افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

بازنشستگان با حقوق و دستمزد وام می گیرند

  • کد خبر : 289992
بازنشستگان با حقوق و دستمزد وام می گیرند

خبرنگار شکیبا باخالزاده: صندوق بازنشستگی کشور از وام ازدواج گرفته تا وام ضروری و وام های پنج ساله را برای حمایت از بازنشستگان تحت پوشش خود اجرا کرده است. تامین اجتماعی که بزرگترین صندوق بیمه محسوب می شود و با بدهی هنگفتی دست و پنجه نرم می کند، مبلغ آخرین وام خود را به 30 […]

خبرنگار شکیبا باخالزاده: صندوق بازنشستگی کشور از وام ازدواج گرفته تا وام ضروری و وام های پنج ساله را برای حمایت از بازنشستگان تحت پوشش خود اجرا کرده است. تامین اجتماعی که بزرگترین صندوق بیمه محسوب می شود و با بدهی هنگفتی دست و پنجه نرم می کند، مبلغ آخرین وام خود را به 30 میلیون تومان رساند. مبالغی که با توجه به تورم موجود در اقتصاد ایران به دل بازنشستگان نمی نشیند.

انواع وام برای بازنشستگان کشوری.

همانطور که در وب سایت صندوق بازنشستگی کشوری ذکر شده است، انواع مختلفی از وام برای بازنشستگان کشوری وجود دارد. از وام ازدواج، وام ضروری و همپاد گرفته تا وام های پنج ساله اخیر. البته وام بازنشستگان کشوری به اینها محدود نمی شود. یک میلیون و 700 هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که امسال دولت حدود 256 میلیارد تومبه برای حمایت از آنها واریز کرده است. در زیر به اختصار با انواع خدمات مالی صندوق بازنشستگی کشوری آشنا می شویم.

وام ازدواج مستمری بگیران کشوری: مبلغ این وام 35 میلیون تومان است که فقط به حساب مستمری بگیری که در بانک صادرات حساب دارد واریز می شود. اقساط وام ازدواج مستمری بگیران کشوری 36 ماهه با نرخ سالانه 4 درصد است. بنابراین بازنشستگان کشوری باید ماهانه یک میلیون و 60 هزار و 606 تومان بابت وام ازدواج پرداخت کنند. مجموع اقساط وام در یک سال از مرز 37 میلیون تومان گذشت. یکی از شرایط ثبت نام وام ازدواج مستمری بگیران این است که تاریخ سند ازدواج فرزندان آنها 10 فروردین 1397 باشد. وام ازدواج مستمری بگیران کشوری فقط به اولین ازدواج فرزند مستمری بگیر و از سال 1397 تعلق می گیرد. پسر کارمند (همسر).

وام ضروری بازنشستگان کشوری: مبلغ این وام 30 میلیون تومان می باشد. اطلاعات بیشتری از جزئیات این وام در صندوق بازنشستگی کشوری وجود ندارد. اما شرایط وام لازم برای بازنشستگان کشوری این است که هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های دوره های قبل تاثیری در اولویت بندی یا واجد شرایط بودن وام نخواهد داشت. متقاضیانی که تاریخ بازنشستگی آنها کمتر از یک سال باشد امکان ثبت نام را نخواهند داشت. تنها در صورت تکمیل مشخصات و تایید در سامانه تعهد وراث، درخواست ثبت نام کننده در فهرست متقاضیان وام ضروری قرار می گیرد.

پشتیبانی از پایان نامه دانشجویی: وام مستمری بازنشستگان کشوری شامل عنصر دیگری است که به اختصار همپاد خوانده می شود. صندوق بازنشستگی کشوری با هدف حمایت از مستمری بگیران شاغل به تحصیل و فرزندان آنها طرح حمایتی به نام همپاد را در دستور کار خود قرار داده است. به این ترتیب بازنشستگان کشوری که در مقطع کارشناسی یا دکتری مشغول به تحصیل هستند می توانند از اعتبارات 600 هزار تومانی برای پایان نامه کارشناسی ارشد و 800 هزار تومانی برای پایان نامه دکتری استفاده کنند.

