افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

بازار املاک و مستغلات در دست بانکداران بزرگ است

  • کد خبر : 408296
بازار املاک و مستغلات در دست بانکداران بزرگ است

به گزارش سایت خبریحامیان ولایت“، به نقل از A. بازار املاک و مستغلات ایران در سال های اخیر با فراز و نشیب های قابل توجهی مواجه بوده است. از این حیث تشدید تحریم های خارجی به همراه تداوم برخی مشکلات ساختاری و سوء مدیریت داخلی باعث افزایش نرخ تورم در کشور ما شده و […]

به گزارش سایت خبریحامیان ولایت“، به نقل از A.


بازار املاک و مستغلات ایران در سال های اخیر با فراز و نشیب های قابل توجهی مواجه بوده است. از این حیث تشدید تحریم های خارجی به همراه تداوم برخی مشکلات ساختاری و سوء مدیریت داخلی باعث افزایش نرخ تورم در کشور ما شده و به ویژه نشانه های این معضل در حوزه املاک آشکار شده است. بازار . البته متغیرهای دیگری نیز برای توضیح اینکه چرا بازار املاک در کشور ما چندان مناسب نیست، حائز اهمیت است. به عنوان مثال، همانطور که بارها اشاره شد، برخی کارشناسان تبدیل مسکن به کالای سرمایه ای برای ساکنان کشورمان را عاملی دانسته اند که تعادل بین عرضه و تقاضا را در این بازار بر هم زده و همراه با آن افزایش تقاضا بر عرضه منجر به افزایش قیمت مسکن در کشور ما شده است. ساخت و ساز مسکن که از روند افزایش تقاضا عقب مانده نیز نقش مهمی در تقویت این بی تناسبی داشته است. برخی دیگر تاکید می کنند که بازار املاک و مستغلات مانند سایر بازارهای کشورمان تابعی از شرایط عمومی حاکم بر اقتصاد ایران است. بنابراین وضعیت نامطلوب اقتصاد کلان کشورمان یکی از اثرات خود را بر بازار املاک نشان داده است. همچنین برخی دیگر از کارشناسان همواره بر این باور بوده اند که افزایش فعالیت های سفته بازی و دلالی در بازار مسکن باعث افزایش قیمت مسکن در کشور ما شده است. البته بحث‌های دیگری هم وجود دارد که همگی تلاش می‌کنند دلیل بالا بودن قیمت مسکن در ایران را توضیح دهند. بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی کشورمان، قیمت هر مترمربع مسکن در تهران از مرز 88 میلیون تومان گذشت و برخی برآوردها حاکی از آن است که با سطح حداقل دستمزد، در کلانشهری مانند تهران، بیش از 150 سه سال ها نیاز دارند تا تعداد زنان خانه دار را افزایش دهند.

تبعات گرانی مسکن در بازار اجاره نیز نمایان است و در سال های اخیر شاهد افزایش چشمگیر نرخ اجاره بها به ویژه در کلان شهرها بوده ایم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.