افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

این 5 عادت سلامت پوست را به خطر می اندازد

  • کد خبر : 164351
این 5 عادت سلامت پوست را به خطر می اندازد

آفتاب نیوز: تغذیه ناسالم برای پوست خوب نیست. صورت ما به ویژه از مشکلات مربوط به انتخاب نامناسب غذا آسیب دیده است. در واقع یک سری عادات غذایی وجود دارد که برای داشتن پوستی سالم باید هر چه زودتر کنار گذاشته شود. به گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، 5 عادت بدی که […]

آفتاب نیوز:

تغذیه ناسالم برای پوست خوب نیست. صورت ما به ویژه از مشکلات مربوط به انتخاب نامناسب غذا آسیب دیده است. در واقع یک سری عادات غذایی وجود دارد که برای داشتن پوستی سالم باید هر چه زودتر کنار گذاشته شود.

به گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، 5 عادت بدی که سلامت پوست را از بین می برد، شامل موارد زیر است:

_ علاقه به غذاهای سرخ شده: چربی ارتباط مستقیمی با مشکلات قند خون دارد. زیرا باعث افزایش میزان چربی خون می شود. این مشکل همچنین منجر به مسدود شدن منافذ پوست می شود. علاوه بر این باید بدانید که چربی موجود در خون از انتقال خوب مواد مغذی و اکسیژن به بافت های بدن جلوگیری می کند و این روند باعث کاهش درخشندگی و سلامت پوست می شود. در واقع پوستی که به خوبی تغذیه نشده و با اکسیژن اشباع نشده باشد، سالم، زیبا و براق نخواهد بود.

زیاد قهوه بنوشید: قهوه به خودی خود یک نوشیدنی سالم و مفید است. به شرطی که بیش از 2 فنجان در روز مصرف نشود. زیرا کافئین موجود در این نوشیدنی محبوب باعث ترشح آدرنالین می شود. باید بدانید که آدرنالین بیش از حد در بدن باعث علائم استرس می شود و این نیز برای سلامت پوست مضر است. علاوه بر این، کافئین از خواب راحت و عمیق جلوگیری می کند. در نتیجه پوست در طول خواب از مرحله سم زدایی و خود ترمیم محروم می شود. به این ترتیب درخشندگی و تمیزی آن از بین رفته و پوست کدر می شود.

بی توجهی به ویتامین ها: بعد از 35 سالگی، پوست شما ممکن است به کرم های درمانی پاسخ ندهد. در همین حال، ویتامین A به بهبود خطوط صورت، تغییر بافت و آسیب آفتاب کمک می کند. ویتامین E و C نیز از التهاب جلوگیری می کند. ویتامین C همچنین بافت و درخشندگی پوست را بهبود می بخشد.

_ مصرف بیش از حد قند: تحقیقات جدید نشان می دهد که مولکول های قند در بدن به فیبرهای پروتئینی متصل شده و باعث «گلیکاسیون» در بدن می شود. گلیکوزاسیون عواقبی جز ایجاد تیرگی دور چشم، از بین رفتن درخشندگی پوست، تورم پوست (به خصوص اطراف چشم) و چین و چروک های زیاد روی پوست ندارد.

_ کم آب بنوشید: یکی از مهم ترین دلایل خشکی و چروک شدن پوست در سنین پایین از دست دادن آب بدن است. زمانی که بدن آب کافی دریافت نمی کند، دچار عوارضی مانند کاهش تمرکز و خشکی پوست می شود. صبح که از خواب بیدار شدید، یک لیوان آب گرم بنوشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.