افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

بازار آب یکی از ابتکارات مهم در مدیریت منابع در اقلیم خشک یزد است

  • کد خبر : 373813
بازار آب یکی از ابتکارات مهم در مدیریت منابع در اقلیم خشک یزد است

فرحناز علومی در گفت و گو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه بازار آب یکی از ابتکارات مهم در مدیریت منابع در اقلیم خشک یزد است، اظهار داشت: این بازار می تواند سطح آب را متعادل کند، آب را به صورت عادلانه تامین و تامین کند و بهره وری را افزایش دهد. بخش هایی […]

فرحناز علومی در گفت و گو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه بازار آب یکی از ابتکارات مهم در مدیریت منابع در اقلیم خشک یزد است، اظهار داشت: این بازار می تواند سطح آب را متعادل کند، آب را به صورت عادلانه تامین و تامین کند و بهره وری را افزایش دهد. بخش هایی از جمله کشاورزی و صنعت.

وی ادامه داد: یزد در طول تاریخ به دلیل موقعیت جغرافیایی و کمبود منابع آبی، سیستم های پیشرفته ای را برای مدیریت آب توسعه داده است. یکی از این سیستم ها «بازار آب» است که به کشاورزان و سایر بهره برداران آب کمک می کند تا دسترسی منظم و عادلانه ای به منابع آب داشته باشند.

معمار و محقق بازار آب یزد ادامه داد: بازار آب به معنای مبادله و داد و ستد آب به عنوان یک کالای ارزشمند است. قدمت بازار آب یزد به دوران تاریخی باز می گردد. در آن زمان یزدی ها با روش های سنتی مانند قنات، سازه های آبی و چاه، آب را مدیریت و مبادله می کردند. با گذشت زمان و توسعه یزد، نیاز به سیستم منسجم تری احساس شد و بازار آب پدید آمد.

مزایای بازار آب در یزد

معمار و محقق بازار آب یزد گفت: از جمله مزیت های بازار آب در یزد مدیریت بهینه منابع است، بنابراین بازار آب می تواند در تخصیص بهینه منابع آب کمک کند و اطمینان حاصل کند که آب به مناطقی که نیاز دارد برسد. آن را یکی که بیشتر است.

وی از دیگر مزایای این بازار از جمله ترویج صرفه جویی برشمرد و افزود: با تعیین قیمت واقعی آب مصرف کنندگان به مصرف بهتر آب و صرفه جویی در مصرف ترغیب می شوند.

علومی همچنین به توسعه فناوری به عنوان یکی دیگر از مزایای بازار آب اشاره کرد و گفت: بازار آب می تواند به توسعه فناوری های نوین تصفیه و مدیریت آب کمک کرده و ارتقای کیفیت و دسترسی آب را تسهیل کند.

به کاهش تنش های اجتماعی کمک کنید.

معمار و محقق بازار آب یزد با بیان اینکه یکی از مزیت های دیگر بازار آب در استان یزد کاهش تنش های اجتماعی است، افزود: با تخصیص عادلانه آب و ایجاد سیستم های بازار، تنش ها و مشکلات اجتماعی ایجاد شد. با کمبود آب می توان اجتناب کرد.

تحریک سرمایه گذاری از دیگر مزایای این کارشناس است. به این ترتیب بازار آب می تواند سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در پروژه های مرتبط با آب که منجر به بهبود زیرساخت ها و خدمات آب می شود ترغیب کند.

علومی درباره دیگر مزایای بازار آب نیز اظهار داشت: پاسخگویی به تغییرات اقلیمی از دیگر مزیت ها است، بازار آب می تواند به جوامع کمک کند تا نسبت به تغییرات اقلیمی و نوسانات اقلیمی واکنش بهتری داشته باشند. این مزایا می تواند دسترسی به آب سالم و پایدار را افزایش دهد. کمک

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.