افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

باشگاه پرسپولیس: وقاحتی که در آزادی رخ داد، توهین به همه زنان بود/ یک بار برای همیشه حق داشته باشید – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 251972
باشگاه پرسپولیس: وقاحتی که در آزادی رخ داد، توهین به همه زنان بود/ یک بار برای همیشه حق داشته باشید – پرسپولیس نیوز

توهین روز چهارشنبه جمعی از هواداران سپاهان و انتشار تنها یک مورد آن کشور را شوکه کرد، نه تنها توهین به بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه بود، بلکه توهین به تمام بانوان ایرانی حتی غیرایرانی بود. . فوتبالیست ها و هیچ ایرانی با افتخار داخل و خارج فوتبال نمی تواند خود را از این موضوع […]

توهین روز چهارشنبه جمعی از هواداران سپاهان و انتشار تنها یک مورد آن کشور را شوکه کرد، نه تنها توهین به بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه بود، بلکه توهین به تمام بانوان ایرانی حتی غیرایرانی بود. . فوتبالیست ها و هیچ ایرانی با افتخار داخل و خارج فوتبال نمی تواند خود را از این موضوع کنار بگذارد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، سال هاست که بخشی از جامعه هواداران سپاهان هر از چند گاهی دست به اقدامات وحشتناکی می زنند. اقدامات انجام شده برای مقابله با این پدیده اثر بازدارنده ای ندارد و به نظر می رسد اگر مسئولان با فشار افکار عمومی مواجه نبودند، اتخاذ تدابیر جدی باور نمی شد.

در تمام این موارد حتی یک بار هم دیده نشد که باشگاه سپاهان توبه عمیقی داشته باشد، جز اینکه به دلیل شدت ماجرا مجبور به این کار شدند.
در این مورد اخیر حتی رویکرد انتقادی به این موضوع نیز زیر سوال رفته و کسانی که این حادثه برانگیخته شده اند به دلیل ماهیت ناپسند آن انگ شده اند. البته آنها هم از این وضعیت خشنود نیستند، زیرا روز چهارشنبه شاهد آغاز جریانی فکری و رفتاری بودیم که اگر در این زمان با تمام قوا از ریشه سرکوب نشود، سرآغاز جریانی خواهد بود. خشونت و عدم احترام به زنان در سراسر جامعه. اتفاقی که افتاد علیه هواداران همه باشگاه ها از جمله خود سپاهان بود.
ملت ما در دفاع از حرم شهدای عزیز و گرانقدری داد تا داعش و مرامش که در نوع نگاهش به زنان جلوه گر شده بود به این مملکت باز نشود و حالا در کمال تعجب یک نفر همین عقیده را فریاد زده است و در داخل و خارج بیان کردند. فوتبال و ورزش اگر به اندازه کافی تحت تاثیر قرار نگرفته اند باید برای خود متاسف باشند.

اغراق آمیز نیستند، واقعیت هایی هستند که جسارت بیان آن ها کمتر است.
و در مورد رفتار برخی از هواداران سپاهان، نه همه، داستان طولانی است.

حمله به خودرویی که مدیران باشگاه رقیب در آن تردد می کردند که با احتساب اندازه سنگ و آجر به نظر می رسید جان آنها را هدف گرفته بود، نابینایی هر دو چشم یک سرباز احمدی بر اثر پرتاب نارنجک دست ساز، حمله وحشیانه و وحشیانه به چند هوادار پرسپولیس و ضرب و شتم آنها، کور کردن هواداران پرسپولیس، تهدید و ارعاب هواداران پرسپولیس در شهر و محل زندگی خود (اصفهان)، حمله به خودروهای خبرنگاران در تهران، آتش زدن یک ماشین روزنامه نگار در حادثه دیگر، حمله به مسئولان داخل ورزشگاه در جریان بازی خارج از خانه، حمله به اتوبوس. حمل و نقل اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با نارنجک که می توانست با برخورد به راننده و خارج شدن از کنترل اتوبوس به یک اتفاق فاجعه بار تبدیل شود. بخشی از اتفاقاتی که این افراد ایجاد کرده اند، علاوه بر درگیری های لفظی و فیزیکی معمول در ورزشگاه ها.

آنها اکنون سؤالات افتخاری را مطرح کرده اند که رویکردهای انضباطی و اخلاقی دیگر برای پرداختن به آنها کافی نیست.
این تا کجا قرار است پیش برود؟
توجه افکار عمومی را به این نکته جلب می کنیم که توهین آن فرد که معلوم نیست در دامانی چگونه بزرگ شده است تنها گوشه کوچکی از رفتارها و توهین های زننده هواداران سپاهان به زنان بوده است.

باشگاه پرسپولیس اسناد و فیلم هایی را جمع آوری می کند و در قالب شکایت از این فرد خاص و از گروهی از هواداران و باشگاه سپاهان به مراجع قضایی فوتبال و نهادهای ذیربط ارائه می کند، اما قطعا این کافی نیست.

چرا باید جامعه هواداران برخی باشگاه‌ها به دلیل نزدیک‌بینی یا رنگ‌بینی برخی مسئولان و نهادها در شهرهایشان، اینگونه باور داشته باشند که دارای چنین حاشیه امنیتی هستند؟

همچنین به ارکان ورزشی و فوتبالی کشور تضمین می‌دهیم که در صورت عدم توجه به این که اقدام انجام شده متضمن امنیت و احترام به هواداران زن باشد، رویدادهایی مانند خشونت علیه زنان در ابعاد بین‌المللی فوتبال قابل انجام است همه تیم ها و هیچ تفاوتی بین زنان در این زمینه وجود ندارد. نه طرفدار پرسپولیس و استقلال و سپاهان و تراکتور و خوزستان و گیلان و مازندران و کرمان و ….

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)