افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

این غذاها دندان های سالمی به شما نمی دهند

  • کد خبر : 394372
این غذاها دندان های سالمی به شما نمی دهند

آفتاب نیوز: دکتر خالد قاسم، دندانپزشک و عضو انستیتوی ارتودنسی ایمپرس لندن، معتقد است که میان وعده یکی از عوامل اصلی ایجاد پوسیدگی در بین کودکان و بزرگسالان است. موارد زیر که در بزرگسالان به یک عادت تبدیل می شود برای سلامت دندان مضر است. چای چای و قهوه علاوه بر ایجاد لکه بر روی […]

آفتاب نیوز:

دکتر خالد قاسم، دندانپزشک و عضو انستیتوی ارتودنسی ایمپرس لندن، معتقد است که میان وعده یکی از عوامل اصلی ایجاد پوسیدگی در بین کودکان و بزرگسالان است. موارد زیر که در بزرگسالان به یک عادت تبدیل می شود برای سلامت دندان مضر است.

چای

چای و قهوه علاوه بر ایجاد لکه بر روی دندان، باعث فرسایش مینای دندان می شود. این فرسایش زمانی افزایش می یابد که چای با اسانس های طعم دهنده همراه شود. بهتر است هر بار که از چای استفاده می کنید دندان های خود را مسواک بزنید.

شیر جو

شیر جو در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و به ویژه برای گیاهخواران یا افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند توصیه می شود. اگرچه شیر جو دوسر ممکن است به طور فعال به دندان‌های شما آسیب نرساند، اما ممکن است در مقایسه با همتای لبنی خود بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر بگذارد.

کیک

پلاک چسبنده روی دندان شما از قند موجود در کیک تغذیه می کند و اسیدی ایجاد می کند که در نهایت باعث ایجاد حفره می شود.

میوه های خشک

میوه های خشک ممکن است برای کسانی که سعی در خوردن میان وعده های سالم دارند ایده خوبی به نظر برسد، اما در واقع سرشار از شکر هستند. معمولاً آجیل برای حفظ تازگی با شکر اشباع می شود و بهتر است به جای این میوه های خشک از میوه های تازه استفاده شود.

موز

اگرچه موز حاوی مواد مغذی و ویتامین های زیادی است، اما دارای گلوکز، فروکتوز و ساکارز بالایی است. ساکارز، گلوکز و فروکتوز انواع قندهایی هستند که عمدتا در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. در مقادیر کم، موز مفید به نظر می رسد، اما باقی مانده آن در دهان باعث تبدیل سریع به قند می شود و برای سلامت دندان ها مضر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.