افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

بازار گوشت مرغ آرام است، ما غایب نیستیم

  • کد خبر : 118706
بازار گوشت مرغ آرام است، ما غایب نیستیم

به گزارش بازار، علی ابراهیمی درباره وضعیت بازار مرغ زنده و گوشت مرغ افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی به طور میانگین بین 54 تا 57 هزار تومان است که باعث تثبیت قیمت شده است. . گوشت مرغ در بازار به طوری که هم اکنون هر کیلوگرم گوشت مرغ بین 78 […]

به گزارش بازار، علی ابراهیمی درباره وضعیت بازار مرغ زنده و گوشت مرغ افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی به طور میانگین بین 54 تا 57 هزار تومان است که باعث تثبیت قیمت شده است. . گوشت مرغ در بازار به طوری که هم اکنون هر کیلوگرم گوشت مرغ بین 78 تا 85 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

مدیرکل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: قیمت کل هر کیلوگرم مرغ زنده در دروازه واحدهای تولیدی با احتساب کل هزینه های تولید و سود متعارف کیلویی حدود 60 هزار تومان است. برای تولیدکنندگان هزینه می شود؛ بنابراین تولیدکنندگان برای هر کیلوگرم از این محصول بین 3 تا 6 هزار تومان زیر قیمت تمام شده عرضه می کنند.

به گفته مدیر کل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی طی سه ماه اخیر عرضه و تقاضا تقریبا متعادل بوده و قیمت ها تغییر چندانی نداشته است.

ابراهیمی دلیل ثبات قیمت گوشت مرغ در ماه های اخیر را افزایش جوجه ریزی بیش از 130 میلیون قطعه در تیر، مرداد و شهریور و واردات تخم بارور و جوجه یکروزه دانست و تصریح کرد: بله. اگر روند جوجه کشی به همین منوال پیش برود نه تنها در بازار با کمبود مواجه می شویم بلکه می توانیم بخشی از مرغ کشور را خریداری کنیم تا شرکت حامی امور دام کشور آن را ذخیره کند.

وی گفت: برای تنظیم بازار این محصول از خرداد ماه سال جاری یک تا سه میلیون قطعه تخم بارور شده و جوجه یک روزه وارد کشور شده است اما به دلیل افت قیمت مرغ زنده و جوجه یکروزه واردات در شهریور و مهرماه متوقف شد و افزایش تقاضا و نیاز در ماه های آینده از سر گرفته می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان گوشت طیور افزود: البته استان های گرمسیر از مهرماه به دلیل سرد شدن هوا و عرضه بهتر نهاده های طیور به ویژه کنجاله سویا در سامانه بازار اقدام به تخم گذاری کردند. ، میل به تخم گذاری افزایش می یابد.

ابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر هر مرغ یک روزه بسته به نژاد آن با قیمتی بین 15 تا 27 هزار تومان در بازار به فروش می رسد و این افزایش قیمت به دلیل افزایش تقاضا برای جوجه کشی و چشم انداز مناسب تامین مایحتاج است. .

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور با بیان اینکه وضعیت عرضه نهاده های طیور در سامانه بازار رو به بهبود است، ابراز امیدواری کرد نهاده های مرغداری لازم بارگیری شده در سامانه بازار بهتر از بازار به دست مصرف کنندگان برسد. گذشته

و افزود: در حال حاضر در سامانه بازار قیمت آرد سویا 20 هزار و 150 تومان و ذرت 11 هزار و 300 تومان است.

ابراهیمی تصریح کرد: البته اخیرا هر کیلوگرم کنجاله سویا در بازار آزاد بین 34 تا 37 هزار تومان فروخته می شود که روند کاهش قیمت را نشان می دهد، در حالی که در هفته های اخیر این نهاده در بازار آزاد به قیمت 100 میلیون تومان فروخته می شد. 40 هزار تومان.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید در ماه های اخیر، اصلاح قیمت مرغ زنده برای حفظ صنعت طیور کشور ضروری است، در غیر این صورت تولیدکنندگان متحمل ضرر شده و به تدریج چرخه تولید را رها می کنند.

وی از دولت خواست تا برای حفظ صنعت طیور، اصلاح قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ را اعلام کند تا تولید تحت تأثیر قرار نگیرد و تداوم تولید تضمین شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=118706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.