افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

این کشورها مشتری سوسیس و کالباس ایرانی هستند.

  • کد خبر : 161571
این کشورها مشتری سوسیس و کالباس ایرانی هستند.

آفتاب نیوز: صادرات محصولات کشاورزی یکی از پایه های صادرات غیرنفتی ایران است که با وجود خشکسالی های طولانی مدت و کم آبی همچنان سهم خود را در تجارت خارجی کشور حفظ کرده است. اگرچه ایران باید نهاده هایی مانند ذرت، سویا، دانه های روغنی و … وارد کند. در ازای این صادرات، از منظر […]

آفتاب نیوز:

صادرات محصولات کشاورزی یکی از پایه های صادرات غیرنفتی ایران است که با وجود خشکسالی های طولانی مدت و کم آبی همچنان سهم خود را در تجارت خارجی کشور حفظ کرده است. اگرچه ایران باید نهاده هایی مانند ذرت، سویا، دانه های روغنی و … وارد کند. در ازای این صادرات، از منظر ارزش افزوده، بخش قابل توجهی از صادرات صنایع غذایی ایران در رده کالاهای با ارزش افزوده نسبتا بالا قرار می گیرد.

بازار مواد غذایی ایران 61 درصد از بازار آفریقا را تشکیل می دهد

طبق آمارهای رسمی، از 54 کشور رسمی قاره آفریقا، محصولات غذایی و کشاورزی ایران توانسته در بازار 33 کشور که معادل 61 درصد از کل این کشورها است، مشتری جذب کند و روند صادرات آن نیز در حال رشد بوده است.

روح الله لطیفی، مدیر کل دفتر مطالعات و توسعه بازار سازمان تعاون روستایی با اشاره به جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفری قاره آفریقا، این قاره را بازار مناسبی برای ورود انواع محصولات ایرانی می داند و معتقد است. ظرفیت کسب سهم بازار مواد غذایی و کالاها در همه این کشورها را دارد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای قاره آفریقا می گوید: در دو سال اخیر جهش خوبی در صادرات به این قاره داشته ایم و امیدواریم. که با رفع موانع زیرساختی، حجم صادرات ایران به کشورهای آفریقایی در سال های آینده افزایش می یابد و به بیش از 10 میلیارد دلار می رسد.

آفریقایی ها چه کالایی می خواهند؟

بر اساس آمار صادرات، کشورهای آفریقایی در هشت ماهه امسال مشتری طیف وسیعی از محصولات کشاورزی و غذایی از ایران بوده اند. محصولات خریداری شده در این کشورها عبارتند از: آب میوه، انواع شکلات، انواع شیرینی، لبنیات، خرما، زعفران، کیوی، ماهی، آب و عصاره های گیاهی، عسل، آب معدنی، فرآورده های گوشتی، پرندگان زینتی، مکمل های غذایی. . ، زردآلو، بکینگ پودر، سس گوجه فرنگی، سیب زمینی آماده، چاشنی غذا، کرفس، آجیل، کیک ژله ای، خاویار، لوبیا، سوسیس و کالباس که مستقیماً به کشورهای آفریقایی صادر شده است.

فرصتی برای ایجاد یک پایگاه غذایی در آفریقا

یکی از نکات مهم در برخورد با کشورهای آفریقایی که کشوری مانند چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان بر آن تمرکز دارد، فرصت های تولید و سرمایه گذاری در حوزه های غنی مانند کشاورزی و معادن است. کشورهای آفریقایی، اگرچه عمدتاً از خاک حاصلخیز و آب فراوان سود می برند، اما همچنان در زمره بزرگترین واردکنندگان مواد غذایی هستند.

در نتیجه ضمن اینکه می توان روی توسعه صادرات مواد غذایی به این قاره حساب کرد، می توان از ظرفیت های آن برای تولید محصولات غذایی در این کشورها و عرضه آن به بازارهای محلی و منطقه ای نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، یکی از بزرگترین برندهای غذایی ایران در بخش لبنیات، این موضوع را در بازار عراق تجربه کرده و نتایج خوبی به دست آورده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.