افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر از دولت طلب دارند؟

  • کد خبر : 407055
بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر از دولت طلب دارند؟

قرار است طرح تعدیل حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی در پایان آبان ماه 1403 اجرایی شود و پیش از این نیز پیش بینی ها درباره میزان دریافتی هر بازنشسته انجام شده است. به گزارش Intiter به گزارش اقتصاد آنلاین، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پس از تصویب تناسب حقوق بازنشستگان در جلسه 8 اسفند […]










قرار است طرح تعدیل حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی در پایان آبان ماه 1403 اجرایی شود و پیش از این نیز پیش بینی ها درباره میزان دریافتی هر بازنشسته انجام شده است.









به گزارش Intiter به گزارش اقتصاد آنلاین، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پس از تصویب تناسب حقوق بازنشستگان در جلسه 8 اسفند 1403 هیأت وزیران، از تصمیم گیری برای صدور احکام سربازی خبر داد. مستمری بگیران کشوری و تامین اجتماعی در پایان آبان ماه براساس احکام صادره باید حقوق مربوطه واریز شود.

این خبر بدین معناست که در پایان ماه جاری تکلیف 40 درصد تناسب 90 درصدی حقوق بازنشستگان با کارگران که در برنامه هفتم تدوین شده بود، مشخص می شود. 30 درصد دیگر در سال 1404 و 30 درصد باقی مانده در سال 1405 تعیین می شود.

بازنشستگان چقدر دریافت کرده اند؟

اگرچه قرار است تناسب حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی در پایان سال 1403 اجرایی شود، اما در واقع تناسب به طور غیررسمی از تابستان امسال آغاز شد.

در 12 تیر 1403 هیأت وزیران تصویب کرد که مستمری بگیران ماهانه یک میلیون تومان علی الحساب تا زمان یکسان سازی حقوق مستمری بگیران دریافت می کنند. از آن زمان بازنشستگان کشوری یک بار در تیرماه 3 میلیون تومان بابت غرامت سه ماهه اول سال و در شهریور و مهرماه هر ماه یک میلیون تومان بابت غرامت تیر و مرداد دریافت کردند. این در حالی است که مستمری بگیران تامین اجتماعی در فروردین، اردیبهشت و خرداد تنها 3 میلیون تومب دریافت کرده اند و پس از آن هیچ مبلغی تحت عنوان حساب غرامت به حساب آنها واریز نشده است.

بنابراین تا کنون مستمری بگیران کشوری 5 میلیون تومان و مستمری بگیران تامین اجتماعی 3 میلیون تومان بابت تعدیل متناسب دریافت کرده اند و مابقی را تا پایان آبان ماه دریافت خواهند کرد.

بازنشستگان چقدر از تامین اجتماعی دریافت می کنند؟

مبلغ پرداختی به مشمولان یکسان سازی حقوق مستمری بگیران در آیین نامه اجرایی یکسان سازی حقوق مستمری بگیران مصوب 1/8/1403 هیأت وزیران مشخص شده است و بر اساس این ضوابط مبلغ پرداختی تعیین شده است. به مشمولان باید بر اساس میانگین حقوق و پاداش مشمول کسر کارمندان مشابه و معادل هم پایه، رتبه، صنف، گروه یا سایر عناوین مشابه با ملاک 30 سال سابقه در پرداخت بیمه محاسبه و پرداخت شود.

بر اساس قاعده مذکور، میزان تناسب برای هر بازنشسته با سایر بازنشستگان متفاوت است. این احتمال وجود دارد که میانگین کل مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی کمتر از بازنشستگان کشوری باشد و شاید دلیل آن این باشد که پس از تیرماه هیچ مبلغی به نام علی الحساب به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی برگشت داده نمی شود. . به همین موضوع نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد که بازنشستگان چقدر از طرح تناسب مطالبات دارند اما به نظر می رسد آنچه تاکنون به عنوان علی الحساب دریافت کرده اند سهم قابل توجهی از کل مطالبات آنها بوده است.





Intiter را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید







تمامی اخبار این صندوق پستی به صورت خودکار توسط پلتفرم پلیکان در این سایت قرار می گیرد و سایت Intiter مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.