افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

بارش شدید باران از امروز تا جمعه؛ بارش برف در مناطق سردسیر – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 407259
بارش شدید باران از امروز تا جمعه؛ بارش برف در مناطق سردسیر – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اخطار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا روز جمعه موجب بارش شدید، در نقاط مستعد رعد و برق و تگرگ وزش باد شدید خواهد شد. و در مناطق سردسیر بارش برف و پدیده مه خواهد بود. وضعیت جوی امروز استان های گیلان، مازندران، زنجان، […]

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اخطار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا روز جمعه موجب بارش شدید، در نقاط مستعد رعد و برق و تگرگ وزش باد شدید خواهد شد. و در مناطق سردسیر بارش برف و پدیده مه خواهد بود.

وضعیت جوی امروز استان های گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، دامنه ها و ارتفاعات تهران، شرق و جنوب اردبیل، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شمال کردستان، بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس است. ، جنوب و غرب یزد و شمال کرمان را شامل می شود.

فردا نیمه شرقی استان های گیلان و زنجان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، جنوب غربی آذربایجان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، حاشیه شرقی خوزستان، غرب اصفهان و شمال غرب است. نیمی از کرمان، یزد و خراسان جنوبی و جمعه مازندران، نیمه شرقی گیلان، گلستان، شرق و شمال قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، شرق و جنوب قم، فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال متاثر از این شرایط جوی خواهند بود.

تغییر ناوگان حمل و نقل عمومی، احتمال مسدود شدن راه های روستایی در مناطق کوهستانی، لغزندگی معابر به ویژه در گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف، ریزش سنگ از ارتفاع، طغیان معابر، طغیان رودخانه ها، طغیان معابر، رعد و برق، پدیده مه، کاهش دید آب افقی و روان یکی از خطرات این سیستم اعلام شده است.

احتمال رانش زمین، وزش باد شدید موقتی، خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی و احتمال قطعی در صنعت برق رسانی نیز برای این شرایط جوی پیش بینی می شود.

از فعالیت های ساختمانی خودداری کنید.

توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برفی، داشتن وسایل نقلیه مجهز به سوخت کافی و وسایل گرمایشی به ویژه در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت. . کوهنوردی و کوچ عشایر را توصیه کرده است.

همچنین پرهیز از فعالیت های عمرانی، پرهیز از فعالیت های تفریحی از جمله طبیعت گردی، آماده سازی وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها و آماده سازی معابر برای برف روبی ضروری است. در گردنه ها و مکان های سردسیر .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.