افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

این علائم ساده را دست کم نگیرید، این نشانه نارسایی قلبی است

  • کد خبر : 170449
این علائم ساده را دست کم نگیرید، این نشانه نارسایی قلبی است

آفتاب نیوز: تنگی نفس، احساس سنگینی در قفسه سینه، درد در بازو یا شانه. مردم می دانند که مراقب این علائم کلاسیک حمله قلبی باشند. اما سایر علائم مشکلات قلبی می تواند به شیوه های شگفت انگیزی ظاهر شود، به ویژه به شکل مشکلات معده. در زیر سه علامت وجود دارد که ممکن است در […]

آفتاب نیوز:

تنگی نفس، احساس سنگینی در قفسه سینه، درد در بازو یا شانه. مردم می دانند که مراقب این علائم کلاسیک حمله قلبی باشند. اما سایر علائم مشکلات قلبی می تواند به شیوه های شگفت انگیزی ظاهر شود، به ویژه به شکل مشکلات معده. در زیر سه علامت وجود دارد که ممکن است در معده ظاهر شوند، اما در واقع نشانه یک بیماری قلبی هستند:

1- سوزش سر دل می تواند به معنای مشکلات قلبی باشد

بسیاری از ما با سوزش سر دل آشنا هستیم، احساس سوزش در قفسه سینه یا معده که گاهی با رفلاکس اسید همراه است. عوامل زیادی می‌توانند باعث سوزش سر دل شوند، مانند خوردن غذاهای چرب یا تند، خوابیدن در موقعیت‌های خاص و خوردن میان‌وعده در اواخر شب که زمانی اتفاق می‌افتد که اسید از دستگاه گوارش به مری برسد. با این حال، احساس مشابهی می تواند زمانی رخ دهد که فرد مشکلات قلبی را تجربه کند.

هاروارد هلث گزارش می دهد که جریان ناکافی خون به قلب می تواند باعث درد قفسه سینه مشابه سوء هاضمه شود. در واقع، “از بیش از هشت میلیون مراجعه سالانه به اورژانس برای درد قفسه سینه، سوزش سر دل شدید بیش از نیمی از مواردی است که در آن مشکلات واقعی قلبی از قلم افتاده است.” پس چگونه می توان بین دل درد و سوزش سر دل تفاوت قائل شد؟ انجمن قلب آمریکا توضیح می دهد که درد قفسه سینه ناشی از حمله قلبی “بیش از چند دقیقه طول می کشد یا می آید و می رود.” علاوه بر این، “ممکن است مانند فشار، سفتی، پری یا درد ناراحت کننده باشد.”

2- ادم ممکن است با سلامت قلب مرتبط باشد

ممکن است به نظر برسد که گاستریت پس از پرخوری رخ می دهد، اما در واقع ممکن است نشانه ای از نارسایی قلبی باشد. نارسایی احتقانی قلب (CHF) می تواند باعث تجمع خون در قفسه سینه شود که سپس به معده نشت می کند. نتیجه این تجمع مایع می تواند تورم شکم باشد.

هنگامی که نفخ معده همراه با علائم دیگر (مانند خس خس سینه، مشکل در تنفس، تورم پا، یا ضربان قلب نامنظم) رخ می دهد، ممکن است نشانه ای از نارسایی قلبی باشد. اگر تورم همراه با علائم هشدار دهنده دیگر رخ دهد و به تدریج تشدید شود، باید به دنبال کمک پزشکی بود. ناراحتی معده، تب، حرکات غیرمعمول روده، یا ناتوانی در نوشیدن یا خوردن، نشانه هایی هستند که ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید.

یک رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند به پیشگیری از گاستریت ناشی از مشکلات گوارشی و قلبی کمک کند. نوشیدن آب کافی می تواند در این زمینه کمک کند.

3- تشخیص مشکل معده از مشکل قلبی مشکل است

آیا مشکل قلبی، مسمومیت غذایی یا مشکل معده است؟ گاهی اوقات علائم ممکن است غیرقابل تشخیص به نظر برسند. تهوع و استفراغ ممکن است در طول حمله قلبی به دلیل کاهش عملکرد قلب و آزاد شدن متابولیت ها به دلیل خون رسانی ناکافی رخ دهد.

علائم یک مشکل قلبی ممکن است شامل، اما نه محدود به، ناراحتی قفسه سینه، حالت تهوع، سوزش سر دل، درد معده و سرگیجه باشد. از سوی دیگر، علائم مشکل گوارشی در معده یا بیماری های مرتبط با غذا، مانند مسمومیت غذایی، می تواند مشابه باشد، زیرا این مشکلات می توانند باعث تهوع، استفراغ، اسهال و سوزش سر دل شوند.

برخی علائم می تواند به شما کمک کند تفاوت را تشخیص دهید: مشکلات مربوط به قلب، بر خلاف بیماری های مرتبط با غذا، می تواند شامل بی حسی یا درد در قفسه سینه باشد که می تواند به بازوها، پاها یا گردن، فک یا گلو گسترش یابد. در نهایت، شما همیشه باید با پزشک خود مشورت کنید یا در صورت داشتن علائم نگران کننده به پزشک مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=170449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.