وام مستمری بگیران کشوری: هنوز اطلاعات خاصی در این خصوص به بیرون درز نکرده و فقط می دانیم که باید در 60 قسط با سود سالانه چهار درصد به بازنشستگان کشوری پرداخت شود. با رشد 140 درصدی وام بازنشستگان کشوری در بازه زمانی پنج ساله، هر بازنشسته باید بیش از یک میلیون و 680 هزار تومان برای وام پنج ساله پرداخت کند تا ماهانه 92 میلیون تومان اعتبار دریافت کند. کل مبلغ وام پنج ساله مستمری بگیران حدود 103 میلیون تومان و سود کل وام 11 میلیون و 40 هزار تومان برآورد شده است.

وام 50 میلیونی خرید کالا: وام 50 میلیونی خرید کالا به بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری تعلق می گیرد. اگر قصد دریافت این وام را دارید، ابتدا باید به صفحه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید. سپس نوبت به طرح پشتیبانی می رسد که باید یکی از لینک ها را از فروشگاه لوازم خانگی انتخاب کنید. در این قسمت امکان خرید لوازم مختلف وجود دارد.

وام بازنشستگان به بازنشستگان این امکان را می دهد که مستقیماً از کارخانه خرید کرده و سپس کالاهای خریداری شده را در خانه دریافت کنند. وام خرید کالا برای بازنشستگان کشوری بین 30 تا 50 میلیون تومان است. با استهلاک 60 ماهه و سود 10 درصد. یعنی هر بازنشسته باید ماهیانه حدود 910 هزار تومان برای دریافت این وام پرداخت کند. پرداخت دو درصد بهای تمام شده کالا مزیت این وام است زیرا 98 درصد بهای تمام شده قرض است.

وام مسکن مستمری بگیران کشوری: بازنشستگان داخلی که در 10 سال گذشته از خدمات اعتباری بانک مسکن استفاده نکرده اند می توانند وام مسکن دریافت کنند. در صورتی که بازنشسته ساکن تهران باشد مبلغ این وام 50 میلیون تومان است و در صورت سکونت در شهرستان ها می تواند برای وام مسکن 40 میلیون تومانی اقدام کند.

شرایط وام به مستمری بگیران روستایی در بخش مسکن نیز در نظر گرفته می شود، به عنوان مثال، متقاضی وام و همسرش نباید صاحب خانه باشند. حداقل پنج سال از بازنشستگی او می گذرد و درآمد ماهیانه اش کمتر از سه میلیون تومان است. مدت بازپرداخت وام مسکن 10 ساله و سود آن بین 4 تا 9 درصد است.

آشنایی با انواع وام بازنشستگان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه ای کشور است که 46 میلیون نفر را شامل می شود که بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل می شود که از این تعداد 3.8 میلیون نفر مستمری بگیر هستند. تسهیلات مالی بازنشستگان تامین اجتماعی بین 30 تا 100 میلیون تومان تعیین شده است.

30 میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی: وام مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال گذشته از 7 میلیون تومان به 12 میلیون تومان رسید و سپس با توجه به تورم در نهایت به 20 میلیون تومان رسید. اکنون طبق آخرین اظهارات مبلغ آن به 30 میلیون تومان رسیده است.

ثبت نام وام 20 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی به دو صورت انجام می شود. روش اول ثبت نام وام 30 میلیونی به صورت غیرحضوری و از طریق کانون های بازنشستگی انجام می شود و در استان ها و شهرستان ها رایج است. روش دوم حضوری است که متقاضیان با حضور در کانون های بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت نام می کنند.

وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی: برای بازنشستگان تامین اجتماعی است. برای دریافت وام مستمری بگیران تامین اجتماعی باید به شعب بانک های دولتی از جمله بانک رفاه کارگران، بانک کشاورزی، بانک ملت، بانک ملت، بانک صادرات، پست بانک، بانک تجارت، بانک صنعت و معدن و قرض الحسنه مراجعه کنید. مهر ایران و 100 میلیون تومان وام بگیرید.

برای دریافت وام 100 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه داشتن کسر نامه از مستمری و چک یا سفته الزامی است. در صورت نداشتن با ارائه نامه کسر حقوق و تکمیل مراحل ثبت نام می توانید 50 میلیون تومان وام دریافت کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=289992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.