افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

بارش باران و رگبار در این 11 استان اعلام شد/ هشدار نارنجی هواشناسی

  • کد خبر : 341510
بارش باران و رگبار در این 11 استان اعلام شد/ هشدار نارنجی هواشناسی

به گزارش رکنا، سازمان هواشناسی هشدار داد به رنگ نارنجی است: روز سه شنبه (5 شهریور) در ارتفاعات شمال، شرق و گلستان خراسان و در ارتفاعات شمال شرق سمنان در برخی نقاط بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و گرد و خاک پیش بینی می شود. از اثرات این […]

به گزارش رکنا، سازمان هواشناسی هشدار داد به رنگ نارنجی است: روز سه شنبه (5 شهریور) در ارتفاعات شمال، شرق و گلستان خراسان و در ارتفاعات شمال شرق سمنان در برخی نقاط بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و گرد و خاک پیش بینی می شود.

از اثرات این خطر هواشناسی می توان به طغیان فصلی رودخانه ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، رعد و برق، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی معابر، تشکیل روان آب و سیل، وزش باد شدید، برخاستن گرد و غبار و کاهش دید افقی، خسارت اشاره کرد. به سازه های موقت و محصولات کشاورزی ذکر شده است.

سازمان هواشناسی در رابطه با پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کمپینگ و برپایی چادر در حاشیه و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از انجام فعالیت های طبیعت گردی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی چرای دام و تردد عشایری در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از مقاومت سازه های موقت، لایروبی کانال ها، آبراه ها و دهانه پل ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، تسریع حرکت محصولات کشاورزی برداشت شده، آماده سازی جاده ها، وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی خدمات و مشاوره در امور امدادی ارائه می کنند.

سازمان هواشناسی هشدار زردی صادر کرد: وقوع بمباران بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید طوفان، گرد و خاک در نقاطی روز سه شنبه (6 شهریور) در گلستان، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی، شمال چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان، ارتفاعات در استان ها. مازندران و تهران چهارشنبه (7 شهریور) در شمال خراسان شمالی، ارتفاعات و رشته‌کوه‌ها در مازندران و شرق گیلان، شمال استان‌های البرز و تهران و ارتفاعات استان‌های سمنان و گلستان و پنجشنبه (8 شهریور) در ارتفاعات و رشته کوه در مازندران و طوفان در شرق گیلان، شمال استان های تهران و البرز و شمال شرق آذربایجان شرقی پیش بینی می شود.

از اثرات این مخاطره اقلیمی می توان به احتمال آبگرفتگی جاده ها، احتمال وقوع جریان های آب، رعد و برق، رانش زمین به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید اشاره کرد. . در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال آسیب به تاسیسات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات اشاره شد. و امکان شکستن درختان جوان و پیر.

توصیه سازمان هواشناسی به عدم برپایی چادر و نصب آن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی و کوهنوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل عصر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر. سواحل رودخانه ها و نواحی مرتفع، برای اطمینان از مقاومت سازه های موقت، لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و قنات ها، خودداری از سم پاشی و بخور باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به مکان های سرپوشیده در هنگام عبور مراقب باشید و از پارک کردن خودداری کنید. اتومبیل در نزدیکی ساختمان های ناتمام و درختان قدیمی توصیه می شود.

در خصوص سامانه دیگری، سازمان هواشناسی هشدار زرد داده است: وزش باد نسبتا شدید، مناطق مستعد گرد و خاک و احتمال ریزش گرد و خاک به ویژه در شرق دوشنبه (5 شهریور)، در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، همدان. ، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، خراسان جنوبی، شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شرق یزد، شرق اصفهان و قم و از سه شنبه تا جمعه (6 تا 9 شهریور) در خراسان شمالی، خراسان جنوبی، رضوی. خراسان، کرمان، یزد، اصفهان، گلستان، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، قم، مرکزی، البرز، جنوب و تهران، شمال سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

از جمله اثرات این خطر جوی در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب دیدن تجهیزات شهری و برون شهری مانند سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات است. . و امکان شکستن نهال. و به درختان کهنسال اشاره کرد.

توصیه سازمان هواشناسی از کویر نوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم تردد با گلایدر و بالگرد، اطمینان از مقاومت سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های ساختمانی، عدم پارک خودرو. ماشین ها نزدیک ساختمان های نیمه کاره و قدیمی. و عدم سموم یا بخور برگی باغات و مزارع و استفاده از حفاظ برای نهال و بسته نگه داشتن درهای جوجه کشی را توصیه می کند.

در اخطار رنگ نارنجی سازمان هواشناسی اثرات منفی و خسارات احتمالی را پیش بینی می کند. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=341510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.