افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

بارش باران و برف کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفت

  • کد خبر : 199377
بارش باران و برف کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفت

آفتاب نیوز: اما بهرمند روز جمعه گفت: نتایج آخرین بررسی ها نشان می دهد سامانه بارشی یکشنبه 22 بهمن به مدت یک شبانه روز در کهگیلویه و بویراحمد فعال خواهد بود. وی بیان کرد: گسترش سامانه بارشی مذکور در مناطق گرمسیری و سردسیر استان خواهد بود. رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و […]

آفتاب نیوز:

اما بهرمند روز جمعه گفت: نتایج آخرین بررسی ها نشان می دهد سامانه بارشی یکشنبه 22 بهمن به مدت یک شبانه روز در کهگیلویه و بویراحمد فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: گسترش سامانه بارشی مذکور در مناطق گرمسیری و سردسیر استان خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کاهش دمای هوا از دیگر پدیده های هواشناسی است که طی روزهای آینده در استان رخ می دهد.

این ذینفع با اشاره به اینکه هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ورود این سامانه هشدار زرد صادر کرد، افزود: بارش های سیل آسا، رعد و برق، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف و مه در گردنه ها از جمله اثرات این سامانه است. .

وی گفت: لغزندگی جاده ها، کاهش دید، محدودیت آبگرفتگی معابر و احتمال آسیب به سازه های موقت از جمله خطرات احتمالی این سامانه است.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرهیز از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، دقت در عبور از رودخانه ها و حمل و نقل محصولات کشاورزی از دیگر توصیه ها برای به حداقل رساندن خسارت است.

زمانی که اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفر در برخی مکان ها وجود داشته باشد، هشدار آب و هوای زرد صادر می شود. در این سطح هشدار، اکثر افراد می توانند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند، اما دیگران ممکن است بسته به مکان یا نوع فعالیتشان بیشتر تحت تأثیر قرار گیرند. بنابراین توجه به محتوای اخطار و ارزیابی اینکه آیا ممکن است فعالیت افراد تحت تأثیر این هشدار قرار گیرد یا خیر حائز اهمیت است. مسئولان باید از وجود پدیده های جوی آگاه باشند و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

این ذینفع اضافه کرد: میانگین بارندگی استان امسال تا 14 بهمن ماه 211 میلی متر بوده که 225 میلی متر کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

بهرمند افزود: در مدت مشابه سال گذشته 436 میلی متر بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

ذینفع میانگین بلندمدت بارندگی سالانه در کهگیلویه و بویراحمد را 580 میلی متر اعلام کرد.

وی گفت: میزان بارندگی بلندمدت سالانه در ایستگاه یاسوج 800.4، سیشرد 693، دوگنبدان 430، دهدشت 402، لیک 396 و منطقه امامزاده جعفر 429 میلی متر است.

میانگین بارندگی استان طی سال زراعی گذشته به حدود 700 میلی متر رسید که بیش از 140 میلی متر بیشتر از میانگین بلندمدت است.

کهگیلویه و بویراحمد با وسعتی در حدود 16249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با آب و هوای سرد و گرمسیری در جنوب غربی ایران است.

این استان با 726 هزار نفر جمعیت یک درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.