افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

بازگرداندن ارز صادراتی و فروش آن به قیمت پایین چالش اصلی صادرکنندگان است

  • کد خبر : 404418
بازگرداندن ارز صادراتی و فروش آن به قیمت پایین چالش اصلی صادرکنندگان است

به گزارش بازار محمدرضا بهشتیان اردکانی با بیان مطلب فوق افزود: کشورمان از نظر جغرافیایی به بازارهای مصرفی مانند آسیا و اروپا نزدیک است که این امر نیز باعث کاهش قیمت تمام شده صادراتی این محصول و افزایش رقابت در بازارهای جهانی شده است. وی بیان کرد: وجود زیرساخت های قوی تولیدی در حوزه پتروشیمی […]

به گزارش بازار محمدرضا بهشتیان اردکانی با بیان مطلب فوق افزود: کشورمان از نظر جغرافیایی به بازارهای مصرفی مانند آسیا و اروپا نزدیک است که این امر نیز باعث کاهش قیمت تمام شده صادراتی این محصول و افزایش رقابت در بازارهای جهانی شده است.

وی بیان کرد: وجود زیرساخت های قوی تولیدی در حوزه پتروشیمی زمینه را برای صنعتگران این بخش فراهم کرده است تا محصولات متنوع با کیفیت های متفاوت تولید کنند. این زیرساخت‌ها همچنین زمین‌های لازم را برای پاسخگویی به نیاز بازارهای جهانی فراهم می‌کنند و تولیدکنندگان ایرانی به راحتی می‌توانند محصولات خود را مطابق با نیاز بازارهای هدف سفارشی‌سازی کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم همه مزیت های ذکر شده صادرات در این صنعت، با چالش هایی نیز مواجه است که می تواند اثرات منفی بر رشد صادرات داشته باشد.

بهشتیان افزود: قیمت محصولات پلی اتیلن تا حد زیادی به قیمت نفت بستگی دارد و نوسانات قیمت نفت تاثیرات واضحی بر صادرات این صنعت دارد.

رئیس انجمن پلی اتیلن ایران مهم ترین بازارهای هدف صادرات لوله و اتصالات پلی اتیلن را کشورهای ترکیه، چین، اتحادیه اروپا، ترکیه، کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و آفریقای جنوبی عنوان و تاکید کرد: موضوع بازگشت کالا است. ارزهای صادراتی و ارزان فروشی آنها و نبود زیرساخت های کافی در بخش حمل و نقل در کنار محدودیت های تحریمی که تولیدکنندگان و صادرکنندگان را تحت تاثیر قرار داده است، صادرات این محصولات را با مشکل مواجه کرده و شاهد تاخیر در حمل و نقل کالا هستیم. و همچنین کاهش رضایت مشتری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.