افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

بازتعریف نقش سازمان برنامه و بودجه در افزایش منابع ارزی

  • کد خبر : 336996
بازتعریف نقش سازمان برنامه و بودجه در افزایش منابع ارزی

به گزارش بازار، سید حمید پورمحمدی در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان که به صورت مجازی با حضور روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها برگزار شد، اظهار داشت: شورای معاونت مدیران و مدیران سازمان از مدیران و مدیران پرسنل برنامه ریزی و بودجه سازمان تشکیل شده است. استانی است که از […]

به گزارش بازار، سید حمید پورمحمدی در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان که به صورت مجازی با حضور روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها برگزار شد، اظهار داشت: شورای معاونت مدیران و مدیران سازمان از مدیران و مدیران پرسنل برنامه ریزی و بودجه سازمان تشکیل شده است. استانی است که از این پس برای ترسیم پلان ها، اولویت ها، برنامه ها و هماهنگی کار ایجاد می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: با توجه به لزوم تامین منابع بودجه سال جاری به صورت کامل و به موقع، اقدام جدی، هماهنگ و منسجم توسط معاونت ها و امور تخصصی سازمان با همکاری دستگاه های اجرایی ضروری است. بدن ها یک ضرورت

پورمحمدی سپس به اولین جلسه شورای عالی حکومتی برنامه هفتم به ریاست معاون اول رئیس جمهور در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: نقش محوری سازمان برنامه و بودجه کشور در تدوین 218 آیین نامه، دستورالعمل و سند لازم برای اجرا را ایفا کند. در برنامه هفتم مشارکت بدنه کارشناسی سازمان در تصمیم گیری اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه دو هفته پیش ستادی برای تهیه و تدوین بودجه سال 1404 کل کشور تشکیل و اعضای آن تعیین شدند، افزود: ستاد تدوین بودجه سال 1404 باید کارهای لازم را انجام دهد. در خصوص بودجه 1404 با دقت و سرعت و با تاکید بر رعایت کامل و به موقع برنامه ها.

لزوم حمایت از سازمان برنامه ای و بودجه ای کشور بر اساس سرشماری عمومی کشاورزی سال 1403

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور از سرشماری عمومی کشاورزی 1403 که پاییز امسال توسط مرکز آمار ایران انجام می شود، افزود: داشتن آمار دقیق و به روز در حوزه کشاورزی نقش آفرینی می کند. نقش مهمی در برنامه ریزی برای تامین امنیت غذایی کشور دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بازتعریف نقش استان ها در اقتصاد بین الملل یک ضرورت است، گفت: لازم است هر استانی با توجه به توان خود یکی از موضوعات و چالش ها را بررسی، الگوبرداری و راهکار ارائه دهد. و منابع آن به اقتصاد کشور تبدیل شده است.

پورمحمدی سپس با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه باید فراتر از مرزها برای افزایش درآمد ملی فکر کند و افق های وسیع تری را برای فعالیت اقتصاد ایران در نظر بگیرد، گفت: این سازمان در دور جدید فعالیت خود باید فراتر از چارچوب های مرزی رفته و همه فرصت ها را شناسایی کند. تا اقتصاد کشور در منطقه و جهان به ویژه در ارتباط با کشورهای همسایه نقش آفرینی کند و به آنها توجه شود. در این دوران باید بخشی از تمرکز خود را بر افزایش و تنوع بخشی به درآمدهای ارزی متمرکز کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: برای تحقق این ماموریت جدید لازم است امور تخصصی سازمان ضمن مجهز بودن به آمار و اطلاعات دقیق و به روز، توانمندی های مورد نیاز خود را افزایش دهند و در بدین ترتیب شورای معاونین سازمان آماده هرگونه همکاری و حمایت است.

این گزارش می افزاید: در بخشی از این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گزارشی از اقدامات این سازمان در موضوع ارتقای بهره وری در سطح استان تحت عنوان یزد کارا و برخی ارائه کرد. از حاضرین نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=336996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.