افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 4 October , 2024
0

این ویروس باعث مرگ حیوانات در باغ وحش های ویتنام شد

  • کد خبر : 385286
این ویروس باعث مرگ حیوانات در باغ وحش های ویتنام شد

خبرگزاری رسمی ویتنام (VNA) گزارش داد که مرگ و میرها در ماه اوت و سپتامبر در پارک خصوصی سافاری مای کوین در استان لانگ آن و در باغ وحش وون زوآی در دونگ نای، در نزدیکی شهر هوشی مین در جنوب رخ داده است. به گزارش این خبرگزاری، بر اساس نتایج آزمایشات انجام شده توسط […]

خبرگزاری رسمی ویتنام (VNA) گزارش داد که مرگ و میرها در ماه اوت و سپتامبر در پارک خصوصی سافاری مای کوین در استان لانگ آن و در باغ وحش وون زوآی در دونگ نای، در نزدیکی شهر هوشی مین در جنوب رخ داده است.

به گزارش این خبرگزاری، بر اساس نتایج آزمایشات انجام شده توسط مرکز ملی تشخیص سلامت حیوانات، این حیوانات بر اثر ویروس آنفولانزای پرندگان H5N1 که از نوع آنفلوانزای نوع A است تلف شدند.

بر اساس این گزارش، هیچ یک از کارکنان باغ وحش که در تماس نزدیک با حیوانات بودند، علائم تنفسی نداشتند.

در مجموع 385 ببر در ویتنام در اسارت نگهداری می شوند که از این تعداد 310 ببر در مزارع خصوصی و باغ وحش ها و بقیه در مراکز دولتی نگهداری می شوند.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید از سال 2022 گزارش‌های فزاینده‌ای مبنی بر شیوع مرگبار در میان پستانداران ناشی از ویروس‌های آنفلوانزا، از جمله ویروس H5N1، گزارش شده است.

این سازمان همچنین می گوید عفونت ویروس H5N1 در انسان می تواند از خفیف تا شدید و در برخی موارد کشنده باشد.

در ماه مارس، ویتنام یک مورد مرگ انسانی ناشی از این ویروس را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کرد.

پیش از این در سال 2004، ده‌ها ببر به دلیل آنفولانزای پرندگان در بزرگترین مزرعه پرورش ببر جهان در تایلند مردند یا متعاقبا کشته شدند.

در سال جاری، ایالات متحده گزارش داده است که بیش از 200 گله گاو شیری در چهارده ایالت این کشور به ویروس H5N1 آنفولانزای مرغی مبتلا شده اند. ویروس آنفلوانزای پرندگان در طیور در بازارهای زنده، در پرندگان اهلی و در پرندگان وحشی نیز یافت شده است.

ماه گذشته، مقامات بهداشتی در ایالت میسوری آمریکا گفتند که یک بیمار بستری در بیمارستان علیرغم اینکه هیچ تماسی با گاوهای شیری یا سایر حیوانات مرتبط با شیوع H5N1 نداشت، به آنفولانزای پرندگان مبتلا شده است. این چهاردهمین مورد ابتلای انسان به آنفولانزای پرندگان در ایالات متحده از ماه مارس است که این ویروس در گاوها تشخیص داده شد.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.