افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

بازگشت به مدرسه 3500 جوان ترک تحصیل

  • کد خبر : 403293
بازگشت به مدرسه 3500 جوان ترک تحصیل

به گزارش رکنا، اهمیت و تاثیر عدالت آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم کشور یکی از موضوعات مهم نظام آموزشی است که به روز رسانی نظام آموزشی در حوزه آموزشی را ضروری کرده است. در این زمینه های ضروری و اجتناب ناپذیر. از این حیث باید به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و […]

به گزارش رکنا، اهمیت و تاثیر عدالت آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم کشور یکی از موضوعات مهم نظام آموزشی است که به روز رسانی نظام آموزشی در حوزه آموزشی را ضروری کرده است. در این زمینه های ضروری و اجتناب ناپذیر.

از این حیث باید به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و خانواده های کم درآمد که دغدغه ها و مشکلات فراوانی در زمینه فرهنگی و معیشتی خانواده دارند توجه بیشتری شود، زیرا در روند آموزشی وقفه و خطر ایجاد می شود. ترک تحصیل یا ترک تحصیل از دست دادن تحصیلات برای آنها اگر به استعدادها و توانمندی های این گروه از مردم و جامعه توجه نشود، این افراد در آینده نمی توانند جایگاه مناسبی پیدا کنند و چرخه فقر و محرومیت ادامه پیدا کند.

اما توجه به آموزش و توانمندسازی دانش آموزان می تواند به بهبود وضعیت آنان کمک کند. از این رو در بازدید از مراکز همکار کمیته امداد امام خمینی (ره) که در سال های اخیر حامی و کمک شایانی به دانش آموزان کم برخوردار بوده اند، تلاش مشاوران و مددکاران کمیته امداد به همراه همکاران بسیار خوش ذوق خود مورد بررسی قرار گرفت موسسات آموزشی خصوصی

حجت الاسلام علی جعفری معاون فرهنگی کمیته امداد گفت: کمیته امداد حدود پنج میلیون مددجو دارد که از این تعداد 800 هزار نفر دانش آموز هستند که همگی در سال های اخیر از حمایت های آموزشی برخوردار شده اند. به این معنا، ما تقریباً با 650000 دانش آموز تلفنی تماس می گیریم و بر تحصیل آنها نظارت می کنیم.

وی افزود: ممکن است برخی مسائل روانی باشد یا دانش آموز مشکل معیشتی داشته باشد به همین دلیل از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می کنیم و سعی می کنیم در سه پایه اول ابتدایی از ترک تحصیل جلوگیری کنیم. 120 هزار دانش آموز ابتدایی تحت پوشش در پایه اول، دوم و سوم داریم که بیشترین افت تحصیلی در دوره ابتدایی رخ می دهد. از این تعداد 6000 دانش آموز ترک تحصیل کردند و 3500 نفر از آنها در سال گذشته به مدرسه بازگشتند.

جعفری در ادامه گفت: برای جلوگیری از ترک تحصیل آنها با نهادهای بخش خصوصی همکاری می کنیم. برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم که در آستانه قبولی در آزمون هستند نیز مؤسساتی را در نظر گرفته ایم که در هر رشته علوم انسانی، ریاضی و هنرستان تجربی به صورت جداگانه حمایت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه راهنمایی آموزشی برای پایه اول متوسطه در پایه های هفتم، هشتم و نهم داریم، گفت: اما در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم با چهار موسسه خصوصی جدا از رشته های ریاضی، انسانی، تجربی و هنرستانی کار می کنیم. . تا برای کنکور آماده شوند و از انصرافشان جلوگیری شود. تقریباً در تمامی مقاطع بین 50 تا 70 هزار دانش آموز تحت پوشش داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.