افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

بابا پنجعلی سریال پایتخت با زن بسیار جوان و دخترش + عکس و بیوگرافی علیرضا خمسه

  • کد خبر : 208363
بابا پنجعلی سریال پایتخت با زن بسیار جوان و دخترش + عکس و بیوگرافی علیرضا خمسه

علیرضا خمسه این بازیگر سینما و تلویزیون متولد 18 بهمن 1331 است.بازیگری در سینما را از سال 1353 با بازی در فیلم مرغ فکلی آغاز کرد و در سال 1360 با فیلم مرگ یزدگرد جلوی دوربین رفت و در سال 1387 برای بازی در فیلم بیست برنده شد. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد […]

علیرضا خمسه این بازیگر سینما و تلویزیون متولد 18 بهمن 1331 است.بازیگری در سینما را از سال 1353 با بازی در فیلم مرغ فکلی آغاز کرد و در سال 1360 با فیلم مرگ یزدگرد جلوی دوربین رفت و در سال 1387 برای بازی در فیلم بیست برنده شد. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر. . وی در پنج فصل سریال پایتخت (1397-1389) در نقش بابا پنجعلی ظاهر شد.

ویژگی های چهره خمسا و تسلط او بر حرکات صورت (میمیک) و نرمی حرکات بدن و توانایی بسیار او در خلق صحنه های طنز و طنز، از ابتدای ورودش به عرصه بازیگری مورد توجه کارگردانان کمدی قرار گرفت و پس از فیلم جدی «مرگ یزدگرد» تهیه‌کنندگان تلویزیونی به سراغ او رفتند و او اجرای قطعات طنز را در برنامه‌هایی چون نوروزنامه، هوشی و مشی، برزید و بخیند، هواستو کاره و نگاه سوم آغاز کرد.

علیرضا خمسه

خمسه در سال ۱۳۶۷ در فیلم روز مگشکوی کیانوش عیاری در کنار علی نصیریان، ایرج طهماسب و گوهر خیراندیش بازی کرد. اگرچه این فیلم با استقبال مخاطبان مواجه شد، اما بازی خمسا در مجموعه تلویزیونی هوشیار و بیدار که در سال 1367 پخش شد، خمسا را ​​در بین مخاطبان پیر و جوان به شهرت رساند. همان سالی که کیومرث پوراحمد فیلم خوب «انگرگه» را ساخت، خمسه در نقشی متفاوت در آن ظاهر شد. او در این فیلم نقش حمزه را بازی کرد که در مسافرخانه ای در شهر بندرعباس کار می کرد و پناهگاه دو نوجوان فراری از تهران و راهی بندرعباس شد.

در سال 1369 در فیلم آپارتمان شماره 13 به کارگردانی یدالله صمدی در کنار جمشید اسماعیل خانی بازی کرد. خمسه در این فیلم صاحب آپارتمانی در تهران بود و برای فروش آن از کرمان به تهران آمد. او در سال 1992 به لطف لهجه خوب کرمانی و بازی روان خود توانست جایزه بهترین بازی را از جشنواره بین المللی فیلم پیونگ یانگ در کره شمالی دریافت کند. این فیلم نامزد دریافت 7 سیمرغ جشنواره شد و برنده 2 سیمرغ شد.

ابوالحسن داودی در سال ۱۳۷۲ فیلم زمین را دوست دارم را ساخت. خمسا در این فیلم نقش یک آدم فضایی را با گریمی متفاوت بازی کرد. بازی خوب خمسا و لمس های بصری این فیلم زمین را دوست دارم با اقبال مخاطبان مواجه شد. حسن هدایت همان سال فیلم چشم شیطان را که در ژانر اتفاقی و متفاوت از دیگر آثار خمسه است جلوی دوربین برد و نقش اول را به خمسه داد.

