افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

این لینک ها حساب شخصی شما را خالی می کند – تابناک

  • کد خبر : 333483
این لینک ها حساب شخصی شما را خالی می کند – تابناک

به گزارش «تابناک»، سرهنگ سعید تجاری روز دوشنبه 8 مرداد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ترفندهای رایج در جرایم سایبری، ارسال لینک های جعلی حاوی بدافزار است تا فرد سودجو مخاطب را به دام بیاندازد پیام گمراه کننده . با ارسال یک لینک جعلی، اطلاعات موضوع را به سرقت می […]

به گزارش «تابناک»، سرهنگ سعید تجاری روز دوشنبه 8 مرداد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ترفندهای رایج در جرایم سایبری، ارسال لینک های جعلی حاوی بدافزار است تا فرد سودجو مخاطب را به دام بیاندازد پیام گمراه کننده . با ارسال یک لینک جعلی، اطلاعات موضوع را به سرقت می برید.

وی افزود: مهاجم با نصب بدافزار می تواند به گوشی کاربر هدف به ویژه پیام های دریافتی دسترسی پیدا کند و به موبایل بانک یا سایر حساب های کاربری وارد شود و مرتکب سرقت اینترنتی شود.

وی بیان کرد: یکی از نکاتی که در این فرآیند می تواند مورد توجه قرار گیرد، استفاده سودجویان از هویت، حساب بانکی و تلفن همراه دیگران است.

سرهنگ تجری ادامه داد: اکثر افرادی که مورد کلاهبرداری یا هک قرار می گیرند، هوش دیجیتالی ندارند و از محتوای پیام یا لینک ارسال شده برای خود اطلاعی ندارند و خیلی سریع نسبت به این گونه پیام ها واکنش نشان می دهند.

وی بیان کرد: البته رعایت چند نکته می تواند مانع موفقیت سودجویان شود که مهم ترین آن عدم اعتماد و بی توجهی به پیام های دریافتی حاوی لینک های تبلیغاتی یا گزارش از طرف ارگان های دولتی از شماره های شخصی است.

رئیس پلیس فتا افزود: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که در صورت نصب بدافزار یا برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود چه باید کرد. از این نظر، توصیه می شود برای جلوگیری از ارسال پیام به مخاطبین، گوشی را به سرعت در حالت هواپیما قرار دهید، سپس بدافزار نصب شده را حذف کرده و موجودی حساب را به حساب امن دیگری منتقل کنید.

تجری گفت: مردم همچنین می توانند با تغییر رمز، مسدود کردن کارت یا حساب بانکی خود و تماس با پشتیبانی بانکی یا فوریت های پلیس فتا با شماره 096380 تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=333483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.