افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

باخت 9.8 هم سایپا به آذر طرحی برای ورشکستگی ارائه کردند

  • کد خبر : 220704
باخت 9.8 هم سایپا به آذر طرحی برای ورشکستگی ارائه کردند

به گزارش بازار، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نامه ای خطاب به معاونان سردبیران و اعضای بورس اوراق بهادار تهران، در تشریح برنامه این شرکت مبنی بر خروج از ماده 141 قانون تجارت برای جلوگیری از ورشکستگی، اعلام کرد: به داده های عملکرد 9 ماهه، مبلغ زیان شرکت تقریباً 98 میلیارد ریال بوده […]

به گزارش بازار، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نامه ای خطاب به معاونان سردبیران و اعضای بورس اوراق بهادار تهران، در تشریح برنامه این شرکت مبنی بر خروج از ماده 141 قانون تجارت برای جلوگیری از ورشکستگی، اعلام کرد: به داده های عملکرد 9 ماهه، مبلغ زیان شرکت تقریباً 98 میلیارد ریال بوده است.

در این نامه آمده است: با استناد به نامه رسمی شماره 1145167 مورخ 11/02/1402 در خصوص گزارش اقدامات انجام شده توسط این شرکت به منظور انصراف از شمول ماده 141 لایحه اصلاح بخشی از قانون تجارت. ، عناصر زیر حذف می شوند:

در راستای اقدامات قبلی در خصوص پیگیری های مکرر در خصوص اصلاح نرخ فروش محصولات تولیدی، مجوز فروش محصولاتی مانند کولیک جی ال و محصولات با استانداردهای 85 گانه (ساینا اس تیپ DA کوئیک اس شاهین و همچنین محصولات وارداتی) صادر شد. محصول چانگان CS55PLUS از سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تامین کنندگان تولید و همچنین پیگیری های مختلف مربوط به اصلاح قیمت محصولات جاری که قیمت آنها بر اساس اطلاعات بهای تمام شده صورت های مالی شش ماهه اول سال 1401 محاسبه شده است، اخذ شده است. پذیرفته شد که تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است، از طرفی شرکت پیگیر مشکلات قیمت گذاری، تغییر ترکیب تولید محصول بر اساس محصولات جدید که در شهریور ماه سال جاری قیمت گذاری شده اند نیز بوده است. با توجه به اینکه محصولاتی که قرار است در سال آینده تولید و عرضه شود در دستور کار قرار گرفته است، برای تمامی محصولات مذکور 1403 درج شده است که پیش بینی می شود روند زیان شرکت کاهش چشمگیری داشته باشد.

گفتنی است، بر اساس داده های عملکرد 9 ماهه، زیان شرکت حدود 98 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با زیان 80 میلیارد ریالی در 6 ماهه سال جاری، کاهش محسوسی در شیب شرکت به شمار می رود. ضرر – زیان.

علاوه بر موارد فوق، مذاکراتی برای تولید و عرضه انواع خودروهای وارداتی (CBU) و (CKD) و همچنین خودروهای هیبریدی و برقی کلاس جهانی در حال انجام است که پس از انعقاد قرارداد از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم خواهد رسید. . قرارداد نهایی.. بنابراین علاوه بر تنوع سبد محصولات ملی، برنامه تولید و عرضه محصولات وارداتی که دارای حاشیه سود منصفانه بوده و با استقبال خوبی از سوی مشتریان در بازار مواجه می شوند، اجرا می شود. می تواند به معنای افزایش سهم درآمد و آغاز روند سودآوری شرکت باشد.

به موازات موارد ذکر شده، برنامه های کنترل هزینه شرکت نیز از اواسط سال گذشته آغاز شد و نتیجه اقدامات در زمینه مدیریت هزینه تامین منجر به کاهش چشمگیر هزینه های خرید شد که تداوم این سیاست در کنار هم. با جست‌وجوی درآمد شرکت می‌تواند با جلوگیری از زیان‌دهی مالیات، تأثیر مضاعف داشته باشد، همچنین با توجه به اصلاح ساختار مالی و تحقق افزایش سرمایه از مازاد تجدید ارزیابی دارایی، مکاتبات لازم انجام شود. با نهادهای ذیربط انجام شده است (عکس) (پیوست) و موضوع در حال پیگیری است تا در صورت اصلاح ماده 14 قانون حداکثر استفاده از ظرفیت تولید و خدمات کشور مصوب 15/02/15 1398 شرکت سایپا می تواند از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کند، از این حیث موضوع درخواستی این شرکت در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مورخه 26/10/1402 مطرح و پس از بحث و بررسی قرار گرفت. تصمیم گرفت اصلاحات لازم را در گزارش ارائه شده انجام و در جلسه آتی شورا پیشنهاد نماید.

گفتنی است به منظور تامین سرمایه در گردش لازم برای تولید و تامین منابع مالی ارزان و بلندمدت از بازار سرمایه، انتشار اوراق مرابحه نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد که با وجود نظارت های فراوان و ارسال اسناد و مدارک لازم سازمان بورس اوراق بهادار با انتشار اوراق بدهی موافقت نکرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.