در این فیلم بازی پرتنش و فعال او باعث شد کاندیدای بهترین بازیگر مرد در سال ۱۳۷۲ و دوازدهمین جشنواره فیلم فجر شود. چشم شیطان نامزد دریافت 5 سیمرغ و برنده 3 سیمرغ از این جشنواره شد. خمسه در همان سال سریال بشین، پاشو، باخوند را برای گروه کودک و نوجوان شبکه دو و در سال 1378 مجموعه تلویزیونی می گه نه؟ نگاه کن حضور داشتند.

علیرضا خمسه

خمسه در سال ۱۳۸۶ در فیلم بیست به ایفای نقش پرداخت و برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد.

زندگی شخصی

علیرضا خمسه اولین فرزند یک خانواده زنجانی با 4 خواهر و 4 برادر کوچکتر است که در خیابان پامنار تهران به دنیا آمد. پدرش کارمند بخش برق و مادرش خانه دار بود، در حالی که او اولین پسری است که سه فرزند قبلی او پس از تولد فوت کردند.

علیرضا خمسه در سال 1362 زمانی که 31 سال داشت ازدواج کرد و به تازگی فعالیت خود را به عنوان بازیگر آغاز کرده بود، اما این زندگی پس از تولد پسرش احمدرضا به طلاق ختم شد. در سال ۱۳۷۲ در ۴۱ سالگی برای دومین بار با مروارید پور شفیقی ازدواج کرد و ثمره این زندگی دو دختر به نام های درسا و گلسا است.

علیرضا خمسه

همسر علیرضا خمسه از نحوه آشنایی آنها می گوید: ما همسایه بودیم، پدرم با او دوست بود چون پدرم خلبان است. وقتی علیرضا از من خواستگاری کرد پدرم کاملا مخالف بود اما الان یکی از دوستان خوب همسرم است و رابطه خوبی با هم دارند.

علیرضا خمسه

بابا پنجعلی پیرمرد مهربانی است، بیشتر شخصیت او برای لبخند زدن مردم خلق شده بود، کمی فراموشی و آلزایمر داشت که به مرور زمان در قسمت های بعدی شدت گرفت. بابا پنجعلی با لیلا جویباری ازدواج کرده و دارای سه فرزند به نام های تقی، نقی و فهیمه است. اصلاح داماد و هما و جمیله عروس اوست. او از بیماری آلزایمر رنج می برد

حرف های او بر اساس «مشهد؟»، «حرف نزن»، «بذار بخوابم دهنم»، «نقی، ناهار نمی خرم؟»، «صدامه»، «کی می گوید؟» است. «ما «می‌رویم علی‌آباد»، «می‌روم»، «عباس معصومیه؟»، «نقی، گواهی؟»، «کیک و شیر می‌خواهم»، «آقا. سیگاری، «مشهد میریم»، «شرمیله»، «داداش پروستو»، «هیرومان دست کج»، «نقی نقی در» اشاره کردند، «بود، نبود، نبود»، «درگز سیگار کاشنه». و «نقی او غمگین است».

به گفته عوامل سریال و علیرضا خمسه، دلیل حذف بابا پنجعلی از سریال آلزایمر، شخصیت بیش از حد بوده است. زیرا استفاده از این شخصیت بسیار محدود بود. در ادامه کارگردان سریال گفته است که این شخصیت در پنج فصل بسیار پرداخته شده است و دلیلی برای ادامه کاراکتر وجود ندارد.

اگرچه خشایار الوند می خواست در فصل ششم از روحیه باباپنجعلی استفاده کند، اما نظر محسن تنابنده این بود که این شخصیت در فصل ششم حضور نداشته باشد. سرانجام با مرگ خشایار الوند و گفتگوی علیرضا خمسه با بازیگران سریال، تصمیم گرفتند این شخصیت را حذف کنند و بر اساس مرگ او موقعیت های مفرحی خلق کنند.

عکس های خانوادگی

علیرضا خمسه

علیرضا خمسه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.