افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

این غذا خطر ابتلا به اگزما را افزایش می دهد

  • کد خبر : 291184
این غذا خطر ابتلا به اگزما را افزایش می دهد

به گزارش خبرآنلاین، پیش از این پزشکان به مردم هشدار داده بودند که نمک را به دلیل خطرات قلبی مصرف نکنند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که سدیم می تواند به پوست نیز آسیب برساند. مهر در گزارشی به نقل از مدیسین نت نوشت: تیمی به سرپرستی دکتر کاترینا ابوبارا، دانشیار پوست در دانشگاه […]

به گزارش خبرآنلاین، پیش از این پزشکان به مردم هشدار داده بودند که نمک را به دلیل خطرات قلبی مصرف نکنند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که سدیم می تواند به پوست نیز آسیب برساند.

مهر در گزارشی به نقل از مدیسین نت نوشت: تیمی به سرپرستی دکتر کاترینا ابوبارا، دانشیار پوست در دانشگاه کالیفرنیا گفت: محدود کردن مصرف سدیم در رژیم غذایی ممکن است مداخله ای کم خطر و مقرون به صرفه باشد. . برای درماتیت آتوپیک معروف به اگزما.

این داده ها شامل 216000 نفر 37 ساله یا بیشتر است. در این مطالعه از نمونه ادرار افراد برای اندازه گیری سدیم دریافتی استفاده شد.

حدود 5 درصد از افراد شرکت کننده در این مطالعه به اگزما مبتلا بودند.

میانگین دفع سدیم ادرار 24 ساعته یک فرد حدود 3 گرم بود، اما این مطالعه نشان داد زمانی که دفع سدیم روزانه فقط 1 گرم افزایش می یابد، احتمال تشدید اگزما در آنها 22 درصد افزایش می یابد. به نظر می رسد که این تأثیر در بین زنان قوی تر از مردان است.

به گفته محققان، افرادی که نمونه ادرارشان مصرف زیاد نمک را نشان می داد، 11 درصد بیشتر در معرض ابتلا به اگزمای شدید قرار داشتند.

از سوی دیگر، افرادی که از دستورالعمل های بهداشتی با محدود کردن مصرف نمک پیروی می کردند، 12 درصد کمتر در معرض ابتلا به اگزما بودند.

محققان تاکید کردند که این مطالعه برای اثبات علت و معلولی طراحی نشده است و افرادی که نمک دوست دارند ممکن است غذاهای دیگری بخورند که پوست آنها را در معرض خطر قرار می دهد.

سدیم همچنین در فرآیندهای التهابی که ممکن است به اگزما کمک کند، دخیل است.

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=291184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.