افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

بازتاب گسترده حمله موشکی ایران در رسانه های انگلیسی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 180379
بازتاب گسترده حمله موشکی ایران در رسانه های انگلیسی – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشترگروه بین المللی: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقرهای جاسوسی و تمرکز گروه‌های تروریستی با موشک‌های بالستیک بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی زبان داشت. نیویورک تایمز: انفجارهای شدید اربیل را لرزاند نیویورک تایمز با استناد به بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از حمله موشکی صبح امروز به گروه های تروریستی […]

خبرگزاری بیشترگروه بین المللی: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقرهای جاسوسی و تمرکز گروه‌های تروریستی با موشک‌های بالستیک بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی زبان داشت.

نیویورک تایمز: انفجارهای شدید اربیل را لرزاند

نیویورک تایمز با استناد به بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از حمله موشکی صبح امروز به گروه های تروریستی در سوریه و مقر جاسوسی موساد در شمال عراق خبر داد و به نقل از مقامات محلی اقلیم کردستان نوشت: اطلاعات اولیه نشان می دهد که در این حملات یک موشک حداقل 4 نفر را کشت.

نیویورک تایمز در ادامه افزود: چندین انفجار صبح روز سه شنبه در نزدیکی ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در حال ساخت در اربیل و چندین انفجار دیگر در فرودگاه اربیل رخ داد.

این روزنامه آمریکایی نیز به نقل از یک مقام دولت آمریکا نوشت: به هیچ یک از تاسیسات آمریکا حمله نشد. و در حال حاضر هیچ خسارتی به زیرساخت ها یا جراحتی گزارش نشده است.

الجزیره: ایران با موشک های بالستیک به مقر گروه های تروریستی در عراق و سوریه حمله کرد

سایت الجزیره با استناد به بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به نقل از سه منبع امنیتی، خبر حمله موشکی ایران را منتشر کرد و از شنیده شدن دست کم 8 انفجار در شمال شهر اربیل عراق خبر داد و در نتیجه آن حرکت هواپیماها در فرودگاه اربیل متوقف شد.

پوشش گسترده حمله موشکی ایران در رسانه های انگلیسی زبان

سیاستمدار: هیچ آمریکایی در حمله موشکی بالستیک ایران مجروح نشد

نشریه پولیتیکو نیز بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران درباره حمله موشکی بامداد به مقر جاسوسان موساد در شمال عراق و محل تجمع گروه های تروریستی در سوریه را منتشر کرد.

پوشش گسترده حمله موشکی ایران در رسانه های انگلیسی زبان

تایمز اسرائیل: «پیشرو دیزایی» در حمله موشکی ایران کشته شد

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «تمیز اسرائیل» با انتشار بیانیه ای از حمله موشکی ایران به مقر جاسوسان موساد در شمال عراق و گروه های تروریستی در سوریه، به نقل از منابع امنیتی از کشته شدن 4 نفر خبر داد. حمله موشکی ایران و 6 نفر دیگر نیز مجروح شدند که در میان کشته شدگان پیشرو دیزایی، تاجر و میلیاردر کردستان عراق بود.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه مدعی شد که یک موشک محل سکونت یکی از مقامات ارشد امنیتی اقلیم کردستان و یک مرکز اطلاعاتی اقلیم کردستان را هدف قرار داده است.

«پیشرو دیزای» که روزنامه تایمز اسرائیل او را به عنوان یک «تاجر کرد» معرفی کرد، بنا بر گزارش‌ها عامل اصلی صادرات نفت کردستان عراق به رژیم صهیونیستی است و با سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) رابطه نزدیک دارد.

پوشش گسترده حمله موشکی ایران در رسانه های انگلیسی زبان

فرانس 24: چندین انفجار در حلب سوریه رخ داد

سایت «فرانس 24» نیز با انتشار بیانیه و توضیحاتی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص حمله موشکی بامداد سه شنبه به جاسوسان موساد در شمال عراق و گروه های تروریستی در سوریه به نقل از «دیده بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که انفجارهایی در این منطقه رخ داده است. صبح امروز در شهر حلب و اطراف آن شنیده شد.

به گزارش «فرانس 24»، حداقل 4 موشک از دریای مدیترانه به سمت شهر حلب و اطراف آن پرتاب شد.

پوشش گسترده حمله موشکی ایران در رسانه های انگلیسی زبان

رویترز: ایران گفته بود که انتقام خواهد گرفت

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خبر حمله موشکی ایران به مقر جاسوسان موساد در شمال عراق و محل ملاقات سرکردگان و تاسیسات گروه های تروریستی در سوریه را اعلام کرد. وی تاکید کرد: انتقام انفجار کرمان و کشته شدن سه تن از نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گرفته خواهد شد.

پوشش گسترده حمله موشکی ایران در رسانه های انگلیسی زبان
خبرگزاری ها و وب سایت هاcnn», «زمان های مالی», «axios», «روزنامه گاردین», «آسوشیتدپرس», «“NBC”، «آناتولی», «شین هوا», «فوربس», «بلومبرگ», «خبری از بهشتآنها همچنین اخبار حمله موشکی ایران به مقر جاسوسان موساد در عراق و محل تجمع گروه های تروریستی در سوریه را منعکس کردند.

اولین واکنش آمریکا به حملات موشکی صبحگاهی ایران به موساد و گروه های تروریستی

در پی حملات صبحگاهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه‌های جاسوسی موساد و نشست‌های گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که در جریان این حملات هیچ آسیبی به کارکنان و تأسیسات آمریکایی وارد نشده است. . .

از سوی دیگر، پایگاه خبری المیادین در گفت و گو با «آدریان واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: از اصابت موشک به شمال عراق و سوریه مطلع هستیم.

وی افزود: هیچ یک از کارمندان یا تاسیسات آمریکایی هدف این حملات نبودند، ما با مقامات عالی رتبه عراق و مقامات اقلیم کردستان در تماس بودیم.

در پی این واکنش ها، خبرگزاری رویترز بامداد سه شنبه به نقل از «دو مقام آمریکایی» نوشت که حملات موشکی در عراق بر هیچ تأسیسات آمریکایی تأثیری نداشته و آمریکا تلفاتی نداشته است.

رویترز نام این مقامات را ذکر نکرد و افزود آنها از اظهار نظر بیشتر خودداری کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.