افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

بازتاب گسترده سخنان رئیس جمهور ایران در رسانه ها و فیلم های عرب زبان.

  • کد خبر : 374543
بازتاب گسترده سخنان رئیس جمهور ایران در رسانه ها و فیلم های عرب زبان.

به گزارش صبح چهارشنبه آیرینشبکه قطری «الجزیره» با انعکاس ویژه سخنان رئیس جمهور ایران بر لزوم توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لبنان تاکید کرد. الجزیره به نقل از پزشکان گفت: ما صلح را برای همه می خواهیم و سعی نمی کنیم با هیچ طرف وارد جنگ یا اختلاف شویم. الجزیره در ادامه […]

به گزارش صبح چهارشنبه آیرینشبکه قطری «الجزیره» با انعکاس ویژه سخنان رئیس جمهور ایران بر لزوم توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لبنان تاکید کرد.

الجزیره به نقل از پزشکان گفت: ما صلح را برای همه می خواهیم و سعی نمی کنیم با هیچ طرف وارد جنگ یا اختلاف شویم.

الجزیره در ادامه سخنان رئیس جمهور ایران در خصوص موضوع هسته ای و تاکید وی بر لزوم اجرای تعهدات طرف های مختلف را پوشش داد.

شبکه های سعودی «العربیه» و «الحدث» نیز به اظهارات پزشکان پرداختند.

این دو شبکه سخنان رئیس جمهور درباره حملات به نوار غزه و لبنان را برجسته کردند و به نقل از وی اعلام کردند که تروریسم رژیم صهیونیستی در لبنان بی پاسخ نخواهد ماند.

این دو شبکه همچنین به نقل از پزشکان تاکید کردند: ایران مایل است روابط خود را با تمام دنیا بهبود بخشد.

در همین رابطه، شبکه العربیه نوشت: مسعود مجیدیان، رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، از تمایل کشورش برای همکاری با کشورهای مرتبط در برجام 2015 خبر داد. .

سخنرانی رئیس جمهور ایران نیز مورد توجه ویژه رسانه های لبنانی به ویژه پایگاه خبری «الاحد»، شبکه «المنار»، شبکه خبری «المیادین» و شبکه «النشره» قرار گرفت. “وب سایت.

رسانه های لبنانی نیز بخشی از سخنان پزشکان در مورد جنگ غزه و تجاوز به لبنان را برجسته کردند.

در همین رابطه شبکه المنار به نقل از رئیس جمهور ایران نوشت: تجاوز به نوار غزه باید متوقف شود و جامعه جهانی در مقابل کشتارهای جاری در لبنان سکوت نکند.

رسانه های عراقی نیز پوشش ویژه ای از سخنرانی پزشکان در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشتند.

شبکه خبری عراقی «الاحد» به نقل از رئیس جمهور ایران نوشت: پزشکان در مجمع عمومی سازمان ملل; تنها راه پایان دادن به کابوس 70 ساله ناامنی در غرب آسیا و جهان، احیای حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است.

شبکه “بغداد الیوم” نیز گزارش داد: مسعود المادیجیان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد که رژیم صهیونیستی دانشمندان و مهمانان ما را در سرزمین ما به قتل رسانده و از داعش و تروریست ها حمایت می کند. ایران از جنبش های آزادی حمایت می کند. جامعه بین المللی باید فورا خشونت را متوقف کند و آتش بس دائمی را در اسرع وقت برقرار کند و قبل از اینکه منطقه و جهان را به آتش بکشد، جلوی وحشیگری جنون آمیز اسرائیل در لبنان را بگیرد.

شبکه عراقی «سومریه نیوز» نیز با نقل این قسمت از صحبت های پزشکان نوشت: به تاریخ معاصر منطقه نگاه کنید! ایران هرگز جنگی را آغاز نکرده است و فقط قهرمانانه از خود در برابر تجاوزات دیگران دفاع کرده و متجاوزان را توبه کرده است.

این شبکه همچنین اعلام کرد: رئیس جمهور ایران گفت ایران سرزمین هیچ ملتی را اشغال نکرده است. او به منابع هیچ کشوری نگاه نکرده است. و بارها طرح های مختلفی را برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه به همسایگان و مجامع بین المللی پیشنهاد داده است.

شبکه تلویزیونی «العربی» نیز با تکرار پیام رئیس جمهور ایران به مردم آمریکا نوشت: پزشکان مردم آمریکا را خطاب قرار دادند و تاکید کردند که این ایران نیست که در کنار کشورشان پایگاه نظامی ساخته است.

این شبکه گزارش داد: پزشکان خطاب به آمریکایی ها تاکید کردند که «ایران کشور شما را تحریم نکرد و مانع دسترسی شما به سیستم پولی و بانکی نشد و رهبران نظامی شما را ترور نکرد، بلکه این آمریکا بود که این کارها را انجام داد و عزیزان شما را به قتل رساند. “.” فرمانده ایران.» انجام داده است.

بازتاب گسترده سخنان رئیس جمهور ایران در رسانه ها و فیلم های عرب زبان.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود مزکیان، بعد از ظهر سه شنبه در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: امیدوارم موضوع مهم این اجلاس یعنی صلح، توسعه پایدار و کرامت انسانی، افق روشنی را برای زمان حال بگشاید. آینده نسل ها

و افزود: سال گذشته سرپرست ریاست جمهوری کشورم ابراهیم رئیسی از همین تریبون با شما صحبت کرد. او در راه خدمت به مردم ایران شهید شد، روحش شاد.

وی افزود: تنها راه پایان دادن به کابوس 70 ساله ناامنی غرب آسیا و جهان، احیای حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین است. ما پیشنهاد می کنیم که همه مردم فلسطین، چه حاضر در سرزمین خود و چه کسانی که مجبور به ترک خانه های خود شده اند، در یک همه پرسی سراسری آینده خود را تعیین کنند.

این پزشک ادامه داد: معتقدیم با این سازوکار می توان به آرامشی پایدار دست یافت. تنها از این طریق است که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان می توانند با هم در یک سرزمین، در صلح و آرامش و به دور از نژادپرستی و آپارتاید زندگی کنند.

رئیس جمهور افزود: به تاریخ معاصر منطقه نگاه کنید، ایران هیچ جنگی را آغاز نکرده و فقط قهرمانانه از خود در برابر تجاوزات دیگران دفاع کرده و متجاوزان را از اشغال نکردن سرزمین هیچ ملتی پشیمان کرده است. به منابع هیچ کشوری نگاه نکرده و بارها طرح های مختلفی را به همسایگان و مجامع بین المللی برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما درباره لزوم اتحاد منطقه و تشکیل منطقه قوی صحبت کرده ایم، «منطقه متحد و قوی» بر چند اصل استوار است.

هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر روز سه شنبه به طور رسمی در نیویورک آغاز شد و با حضور رهبران جهان جشن گرفته می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.