افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

این پیرمرد خالق آهنگ جمال جمالو/ این آهنگ ایرانی هند را ویران کرد! + فیلم مصاحبه

  • کد خبر : 154558
این پیرمرد خالق آهنگ جمال جمالو/ این آهنگ ایرانی هند را ویران کرد!  + فیلم مصاحبه

ابراهیم شهدوست سازنده ترانه جمال جمالو است که این روزها در هندوستان منفجر شد. او هنوز زنده است و حرف های جالبی برای گفتن دارد. این ویدیوی جدید از او را می توانید ببینید. جمال جمالو در هند استفاده از آهنگ قدیمی ایرانی سیاه زنگ زده در فیلم هندی جدید این قطعه بندری در بین […]

ابراهیم شهدوست سازنده ترانه جمال جمالو است که این روزها در هندوستان منفجر شد. او هنوز زنده است و حرف های جالبی برای گفتن دارد. این ویدیوی جدید از او را می توانید ببینید.

جمال جمالو در هند

استفاده از آهنگ قدیمی ایرانی سیاه زنگ زده در فیلم هندی جدید این قطعه بندری در بین مردم هند بسیار محبوب شد و امروزه هندی ها با آن فیلم رقص می سازند و در مهمانی ها، کافه ها و رستوران های خود پخش می کنند.

چند روز پیش فیلم جدیدی به نام «حیوان» در سینماهای هند اکران شد که در بخشی از آن از نسخه بازخوانی شده آهنگ قدیمی ایرانی «سیه زنگی» استفاده شده بود. یکی از سکانس های فیلم نشان می دهد که شخصیت ها با این آهنگ می رقصند.

دلیل انتخاب این آهنگ برای فیلم «هیوان» مشخص نیست اما در این مدت کوتاه این آهنگ بندری با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم هند مواجه شده است به طوری که مردم از او نام آهنگ را جویا شدند. آنها آنقدر درگیر فیلم شدند که نسخه کامل این آهنگ را منتشر کردند و قطعه را در یوتیوب گذاشتند. این قطعه تنها در یک ساعت 9 میلیون بار دیده شد و پس از 2 روز از 15 میلیون بازدید گذشت.

حالا تب ساختن کلیپ رقص با این آهنگ پرطرفدار ایرانی سراسر هندوستان را فرا گرفته است.

درباره آهنگ زنگ سیاه

آهنگ سیاه زنگی ساخته ابراهیم شهدوستی آهنگساز، آهنگساز و خواننده هرمزگانی است که بارها توسط خوانندگان و گروه های موسیقی ایرانی خوانده شده است.

شهرت این قطعه اولین بار زمانی به جنوب ایران رسید که ضیاء اطبایی، خواننده ایرانی پیش از انقلاب، آن را در یکی از آلبوم های خود منتشر کرد. این قطعه به قدری مورد استقبال نسل جوان قرار گرفت که در همان زمان گروه کر دخترانه دبیرستانی ایران آن را در یک برنامه رادیویی اجرا کردند. قطعه منتشر شده در فیلم هندی «هیاوان» نیز بازخوانی این اجرای گروهی است.

سیاه زنگ زده

آهنگ «سیه زنگی» که به «جمال جمالو» نیز معروف است، اشاره به سیاهانی دارد که از جزیره آفریقایی زنگبار به ایران آمده اند.

قطعه «سیه زنگی» ساخته ابراهیم شهدوستی در سال 1395 به همراه سایر آثار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به ثبت رسمی رسید.

ابراهیم شهدوستی متولد 1330 در هرمزگان فعالیت موسیقی خود را از سال 1346 با سازهای کوبه ای آغاز کرد و بعدها در تلویزیون به اجرای موسیقی پرداخت و در اداره فرهنگ و هنر مشغول به کار شد.

این هنرمند در دهه 40 با همکاری دوستانش گروه موسیقی «لیوا» را تأسیس کرد و آثار ارزشمندی برای موسیقی جنوب و مردم این خطه از خود به جای گذاشته است.

کتاب با مجموعه ترانه های این هنرمند به گویش بندرعباسی با نام «زندگی کوه بلندان» منتشر شده است.

سیاه زنگ زده

درباره فیلم حیوانات

فیلم هندی “هیاوان” یک درام اکشن به کارگردانی ساندیپ ردی وانگا است که از اوایل دسامبر 2023 در سینماهای هند اکران می شود. در این فیلم رانبیر کاپور، آنیل کاپور، بابی دئول، راشمیکا ماندانا و تریپتی دیمری ایفای نقش می کنند.

«هیوان» فیلمی با موضوع انتقام و عشق پسر به پدرش است که در نهایت به اختلافات خانوادگی می انجامد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.