشته می شود و سیم های آن به قلب متصل می شود. دفیبریلاتورها معمولاً به جراحی جزئی نیاز دارد.

این متخصص قلب و عروق و معاشرت الکتروفیزیولوژی گفت: بنویس مخفیانه (S-ICD) در زیر پوست در کنار قفسه سینه و زیر بغل فرد کاشته می شود، سپس به الکترودی متصل می شود که در امتداد استخوان های قفسه سینه قرار دارد.

یادآوری می شود: S-ICD کمی بزرگتر از دفیبریلاتورها شایع است، اما در قلب نمی ماند.

همتی تاکید کرد: بنویس مخفیانه بر خلاف نوع معمول ICD، عوارض مربوط به سرب داخل قلب است او را در آغوش بگیر هیچ عفونت، شکستگی سرب، جابجایی سرب یا انسداد عروق وریدی وجود ندارد و بیمار محدودیت حرکتی اندام فوقانی نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.