افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

بادامچیان: به احمدی نژاد تذکر دادم

  • کد خبر : 292895
بادامچیان: به احمدی نژاد تذکر دادم

آفتاب نیوز: اسدالله بادامچیان در گفت‌وگویی درباره مواضع متناقض شخصیت‌های مختلف سیاسی در خصوص حضور در انتخابات، شرکت در انتخابات در ایران را اجباری نمی‌داند و خاطرنشان کرد: انتخابات در ایران یک وظیفه دینی و ملی است چرا که گاه سیاستمداران به این امر عمل می‌کنند. وظیفه دارند و گاهی نمی کنند. البته مردم در […]

آفتاب نیوز:

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگویی درباره مواضع متناقض شخصیت‌های مختلف سیاسی در خصوص حضور در انتخابات، شرکت در انتخابات در ایران را اجباری نمی‌داند و خاطرنشان کرد: انتخابات در ایران یک وظیفه دینی و ملی است چرا که گاه سیاستمداران به این امر عمل می‌کنند. وظیفه دارند و گاهی نمی کنند. البته مردم در این 45 سال همیشه به وظیفه خود عمل کرده اند. در برخی کشورها انتخابات اجباری است و اگر کسی رای نیاورد از برخی خدمات محروم می شود و در واقع اجبار پنهانی وجود دارد، اما شرکت در انتخابات در ایران آزاد است.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات در ایران منحصر به احزاب نیست، تصریح کرد: در برخی کشورها افراد باید در چارچوب یک حزب در انتخابات شرکت کنند اما در ایران هم احزاب و هم افراد می توانند در انتخابات شرکت کنند. البته اخیراً شورای نگهبان معیارهایی را برای کاندیداهای انتخابات تعیین کرده است، زیرا سطح علمی جامعه بالا رفته و در مجلس یا ریاست جمهوری نیاز به افرادی است که مسائل را بفهمند و بدانند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در خصوص مواضع متفاوت و متناقض برخی جریان ها و افراد در انتخابات گفت: گاهی حزبی احساس می کند در انتخابات رای ندارد و نمی آید، گاهی احساس می کند یک رای قابل توجه و شرکت در انتخابات. گاهی شرایط برای مشارکت مساعد است و گاهی نه، مثلاً بعد از شهادت رجایی و باهنر شرایط برای لیبرال ها فراهم نبود و به انتخابات نرفتند. الان هم کسانی که نمی آیند می دانند که رای ندارند، چون قبلا مردم به آنها اعتماد داشتند اما نماینده واقعی مردم نبودند. مثلاً در مجلس ششم به جای پاسخگویی به مطالبات مردم، به دنبال تثبیت مدرنیته بودند، پس چرا باید دوباره مردم به آنها رای دهند؟

بادامچیان تصریح کرد: یا باید رفتار سیاسی و برنامه های خود را تغییر دهند یا اگر با همان برنامه های قبلی در انتخابات شرکت کنند رای نمی آورند. اما اگر در صحنه انتخابات ظاهر نشوند باید برای همیشه قدرت را ترک کنند، بنابراین اکنون به دنبال نشان دادن وجود و حضور خود هستند و این هم خوب است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه زیر سوال بردن سازوکار انتخاباتی برخی از شخصیت های سیاسی و رفتار دوگانه در انتخابات های مختلف به اصل انتخابات لطمه ای وارد نمی کند، تصریح کرد: پس از پایان دوره ریاست جمهوری به خاتمی گفتم عمل کند. بر این اساس به طوری که، با این حال، شما می توانید آن را به موقع استفاده کنید. به احمدی نژاد هم تذکر دادم که مواظب خاتمی نباشد، اما او کاری کرد که او را تبدیل به یک چهره جنجالی کرد و این خوب نیست. مردم ما دیگر به چهره های جنجالی رای نمی دهند و این افراد دیگر آرزوی ما نیستند. زیر سوال بردن سازوکار انتخابات هیچ تاثیری در حرکت جامعه ندارد، زیرا مردم مشارکت زیادی در انتخابات دارند. همه با شورای نگهبان دعوا کردند، کاری کردند؟ بالاخره باید یک مؤسسه فصلی باشد. خودشان اشتباه کردند، این کارها تاثیری در رفتار مردم ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=292895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.