افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
5

این علائم هشدار دهنده می گویند که یک بیماری خطرناک در کمین شماست.

  • کد خبر : 117381
این علائم هشدار دهنده می گویند که یک بیماری خطرناک در کمین شماست.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سکته مغزی را سومین عامل مرگ و میر در جهان، دومین عامل مرگ و میر در ایران و اولین علت ناتوانی طولانی مدت دانست و گفت: در دنیا هر 2 نفر یک نفر دچار یک سکته مغزی می شود. ثانیه، هر 6 ثانیه یک نفر. سالانه بین 6 تا […]

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سکته مغزی را سومین عامل مرگ و میر در جهان، دومین عامل مرگ و میر در ایران و اولین علت ناتوانی طولانی مدت دانست و گفت: در دنیا هر 2 نفر یک نفر دچار یک سکته مغزی می شود. ثانیه، هر 6 ثانیه یک نفر. سالانه بین 6 تا 7 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست می دهند.

راه حل طب سنتی برای درمان یبوست چیست؟

دکتر صوفیوند افزود: به طور متوسط ​​سالانه 150 هزار نفر در ایران دچار سکته مغزی می شوند که 15 درصد آنها فوت می کنند.

وی با اشاره به اینکه از هر شش نفر یک نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می شود، گفت: سنی که در کشور ما تشخیص داده می شود یک دهه کمتر از میانگین جهانی است و مشخص است که نیاز به برنامه ریزی و زیرساخت های کافی است. آنها برای مدیریت این بیماری مهم و ضروری هستند.

رئیس دانشگاه گفت: علائم سکته ناگهانی شامل: ضعف یا فلج اندام، ضعف در تکلم بیمار به صورت سنگینی زبان، ضعف در عضلات صورت به صورت افتادگی زبان است. گوشه های دهان، سرگیجه بسیار شدید و تاری دید.

دکتر صوفیوند با اشاره به اینکه اهمیت سکته به این دلیل است که زمان طلایی 4.5 ساعت از شروع علائم را برای درمان بیمار تلف نمی کنیم، تاکید کرد: در صورت مشاهده علائم سکته، بیمار باید با اورژانس تماس بگیرد. 115.

کنترل قند، چربی و فشار خون و همچنین عدم مصرف دخانیات، عدم مصرف الکل و مصرف لبنیات کم چرب، مصرف انواع میوه و سبزیجات و مصرف متعادل برنج، سیب زمینی و غذاهای غنی از نشاسته. در پیشگیری از سکته بسیار مهم هستند و آن را ضروری دانست.

وی در خصوص مراکزی که مدیریت درمان سکته حاد سکته مغزی را ارائه می دهند، گفت: 25 بیمارستان در استان بر اساس ادارات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص به چهار دسته تقسیم می شوند که به ترتیب شامل: مراکز فاقد ظرفیت ارائه خدمات سکته مغزی (7 بیمارستان)، قادر به ارائه خدمات اولیه سکته مغزی (با سی تی) (13 بیمارستان تله استروک)، توانایی ارائه خدمات سکته مغزی تمام وقت (724) (4 بیمارستان) و توانایی ارائه خدمات پیشرفته سکته مغزی (1 بیمارستان).

گفتنی است برای اولین بار در کشور از ابتدای سال 1401 تاکنون 49 بیمار به روش تله استروک با موفقیت درمان شده و داروهای حل کننده لخته را دریافت می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.