افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

بارش شهابی اورونید در این هفته به اوج خود می رسد/ کی و کجا آن را ببینیم؟

  • کد خبر : 402453
بارش شهابی اورونید در این هفته به اوج خود می رسد/ کی و کجا آن را ببینیم؟

تینا مزدکی: شهاب‌ها که زیباترین باران جهان را برای ستاره‌شناسان تشکیل می‌دهند، قطارهای درخشانی از زباله‌های فضایی را پشت سر می‌گذارند که می‌توانند چند ثانیه یا حتی چند دقیقه طول بکشند. اما این بار یکی از چشمگیرترین بارش های شهابی سال را داریم. انتظار می رود این بارش شهابی درست در زمان هالووین به اوج […]

تینا مزدکی: شهاب‌ها که زیباترین باران جهان را برای ستاره‌شناسان تشکیل می‌دهند، قطارهای درخشانی از زباله‌های فضایی را پشت سر می‌گذارند که می‌توانند چند ثانیه یا حتی چند دقیقه طول بکشند. اما این بار یکی از چشمگیرترین بارش های شهابی سال را داریم. انتظار می رود این بارش شهابی درست در زمان هالووین به اوج خود برسد.

چه زمانی می توانید بارش شهابی شکارچی را ببینید؟

بر اساس گزارش انجمن شهاب‌سنگ آمریکا، اگرچه بارش شهابی اورونید از 26 سپتامبر تا 22 نوامبر ادامه دارد، اما اوج شهاب‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته خواهد بود. به این معنی که بهترین زمان برای دیدن این شهاب ها یکشنبه و دوشنبه 29 و 30 اکتبر (20 و 21 مهر) خواهد بود. کارشناسان می گویند بهترین فرصت برای دیدن شهاب های خطی در آن روزها از نیمه شب تا سحر است.

امسال، البته، بینندگان برای ثبت این رویداد باید با یک قمر غول پیکر تقریباً درخشان که از شهاب های کم نور جلوتر است، مبارزه کنند. اما به گفته ناسا، اگر بینندگان خوش شانس باشند، می توانند این شهاب را در ساعت 11 شب در آسمان بدون ماه ببینند، زیرا با سرعت 41 مایل در ثانیه در نیمکره شمالی و جنوبی حرکت می کند و شهاب ها را می توان در هر نقطه از شب مشاهده کرد. . بهشت هستند.

بارش شهابی اورونید چیست؟

بارش شهابی زمانی اتفاق می‌افتد که زمین از میان زباله‌ها و غبارهایی که دنباله‌دارها و دیگر اجرام فضایی به دور خورشید می‌چرخند می‌گذرد، به گفته ناسا، این زباله‌ها یا سنگ‌های فضایی که به عنوان شهاب‌سنگ شناخته می‌شوند، با سرعت زیادی به جو زمین برخورد می‌کنند و از هم می‌پاشند. ، ایجاد رگه هایی از آتش و رنگ در آسمان.

بر اساس تعریف ناسا، اگر این سنگ ها از سفر خود به زمین بدون سوختن در جو جان سالم به در ببرند، شهاب سنگ نامیده می شوند. دنباله دارهای Orónid بقایای یکی از معروف ترین دنباله دارها به نام هالی هستند. هر گردش در مدار هالی حدود 76 سال طول می کشد، بنابراین پس از آخرین باری که در سال 1986 دیده شد، دیگر تا سال 2061 دیده نخواهد شد.

اگرچه در حال حاضر نمی توانیم هالی را ببینیم، اما خوشبختانه حداقل سالی دو بار در مسیر زباله های آن قرار می گیریم و در روزهای اخیر شاهد عبور گلوله های آتشین آن از افق سیاره خود بوده ایم.

بارش شهابی اورونید در این هفته به اوج خود می رسد/ کی و کجا آن را ببینیم؟

فواره: آمریکا امروز

۲۲۷۳۲۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.