افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

بازار دلار منتظر روز وعده حزب الله است!

  • کد خبر : 118203
بازار دلار منتظر روز وعده حزب الله است!

کد خبر: ۱۱۱۰۷ ۱۴۰۲/۰۸/۱۲ ۰۰:۰۱:۵۲ در بازار امروز پنجشنبه 20 آبان ماه قیمت دلار و سکه افزایش یافت. گفتن فردا | در بازار امروز پنجشنبه 20 آبان ماه قیمت دلار و سکه افزایش یافت. اگرچه تنها یک روز تا سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان باقی مانده است، اما گمانه زنی ها در […]



کد خبر: ۱۱۱۰۷

۱۴۰۲/۰۸/۱۲ ۰۰:۰۱:۵۲






در بازار امروز پنجشنبه 20 آبان ماه قیمت دلار و سکه افزایش یافت.

گفتن فردا | در بازار امروز پنجشنبه 20 آبان ماه قیمت دلار و سکه افزایش یافت.

اگرچه تنها یک روز تا سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان باقی مانده است، اما گمانه زنی ها در این زمینه در بسیاری از کشورهای عربی و غربی داغ شده است. همانطور که در خبرها آمده است، حساب کاربری حزب الله در توییتر خطاب به اسرائیل نوشته است که زمان زیادی ندارد. شبکه المیادین همچنین اعلام کرد خاورمیانه منتظر جمعه است و نتایج این سخنرانی را دنبال خواهد کرد. اگرچه هنوز جزئیات زیادی منتشر نشده است، اما برخی از سوداگران بازار فردوسی تهران، ورود رسمی حزب الله به جنگ اسرائیل و غزه را یکی از سناریوهای احتمالی و احتمالا یکی از محورهای اصلی سخنرانی فردا سید حسن نصرالله می دانند.

فعالان بازار معتقدند از گذشته هر زمان که درگیری ها و تنش های سیاسی ایجاد می شد، قیمت دلار در تهران واکنش صعودی داشت. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جناح در حال رشد در روزهای اخیر با برجسته کردن اخبار منفی به دنبال افزایش سطح بدبینی نسبت به احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار نه تنها در نوار غزه، بلکه بیشتر در منطقه خاورمیانه بوده است. از دلایل این امر می توان به سیگنال هایی مبنی بر انتقال بازار اشاره کرد.

از سوی دیگر، اگرچه ایران بارها اعلام کرده که در این جنگ نقشی ندارد، اما اسرائیل باز هم ادعاهایی در این زمینه داشته و مدعی است که نیروهای ایرانی از جمله فرمانده سپاه قدس ایران در این جنگ حضور دارند.

به گفته تحلیلگران اقتصادی، به نظر می رسد همه این اتفاقات باعث افزایش قیمت ها در بازار ارز شده است. بررسی بازار دلار تهران در روز پنجشنبه 20 آبان حاکی از آن است که قیمت دلار در ابتدای معاملات با اختلاف مثبت 200 تومانی وارد بازار شد و روی 51 هزار و 800 تومان ایستاد.

تکنسین های بازار پیش از آغاز فعالیت امروز بازار گفتند در صورت باقی ماندن دلار در این محدوده، احتمال ورود دلار به کانال 52 هزار تومانی وجود دارد. این اتفاق در اواسط بعد از ظهر رخ داد و قبض آمریکا به سطح اول 52 هزار تومان رسید.

در بازار تهران نزدیک، هرات صبح امروز را با قیمت 51 هزار و 450 تومان آغاز کرد و در چند ساعت گذشته روی قیمت 51 هزار و 700 تومان متوقف شد. این قیمت در حالی است که قیمت دلار در هرات روز چهارشنبه 51 هزار و 250 تومان بسته شد.

علاوه بر این، تقاضا برای حواله های درهم امروز بالا بود. قیمت درهم امارات که دیروز با قیمت 14 هزار و 120 تومان بسته شده بود، در ابتدای معاملات نقدی امروز به 14 هزار و 180 تومان رسید و بعدازظهر امروز 14 هزار و 270 تومان فروخته شد. در واقع این قیمت 150 تومان بیشتر از روز چهارشنبه بود.

بدون توجه به بازار ارز، قیمت جهانی طلا امروز تا محدوده 1990 دلار افزایش یافته است. اما در زمان نوشتن این مقاله در حدود 1981 دلار معامله می شد که 3 دلار بیشتر از روز گذشته بود. در بازار داخلی ایران قیمت طلای 18 عیار امروز به سطح 2 میلیون و 523 هزار و 400 تومان رسید. اما در زمان نگارش این گزارش قیمت طلا با افزایش نزدیک به 18 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به 2 میلیون و 516 هزار و 700 تومان رسید.

بررسی ها نشان می دهد قیمت سکه امامی با 100 هزار تومان کاهش به 29 میلیون و 600 هزار تومان رسید. اما امروز همزمان با افزایش قیمت دلار 29 میلیون و 950 هزار تومان فروخته شد که نسبت به روز چهارشنبه 350 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=118203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.