افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را امام نوفل لوشاتو همراهی می کرد.

  • کد خبر : 288575
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را امام نوفل لوشاتو همراهی می کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراحل ثبت نام نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از صبح روز پنجشنبه 19 خردادماه آغاز شده بود، بعدازظهر دوشنبه 23 خرداد به پایان رسید. به گزارش ایرنا، طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، 80 نفر در این انتخابات ثبت نام کرده اند. از چهره های با سابقه ریاست جمهوری […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراحل ثبت نام نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از صبح روز پنجشنبه 19 خردادماه آغاز شده بود، بعدازظهر دوشنبه 23 خرداد به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، 80 نفر در این انتخابات ثبت نام کرده اند. از چهره های با سابقه ریاست جمهوری و رئیس مجلس گرفته تا وزرا و نمایندگان سابق و فعلی مجلس و… در میان افرادی که داوطلبانه نامزد ریاست جمهوری شده اند می توانید نام چهار زن را ببینید.

با توجه به وجود شرط «مرد سیاسی» در مجموعه شرایط تعیین شده برای رئیس جمهور، حضور زنان در این عرصه بدون توجه به نیازها و مقتضیات موجود، همواره با چالش های تفسیری در خصوص این بیان مواجه بوده است. اینکه «مرد» بودن بر حسب «جنسیت» تعریف می شود که از آن فقط مردان امکان داوطلب شدن و ورود به این عرصه را دارند و یا معنای دیگری دارد که حداقل در گذشته مانع از حضور زنان نمی شود. و بستری را فراهم می کند که بر اساس ضوابط احراز صلاحیت، امکان فعالیت در این زمینه را نیز بیابند.

همانطور که از شواهد برمی آید، به نظر می رسد که برای انتخابات بعدی، حداقل این چالش در مرحله اول حل شده است، زیرا در گذشته منعی برای ثبت نام زنان وجود نداشت و نام چهار نفر از آنها جزو سه می باشد. ثبت نام نهایی انتخابات را ببینید.

زهرا الهیان، رفعت بیات، هاجر چنارانی و حمیده زرآبادی زنانی هستند که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

اعظم طالقانی و زهرا شجاعی نیز در دوره های قبلی انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بودند اما به دلیل عدم تایید شورای نگهبان فرصتی برای قرار گرفتن در معرض انتخاب مردم پیدا نکردند. اما تمامی زنان ثبت نام شده در انتخابات آتی با سابقه نمایندگی مجلس وارد این کمپین شده اند.

زهرا الهیان با تحصیلات پزشکی، سابقه نمایندگی دوره های هشتم و یازدهم تهران را دارد. وی روز شنبه ۲۱ خرداد با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را به عنوان نامزد ریاست جمهوری ثبت کرد.

الهیان که در انتخابات 20 اسفند نتوانست به مجلس دوازدهم راه یابد، با شعار «دولت سالم، اقتصاد سالم، جامعه سالم» نامزد ریاست جمهوری شده است. او همچنین شفافیت و مبارزه با فساد را سرلوحه کار خود قرار داده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را امام نوفل لوشاتو همراهی می کرد.

حمید زرآبادی نماینده اصلاح طلب قزوین در دهمین دوره ریاست جمهوری خود نیز برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی که با پوششی متفاوت از دوره نمایندگی خود در وزارت کشور حاضر شده بود، طرح خود را برای اصلاح رویکرد سیاست داخلی با اولویت توسعه همه جانبه، مبارزه با انواع فساد، آزادی اطلاعات و حمایت ارائه کرد. . توسط رسانه های آزاد و مستقل و فعالیت آزاد احزاب. تشکل ها و اتحادیه های مستقل اعلام کرده و قول داده اند که از همه مردان و زنان شایسته از هر گرایش، قومیت و طبقه اجتماعی در کابینه خود استفاده کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را امام نوفل لوشاتو همراهی می کرد.

هاجر چنارانی نماینده نیشابور در مجلس دهم و یازدهم نیز با ثبت نام در انتخابات آمادگی خود را برای تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرد.

چنارانی با توجه به عملکرد گذشته خود اطمینان دارد که می تواند حکومتی انقلابی بر اساس آشتی ملی تشکیل دهد. او معتقد است که ما زنان را به اندازه مردان در جامعه داریم. به همین دلیل او به میدان رفته است تا زنان بیشتر مطالبه کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را امام نوفل لوشاتو همراهی می کرد.

رفعت بیات نماینده زنجان در مجلس هفتم چهارمین کاندیدای و آخرین نفری بود که در دقایق پایانی قبل از بسته شدن درهای وزارت کشور و ثبت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به خیابان فاطمی رسید.

بیات در رشته جامعه شناسی تحصیل کرد و در دوران دفاع مقدس به مدت 3 سال مسئولیت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشت.

او از دوران دانشجویی فعالیت سیاسی داشته و به بودن در کنار امام در نوفل لوشاتو افتخار می کند. او خود را فرزند انقلاب و مقلد امام می داند و مدعی است داوطلبانه به این دلیل بوده که می بیند از نیروی انسانی کشور از جمله زنان آن طور که باید استفاده نمی شود.

به گفته وی، با استفاده از امکانات خود بدون نیاز به کمک دولت و با اصلاح قوانین اخلال‌گرانه می‌توانیم از بخش قابل توجهی از درآمد ملی کشور برای بهبود شرایط استفاده کنیم.

۲۷۲۱۱

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=288575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.