افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

این کشور خانه اکثریت ایرانیان است.

  • کد خبر : 404055
این کشور خانه اکثریت ایرانیان است.

آفتاب نیوز: در همه جای دنیا از بلاروس و مقدونیه گرفته تا بورکینافاسو و ماداگاسکار یا حتی در دورافتاده ترین جزایر اگر فارسی صحبت کنید هموطنی پیدا می شود که به فارسی جواب شما را می دهد. شاید باورش سخت به نظر برسد، اما طبق آمار منتشر شده از سوی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان […]

آفتاب نیوز:

در همه جای دنیا از بلاروس و مقدونیه گرفته تا بورکینافاسو و ماداگاسکار یا حتی در دورافتاده ترین جزایر اگر فارسی صحبت کنید هموطنی پیدا می شود که به فارسی جواب شما را می دهد.

شاید باورش سخت به نظر برسد، اما طبق آمار منتشر شده از سوی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ایرانیان در بسیاری از کشورها پراکنده هستند و حتی در ساحل عاج نیز می توان 65 مهاجر ایرانی را یافت که شرایط آب و هوایی، موقعیت اجتماعی را دارند. و آنها با اقتصاد آنجا سازگار شده اند و امرار معاش می کنند.

طبق آمار در حال حاضر حدود 4 میلیون ایرانی در قاره های آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه زندگی می کنند. از این تعداد، حدود نیمی از ایرانیان به آمریکا (47 درصد)، حدود یک سوم به اروپا (29 درصد)، حدود 14 درصد به آفریقا و کشورهای عربی و حدود 10 درصد به کشورهای مختلف آسیا و اقیانوسیه مهاجرت کرده‌اند.

طبق آمار، بیشترین تعداد مهاجران ایرانی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر متعلق به آمریکاست. اکثریت ایرانیان مقیم آمریکا در جنوب کالیفرنیا زندگی می کنند و تعداد آنها حدود 600 هزار نفر است. بقیه مهاجران عمدتاً در ایالت های تگزاس، ویرجینیا، نیویورک، مریلند و شهرهای سیاتل و آتلانتا زندگی می کنند.

کانادا و کویت با 400 هزار، امارات با 360 هزار، آلمان با 305 هزار و ترکیه با 127 هزار ایرانی مقاصد بعدی مهاجران ایرانی بودند. هزار نفر از هموطنانمان در هر یک از شهرهای جمهوری چک، ایرلند و تانزانیا زندگی می کنند و در چندین کشور مانند کره شمالی، کوبا، مالی و سیرالئون بر خلاف آمریکا تعداد ایرانیان از یک تا متفاوت است. شش

استرالیا با 126 هزار ایرانی، انگلیس با 113 هزار، عراق با 110 هزار، فرانسه 90 هزار، سوئد با 86 هزار، هلند با 52 هزار، اتریش با 40 هزار، دانمارک با 33 هزار، مالزی با 30 هزار، نروژ، سوئیس. ، بلژیک و قطر با 20 هزار، گرجستان با 17 هزار، ایتالیا با 14 هزار، هند با 13 هزار و در نهایت نیوزلند با 12 هزار ایرانی مقاصد مهاجران ایرانی پس از آلمان و ترکیه هستند.

تخمین زده می شود کشورهایی مانند پاکستان، ترکمنستان، افغانستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و … که همسایه هستند و با ایران مرز مشترک دارند و یا به ایران بسیار نزدیک هستند، بیش از 150 هزار ایرانی را در خود جای داده اند. با توجه به اینکه تقریباً تمامی کشورهای ذکر شده اکثراً از کشورهای مورد علاقه برای مهاجرت در نزد مردم نیستند، حضور ایرانیان در این کشورها در طول تاریخ طولانی تری به دلایل خاص و شخصی مانند کار، ازدواج و … شکل گرفته است. .

نکته جالب اینجاست که تعداد بسیار کمی از کشورهای پیشرفته مانند عربستان سعودی حتی یک ایرانی مقیم ندارند و در عوض 41 ایرانی در جزیره موریس که روزگاری تبعیدگاه رضا پهلوی بوده، با خوشی زندگی می کنند. صحبت در مورد یک جزیره به عنوان یک تبعید ممکن است در ذهن بیابانی پوشیده از علف و بدون آب را تداعی کند، اما برخلاف تصور، جزیره موریس یکی از زیباترین جزایر قاره آفریقا است که سواحل شنی، آب های آبی و … جنگل‌های انبوه استوایی می‌تواند هرکسی را به مهاجرت و اسکان در این جزیره الهام بخش کند.

منبع: خبرفوری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.