افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

این غذای نوروزی باعث افزایش وزن می شود

  • کد خبر : 239375
این غذای نوروزی باعث افزایش وزن می شود

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصرف بی رویه آجیل را موجب افزایش وزن عنوان کرد و گفت: مصرف میوه تازه بر خشکبار ترجیح داده می شود. ایرنا در خبری نوشت: احمد اسماعیل زاده به مناسبت عید نوروز درباره تغذیه سالم در این ایام گفت: آجیل یکی […]

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصرف بی رویه آجیل را موجب افزایش وزن عنوان کرد و گفت: مصرف میوه تازه بر خشکبار ترجیح داده می شود.

ایرنا در خبری نوشت: احمد اسماعیل زاده به مناسبت عید نوروز درباره تغذیه سالم در این ایام گفت: آجیل یکی از میان وعده های رایج در ایام عید است، بنابراین باید توجه داشت که مصرف آن توصیه نمی شود و در مصرف آن زیاده روی نشود. . یک وعده غذایی به طور کامل به مصرف آجیل اختصاص داده خواهد شد.

و افزود: آجیل سرشار از چربی است و در صورت مصرف بیش از حد، انرژی بیشتری نسبت به نیاز بدن وارد بدن می کند و این امر می تواند باعث افزایش وزن طولانی مدت شود. اگر یک یا دو بار در هفته مصرف شود، می تواند وزن فرد را افزایش دهد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه بهتر است کودکان و سالمندان از همه گروه های غذایی استفاده کنند، افزود: کودکان و سالمندان از خوردن غذاهای ناسالم به ویژه سالمندان و شور خودداری کنند. آجیل و شیرینی جات باید با احتیاط مصرف شود.

وی افزود: هر دو گروه سنی در ایام تعطیل به ورزش و تحرک بدنی تشویق می شوند. بهتر است کودکان در مصرف شیرینی جات و آجیل زیاده روی نکنند و بر اساس نیاز بدن خود از آنها استفاده کنند. افرادی که رژیم های چاقی یا کاهش وزن دارند در این ایام رژیم خود را ادامه دهند و این افراد فعالیت بدنی را فراموش نکنند و طبق توصیه کارشناس تغذیه واحدهای غذایی توصیه شده را مصرف کنند.

۲۳۳۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.