افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

باشگاه پرسپولیس: خروج استقلال از آسیا ربطی به مالکیت مشترک نداشت/ مجوز حرفه ای چرخشی نیست – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 211978
باشگاه پرسپولیس: خروج استقلال از آسیا ربطی به مالکیت مشترک نداشت/ مجوز حرفه ای چرخشی نیست – پرسپولیس نیوز

باشگاه پرسپولیس برخی مسائل علیه این باشگاه در رسانه ملی را عجیب، نادرست و قطعی توصیف کرد. باشگاه پرسپولیس در بیانیه ای نوشت: خیلی عجیب به نظر می رسد که افرادی با تریبون در رسانه ملی که باید اقداماتی را برای آگاهی بخشی انجام دهند، گاهی علی رغم اظهارات صحیح خود، عمدا یا از روی […]

باشگاه پرسپولیس برخی مسائل علیه این باشگاه در رسانه ملی را عجیب، نادرست و قطعی توصیف کرد.

باشگاه پرسپولیس در بیانیه ای نوشت: خیلی عجیب به نظر می رسد که افرادی با تریبون در رسانه ملی که باید اقداماتی را برای آگاهی بخشی انجام دهند، گاهی علی رغم اظهارات صحیح خود، عمدا یا از روی ناآگاهی اطلاعاتی را ارائه می دهند که مخرب است و مشکلاتی را ایجاد می کند. تنش هواداران را هم افزایش می دهد که متاسفانه در یکی از برنامه های تلویزیونی شاهد بودیم که از طرف یک کارشناس مسائل مربوط به حرفه ای شدن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال این خط فکری و توصیه ای برای جلوگیری از صدور این موضوع مطرح شد. مجوز حرفه ای برای پرسپولیس چون دو تیم با مالکیت مشترک نمی توانند برای حضور با هم رقابت کنند و از آنجایی که استقلال پارسال مجوز نگرفت شاید برای این فصل نوبت پرسپولیس باشد که از این موضوع محروم شود.

چنین اظهارنظر عجیبی علاوه بر اینکه کاملا مغرضانه بوده و اعتراض باشگاه پرسپولیس و هوادارانش را برانگیخته و انتظار می رود اصلاح و جبران شود، حکایت از آن دارد که برخی از اظهارنظرهای کارشناسان تلویزیونی به جای مبنایی بودن. در مورد حقایق و La Correct، اطلاعات رسمی و حقوقی ریشه در خوانش های بعضا سطح پایین در فضای مجازی دارد. به عنوان یک نکته اساسی به کارشناس مربوطه که آن اظهارنظر عجیب و غریب را مطرح کرده و سایر عزیزان در رسانه ملی اعلام کردیم که اخذ مجوز فعالیت حرفه ای که هر سال سخت تر می شود، جابه جایی نیست. اینکه اصولاً برخی مسائل خارج از اختیارات و اختیارات دو باشگاه است و مدیریت کل کشور و ورزش و فوتبال باید در این زمینه اقدام کنند، موضوع درستی است که همه می دانند، اما این درست نیست که دو باشگاه قرار است بروند و یک سبد جلوی صف بگذارند و هر کدام نوبت خود را بگیرد.

برای اخذ مجوز باید یک سری استانداردها، الزامات و پروتکل ها اجرا شود که هر ساله از سوی کنفدراسیون و فدراسیون ابلاغ می شود. در حال حاضر باشگاه ها هر روز به شدت درگیر این موضوع هستند و در حال بارگذاری مدارک هستند و کمیته صدور مجوز نیز به طور مستمر در تلاش است تا نواقص و اشتباهات را شناسایی و به باشگاه ها برای اصلاح آن ها اطلاع رسانی کند. سال گذشته اگر متاسفانه باشگاه نتوانست این مجوز را بگیرد ربطی به مالکیت مشترک نداشت. اینکه باشگاه دیگری قربانی شد تا پرسپولیس مجوز بگیرد، دروغ بزرگی در فضای مجازی و توسط افراد غیرمسئول و دروغگو بود. اصلا فکرش را هم نمی کردیم که مدیران آن باشگاه چنین حرفی بزنند. منشا این دروغ حداقل برای ما مشخص نیست و بسیار متاسفیم که چنین دروغی به عنوان واقعیت و داده تلویزیونی پذیرفته شده است.

سال گذشته با طرحی که تدوین شد و اطلاعیه رسمی و مستندات آن نیز منتشر شد، موضوع مالکیت مشترک رسما حل شد. قطعا دولت محترم و وزارت محترم ورزش و جوانان باید برای امسال نیز اقدامات لازم را انجام دهند اما چه چیزی مانع از اعطای مجوز به باشگاه دیگری در سال قبل با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال و با ارائه مستندات شد. حقوقی مشکل بدهی مالی و در نهایت عدم تکمیل مدارک و مدارک بود و این ربطی به پرسپولیس نداشت اما مردم آن دروغ بزرگ را به هواداران آن تیم گفتند.

اما در پرسپولیس یادمان نیست آخرین باری که باشگاه به طور کامل تعطیل شد. در بسته ترین حالت کشور که حداقل بخشی از باشگاه در آن فعال نباشد، حتی اگر تیم در تعطیلات باشد، یک روز و شب نمی گذرد. در نوروز 1402، لحظاتی پس از تحویل سال، باشگاه از رسیدن ایمیلی مبنی بر بدهی جدید خبر داد، در حالی که فرصت بستن پرونده های بدهی در نوروز به پایان رسید و کار از روز اول نوروز آغاز شد که به ترتیب برای اینکه دچار مشکل نشویم… برای نوروز امسال به نظر می رسد که برخی از بخش های باشگاه مانند امور بین الملل، امور مالی، امور ورزشی و … زمانی برای تعطیلات ندارند، زیرا ما درگیر همین موضوع خواهیم شد. دسته بندی اخذ مجوز حرفه ای. امیدواریم در آینده شاهد تکرار این ادعاهای ناعادلانه و آزاردهنده نباشیم.»

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)