افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

بازدید سرزده وزیر صمت از مجموعه آندیا فولاد زنجان

  • کد خبر : 172535
بازدید سرزده وزیر صمت از مجموعه آندیا فولاد زنجان

بازار: دکتر علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت که در سفری دو روزه در استان زنجان حضور داشت با حضور در مجتمع فولاد آندیا با مدیریت این شرکت جلسه فوری برگزار کرد. مجتمع فولاد آندیا در ایجرود که با حمایت دولت سیزدهم احیا شده است، چند ماهی است که تولید در حوزه تولید زنجیره […]

بازار: دکتر علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت که در سفری دو روزه در استان زنجان حضور داشت با حضور در مجتمع فولاد آندیا با مدیریت این شرکت جلسه فوری برگزار کرد.

مجتمع فولاد آندیا در ایجرود که با حمایت دولت سیزدهم احیا شده است، چند ماهی است که تولید در حوزه تولید زنجیره فولاد را از سر گرفته است.

مجتمع فولاد آندیا با سرمایه گذاری خارجی (چین) و ایران در سال 1392 برای تولید چدن راه اندازی شد و توانست برای 1200 نفر فرصت اشتغال ایجاد کند. رشد شرکت متوقف شد و حجم تولید و نرخ اشتغال به شدت کاهش یافت و سرمایه گذار اصلی شرکت مجبور به ساخت یک مجتمع فولادی دیگر در استان خوزستان شد که برای 1400 نفر اشتغال ایجاد کرد.

این کارخانه طی سال های 1393 تا 1401 با فراز و نشیب های زیادی مواجه شد و خطوط تولید آن عملا فلج شد. اما از اواخر سال 1401 و ابتدای سال جاری و با پیگیری های متعدد سرمایه گذار اصلی و مساعدت و حمایت دولت و دستگاه های قضایی استان و اثبات حقوق مادی و معنوی صاحب اصلی و اصلی این شرکت متولی امور کارخانه است و با فعال سازی خطوط کارخانه نسبت به جذب 220 نفر در مدت دو ماه اقدام کرد و هم اکنون بیش از 350 نفر مشغول به کار هستند که پیش بینی می شود در سال آینده برای 1200 نفر اشتغال ایجاد شود.

این واحد تولیدی که با حمایت دولت سیزدهم مجددا فعال شد، با ظرفیت تولید سالانه 250 هزار تن کنسانتره آهن، 250 هزار تن آگلومرا، 15 هزار تن فرومنگنز با کربن متوسط، 30 هزار تن به فعالیت خود ادامه می دهد. منگنز فروسیلیک و 800 هزار تن شمش آهن. حجم سرمایه گذاری این مجموعه 200 میلیون دلار است.

علاوه بر این ، سهامداران این کارخانه علاوه بر داشتن مجتمع فولاد آندیا ، همچنین صاحب شرکت Pania Perto Kahrba Andimeshk واقع در استان خوزستان هستند و این دو واحد تولیدی دارای سهامدار مشترک هستند. این دو کارخانه به طور مشترک فرومنگان با ظرفیت 50،000 تن در سال تولید می کنند ، فرومنگان کربن بالا با ظرفیت 45000 تن در سال ، فرومنگان کربن متوسط ​​و فرومنگانی کربن کم با ظرفیت 45000 تن در سال. آنها با داشتن یک کارکنان 1،750 نفر ، فعالیت های خود را مستقیماً ادامه می دهند و در صورت پشتیبانی ، این توانایی را دارند که برای 1500 نفر دیگر اشتغال ایجاد کنند تا از عزیمت بیش از 400 میلیون دلار پول خارجی از کشور جلوگیری کنند.

مدیران آندیا فولاد زنجان و پانیا پرتو کهرابا اندیمشک به وزیر حراست چه گفتند؟

در مراسم تحلیف این کارخانه ، مدیران آندیا فلاد زنجان ، اگرچه آنها از دولت بخاطر حمایت از فعال شدن مجدد این کارخانه تشکر کردند ، اما مشکلاتی را به وزیر صلح ارائه دادند. یکی از این مشکلات مهم و اساسی این بود که متأسفانه در وزارت امنیت قوانین تصویب شده است که مخالف حمایت از تولید ملی است و کاملاً با اقتصاد مقاومت مغایرت دارد.

مدیران شرکت های آندیا فولد و پانیا پرتو کهربا اندیمشک اعلام کردند اگرچه محصولات تولیدی این دو کارخانه فولادسازی یکی در زنجان و دیگری در خوزستان به طور کامل بازار داخلی را تامین می کند، اما برخی از واحدهای مطرح فولاد کشور پاسخگوی نیاز آنها است. از خارج از کشور که این اقدامات باعث خروج منابع ارزی هنگفت از کشور می شود.

از وزیر صامت پرسیدند چرا و چرا عوارض واردات فرومنگنز با کربن بالا و متوسط ​​کاهش یافته و به شدت پایین است و همچنین چرا با تخصیص ارز دولتی برای واردات این محصولات، واحدهای تولید فولاد مهم کشور نیاز خود را تامین می کنند. از واردات متأسفانه در سال گذشته یکی از کارخانه های مهم کشور بیش از 270 میلیون دلار ارز برای واردات فرومنگنز با کربن متوسط ​​هزینه کرد که کاملاً با استراتژی اقتصادی کشور در تضاد است.

مدیران آندیا فولاد از وزیر صلح خواستند در راستای حمایت از تولید و فرامین مقام معظم رهبری دستورات لازم را برای افزایش عوارض واردات و عدم تخصیص ارز دولتی به واردات محصولات ذکر شده صادر کند. به منظور کمک به چرخه تولید که همواره دغدغه اصلی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، محصولاتی را ذکر کرد.

علی آبادی وزیر امنیت در این گفتگو ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از تولید ملی، به مدیران آندیا فولاد ایجرود قول داد که به فوریت این موضوع را بررسی کرده و اجازه خروج ارزهای کلان از کشور را نخواهد داد.

علاوه بر این ، مدیران این دو مجتمع فولادی ابراز قدردانی و قدردانی از حمایت جامع مدیر کل و مدیران محترم فولاد خوزستان کردند و اعلام کردند که شرکت فولاد خوزستان همیشه از تولید داخلی حمایت کرده است و این شرکت باید الگویی برای سایر شرکت ها باشد. کارخانه های فولاد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.