افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

بازیکن سابق تیم ملی درگذشت

  • کد خبر : 118638
بازیکن سابق تیم ملی درگذشت

مینا فتحی در 17 آبان 1325 در اصفهان به دنیا آمد و سال ها به عنوان بازیکن و مربی در تیم ملی و باشگاه های کشور فعالیت کرد. وی استاد تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی با مدرک دکترای تربیت بدنی بود. فتحی مسابقات والیبال خود را در سطح مدارس از سال 1340 در اصفهان آغاز کرد […]

مینا فتحی در 17 آبان 1325 در اصفهان به دنیا آمد و سال ها به عنوان بازیکن و مربی در تیم ملی و باشگاه های کشور فعالیت کرد. وی استاد تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی با مدرک دکترای تربیت بدنی بود.

فتحی مسابقات والیبال خود را در سطح مدارس از سال 1340 در اصفهان آغاز کرد و دو بار به مقام قهرمانی مدارس اصفهان دست یافت. سپس در سال 1342 به همراه تیم منتخب اصفهان به مقام نایب قهرمانی مسابقات والیبال مدارس ایران دست یافت.

وی از سال 1344 تا 1355 بازیکن تیم ملی والیبال ایران بود و با این تیم در 3 بازی آسیایی شرکت کرد. وی در ششمین دوره این بازیها با تیم ملی والیبال بانوان ایران در سال 66 افتخار کسب مقام سوم و مدال برنز را داشت. فتحی در سال های 70 و 74 با تیم ملی بانوان ایران در رده های چهارم و پنجم آسیا قرار گرفت.

فتحی مربیگری خود را از سال 1377 آغاز کرد و 25 سال سابقه مربیگری در تیم های باشگاهی و ملی والیبال داشت و هدایت تیم ملی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2007 و بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در سال 1999 و همبستگی کشورهای اسلامی در تهران را بر عهده داشت. در سال 1999. مسئولیت ایران را بر عهده داشت.

از افتخارات این مربی والیبال ایرانی می توان به مقام سومی در بازی های انجمن های اسلامی بانوان دانش آموزی در سال 1373 و قهرمانی اولین دوره لیگ بانوان در سال 1374 با تیم هما اشاره کرد.

متاسفانه دقایقی پیش مطلع شدیم که مینا فتحی پیشکسوت بازیکن و مربی سابق تیم ملی دعوت حق را لبیک گفت و خانواده والیبال برزگ را ترک کرد.

فدراسیون والیبال در پیامی این ضایعه غم انگیز را به خانواده ایشان و خانواده بزرگ والیبال تسلیت گفت، متن پیام به شرح زیر است:

ما از آن خداییم و به سوی او باز خواهیم گشت

وی درگذشت مینا فتحی از پیشکسوتان گرانقدر والیبال را تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=118638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.