افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

بازگشت کلاهک های هسته ای آمریکا به خاک بریتانیا

  • کد خبر : 188792
بازگشت کلاهک های هسته ای آمریکا به خاک بریتانیا

بر اساس این گزارش، «کلاهک های هسته ای آمریکا با قدرت سه برابر بمب اتمی هیروشیما در خاک بریتانیا مستقر خواهند شد». روزنامه انگلیسی تلگراف بر اساس اسنادی که به آنها دسترسی داشت، از تصمیم ایالات متحده آمریکا برای استقرار تسلیحات هسته‌ای پنتاگون در پایگاه نظامی لاکن هیث در انگلیس خبر داد. در 6 آگوست […]

بر اساس این گزارش، «کلاهک های هسته ای آمریکا با قدرت سه برابر بمب اتمی هیروشیما در خاک بریتانیا مستقر خواهند شد». روزنامه انگلیسی تلگراف بر اساس اسنادی که به آنها دسترسی داشت، از تصمیم ایالات متحده آمریکا برای استقرار تسلیحات هسته‌ای پنتاگون در پایگاه نظامی لاکن هیث در انگلیس خبر داد.

در 6 آگوست 1945، ارتش آمریکا یک بمب اتمی 13 کیلوتنی را که قدرتی معادل 20000 تن TNT داشت، منفجر کرد تا تسلیم ارتش ژاپن شود و بیش از 140000 نفر را کشت.

انتشار این اسناد در حالی صورت می گیرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اخیراً در مورد لزوم آمادگی شهروندان کشورهای عضو برای جنگ با روسیه هشدار داده است.

هفته گذشته، ژنرال راب بوور، یک مقام ارشد نظامی ناتو، گفت که “شهروندان ناتو باید برای جنگی همه جانبه با روسیه در 20 سال آینده آماده شوند”، که مستلزم تغییر اساسی در زندگی آنها است.

ایالات متحده به عنوان بخشی از استراتژی بازدارندگی ناتو، سلاح های هسته ای را به اروپا و سایر کشورها ارسال کرده است. تعداد و محل دقیق این سلاح ها اطلاعات طبقه بندی شده است، اما گفته می شود حدود 100 بمب هسته ای B-61 در پنج کشور عضو ناتو از جمله بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه قرار دارند.

تلگراف در ادامه نوشت: بازگشت تسلیحات آمریکایی به خاک بریتانیا بخشی از برنامه ناتو برای توسعه و ارتقای پایگاه های هسته ای در پاسخ به تنش های جدی با کرملین در پی حمله روسیه به اوکراین است.

روسیه در واکنش به تصمیم واشنگتن گفت که استقرار کلاهک های هسته ای در این کشور را رفتاری تحریک آمیز و تنش زا می داند و با اقدامات متقابل مواجه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.