افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

بازدید جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرج از پروژه پل B1

  • کد خبر : 405227
بازدید جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرج از پروژه پل B1

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، امروز دوشنبه 9 مهر 1403 جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به دعوت عبداللهی استاندار دی البرز برای انتقال تجربیات و مفاهیم نوین مهندسی با تکیه بر توان نخبگان ایرانی راهی این پروژه عظیم شد […]

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، امروز دوشنبه 9 مهر 1403 جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به دعوت عبداللهی استاندار دی البرز برای انتقال تجربیات و مفاهیم نوین مهندسی با تکیه بر توان نخبگان ایرانی راهی این پروژه عظیم شد تا از پل B1، مرتفع ترین و پیچیده ترین پل خاورمیانه بازدید کند. هوای پاییزی و تابش ملایم آفتاب فضای دلنشینی را برای این بازدید فراهم کرده بود و اشتیاق دانش آموزان به این روز خاص به وضوح احساس می شد.

دانش آموزان با چهره هایی شاد و پرانرژی به منطقه پل B1 رسیدند. اولین چیزی که توجه آنها را به خود جلب کرد، ابعاد بزرگ و طراحی منحصر به فرد این پل بود. در زیر سایه عظیم پل، احساس می کردند که در مقابل یک اثر هنری زنده ایستاده اند. تلاش مستمر مهندسان و کارکنان این پروژه در شرایط سخت و صدای ماشین های پیشرفته، جرثقیل های غول پیکر و …. به این تجربه هیجان انگیز کمک کرد.

مهندس رحمانی مشاور عمرانی استانداری البرز و مدیر کل شرکت عمران با اشتیاق وصف ناپذیر تجربیات بی نظیر خود را در این پروژه که حاصل تلاش و آزمون و خطای چندین ساله مستمر است به دانش آموزان ارائه می کند. وی گفت: این پل مدت زیادی دوام خواهد آورد. 1050 متر و از هشت دهانه تشکیل شده و طول بلندترین دهانه 176 متر و دارای ستونی به ارتفاع 136 متر است. همچنین پل B1 بزرگترین پل خاورمیانه محسوب می شود که اجرای آن با پیشرفت چشمگیری در حال اجراست و سازه ها و پیچیدگی های مهندسی این پل در کشور بی نظیر است.
طراحی خاص این پل به گونه ای است که علاوه بر زیبایی، ایمنی و کارایی بالایی را نیز ارائه می کند. دانش آموزان با دقت به صحبت های مهندس گوش دادند و از او سوالات زیادی در مورد فناوری های مورد استفاده در ساخت آنها پرسیدند.
حضور دانش آموزان در این طرح نه تنها فرصتی برای یادگیری بود، بلکه احساس تعلق به یک دستاورد ملی را به همراه داشت. برخی از دانش آموزان با دوربین خود مشغول عکسبرداری از پل و اطراف آن بودند و برخی دیگر سعی می کردند احساسات خود را نسبت به این سازه عظیم به بهترین شکل ممکن بیان کنند. آنها احساس کردند که شاهد نقطه عطفی در تاریخ مهندسی کشور هستند.

در اواسط بازدید لحظه خاصی رخ داد. یکی از دانش آموزان ناگهان احساس کرد که پل B1 نماد امید و پیشرفت است. وی گفت: این پل نشان دهنده تمایل ما به پیشرفت و توسعه است، ما به عنوان نسل جوان باید برای ادامه این دستاوردها تلاش کنیم. این عبارت باعث شد سایر دانش آموزان با شور و شوق بیشتری از آینده خود و نقش خود در توسعه کشور صحبت کنند.

بازدید از پل B1 نه تنها فرصتی برای کسب اطلاعات در مورد یک پروژه مهندسی مهم بود، بلکه به دانش آموزان اجازه داد تا بخشی از یک حرکت بزرگتر را احساس کنند. آنها با اشتیاق و انرژی مثبت این تجربه را در ذهن خود ثبت کردند و به امید آینده ای بهتر رفتند. پل B1 نه تنها یک سازه فیزیکی است، بلکه نمادی از تلاش، همکاری و آرزوهای بزرگ نسل جوان ایران است.

گفتنی است هماهنگی این بازدید بر عهده اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز بود و این اتفاق زیبا با حضور صدا و سیما و جمعی از اصحاب رسانه استان ضبط شد.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.