افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

این غذاها را در شب بخورید و نخوابید

  • کد خبر : 160776
این غذاها را در شب بخورید و نخوابید

آفتاب نیوز: بنابراین، اگر نمی دانید چه غذاهایی می توانند شما را در شب بیدار نگه دارند، مطمئناً خواندن ادامه این مقاله برای شما جالب خواهد بود. 1. شکلات تلخ این ممکن است برای شما عجیب باشد، اما واقعیت این است که خوردن شکلات تلخ بعد از شام اصلا برای خواب REM خوب نیست و […]

آفتاب نیوز:

بنابراین، اگر نمی دانید چه غذاهایی می توانند شما را در شب بیدار نگه دارند، مطمئناً خواندن ادامه این مقاله برای شما جالب خواهد بود.

1. شکلات تلخ

این ممکن است برای شما عجیب باشد، اما واقعیت این است که خوردن شکلات تلخ بعد از شام اصلا برای خواب REM خوب نیست و در واقع چرخه طبیعی خواب را مختل می کند. شکلات تلخ یکی از منابع کافئین است، در حالی که کافئین به طور کلی از تشکیل مراحل عمیق خواب جلوگیری می کند.

2. غذاها و غذاهای چرب.

همه انواع غذاهای چرب از خواب شبانه با کیفیت جلوگیری می کنند. برخی از مردم فکر می کنند که غذاهای چرب فقط به معنای گزینه هایی مانند مرغ سرخ شده است، اما همه انواع بستنی یا دسرهای چرب در یک دسته قرار می گیرند. غذاها و غذاهای چرب زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند و اغلب باعث نفخ و سوء هاضمه می شوند که در نهایت خواب شبانه شما را مختل می کند.

3. میوه های خشک

مصرف بیش از حد آجیل هنگام خواب می تواند معده را تحریک کند، گاز زیادی در دستگاه گوارش ایجاد کند و باعث گرفتگی عضلات در ناحیه شکم شود. این مشکل به دلیل کم بودن آب و فیبر زیاد در آجیل رخ می دهد. بنابراین اگر علاقه مند به مصرف آجیل هستید، از این غذاها در شب استفاده نکنید.

4. غذاهای تند و تند.

غذاهای تند یا اصولاً خود فلفل تند جزو بهترین غذاها برای افزایش متابولیسم بدن هستند، اما قطعا مصرف این غذاها و غذاها در وعده شام ​​ممکن است برای برخی افراد گزینه مناسبی نباشد، زیرا در افراد حساس باعث سوزش معده می شود. خواص ترموژنیک غذاهای تند و تند نیز می تواند دمای داخلی بدن را افزایش دهد. از آنجایی که دمای طبیعی بدن در طول خواب شبانه کاهش می یابد، این افزایش دما از خواب شبانه با کیفیت جلوگیری می کند و از تشکیل مراحل خواب عمیق جلوگیری می کند. به همین دلیل بهتر است برای ناهار از غذاهای تند و تند استفاده کنید.

5. پیتزا

برخی افراد به دلیل مشغله زیاد ترجیح می دهند برای شام پیتزا بخورند و برخی دیگر دوست دارند برای شام پیتزا بخورند. اما ترکیب چربی موجود در پنیر و اسیدهای موجود در سس گوجه فرنگی می تواند اثرات منفی و مخربی بر کیفیت خواب شبانه شما داشته باشد. غذاهای با اسید بالا می توانند باعث رفلاکس اسید شوند، به خصوص اگر نزدیک به خواب مصرف شوند. حتی اگر سوزش سر دل را تجربه نکنید، این رفلاکس می تواند مانع از خواب راحت شما در شب شود و صبح روز بعد شما را بسیار خسته کند.

منبع: سایت سلامت

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.