افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

این مدیران کل در وزارت امور خارجه سفیر شدند + اسامی

  • کد خبر : 34220
این مدیران کل در وزارت امور خارجه سفیر شدند + اسامی

به گزارش مانیبان، یکی از حوزه های تحول و توسعه در نظام دیپلماسی که مورد توجه رسانه ها است و به نوعی انتخاب فرد منصوب توسط رسانه ها و افکار عمومی مورد ارزیابی قرار می گیرد، انتخاب سفرای ایران در کشورهای مختلف است. طی ماه‌های اخیر به دلیل پایان مأموریت چند سفرا در کشورهای مختلف، […]


به گزارش مانیبان، یکی از حوزه های تحول و توسعه در نظام دیپلماسی که مورد توجه رسانه ها است و به نوعی انتخاب فرد منصوب توسط رسانه ها و افکار عمومی مورد ارزیابی قرار می گیرد، انتخاب سفرای ایران در کشورهای مختلف است.

طی ماه‌های اخیر به دلیل پایان مأموریت چند سفرا در کشورهای مختلف، روند تعیین سفرای جدید سرعت گرفته و تعدادی از این سفرا در محل مأموریت خود مستقر شده‌اند و تعدادی نیز در حال انجام مراحل اداری برای حضور در محل مأموریت خود هستند، هرچند در این روند سفارت‌های ایران در انگلیس و فرانسه پس از سال‌ها سفارت، سفارت‌های ایران در انگلیس و فرانسه تقریباً بدون سفارت همچنان سفیر ایران بوده‌اند. یا حداقل رسانه ای و رسمی ارائه نشده است، مانند سخنگوی ناصر کن. حدود دو هفته پیش، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایسنا در این باره گفت: انتخاب سفرا در این دو کشور در دستور کار قرار دارد، اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است و اطلاعات دقیقی در این زمینه ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در میان سفرای جدید ایران که در دفاتر نمایندگی تهران در کشورهای مقصد حضور خواهند داشت، نام تعدادی از مدیران کل وزارت امور خارجه نیز به چشم می خورد، مدیرانی که معمولاً تجربه اداره نمایندگی ایران در خارج از کشور را در کارنامه کاری خود دارند.

علیرضا عنایتی مدیرکل حوزه خلیج فارس وزارت امور خارجه از جمله مدیرانی است که طی روزهای آینده به عنوان سفیر جدید ایران در ریاض مستقر می شود.

عنایتی که پیش از این سفیر ایران در کویت بود، اولین سفیری است که پس از برقراری مجدد روابط رسمی دو کشور از سوی ایران و عربستان سعودی در فروردین 1402 به ریاض رفت.

یکی دیگر از مدیران کل وزارت امور خارجه که به تازگی به عنوان سفیر ایران در اسپانیا آغاز به کار کرده است، رضا ذبیب است.

رضا ذبیب یکی از مدیران وزارت امور خارجه است که در فضای مجازی نیز فعال است، وی پیش از تصدی مسئولیت سفارت ایران در اسپانیا، چندین سال مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه بود.

او همچنین در اوایل دهه 1990 مسئولیت سفارت ایران در قبرس را بر عهده داشت.

محمدحسن حبیب الله زاده دیگر مدیرکل وزارت امور خارجه است که به تازگی به عنوان سفیر جدید ایران در ترکیه انتخاب شده و قرار است طی روزهای آینده راهی آنکارا شود.

حبیب الله زاده که چندین سال به عنوان مدیرکل مدیترانه و اروپای شرقی وزارت امور خارجه فعالیت داشته، پیش از این سفیر ایران در نروژ بوده است.

در نوامبر 2013، در پی تصمیم تهران و انگلیس برای برقراری مجدد روابط پس از حمله به سفارت لندن در تهران در دسامبر 2013، حبیب الله زاده به عنوان کاردار «ترافیک» جمهوری اسلامی ایران در لندن منصوب شد تا مقدمات بازگشایی کامل سفارت ایران در این کشور اروپایی فراهم شود. پس از مدتی به عنوان کاردار مقیم ایران در لندن منصوب شد.

همچنین بر اساس برخی گمانه زنی های رسانه ای، گفته می شود که ولی الله محمدی نصرآبادی، مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه نیز در آینده نزدیک به عنوان سفیر جدید ایران در یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا فعالیت خواهد کرد.

محمدی پیش از این مسئولیت سفارت ایران در اندونزی و غنا را بر عهده داشت.

بر اساس برخی گمانه زنی های رسانه ای، علیرضا حقیقیان، مدیرکل اوراسیا وزارت امور خارجه احتمالا در آینده نزدیک به عنوان سفیر ایران در یکی از کشورهای آسیای میانه فعالیت خواهد کرد.

حقیقیان پیش از این سفیر ایران در ارمنستان و پاکستان بوده است.

منبع: ایسنا


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.