به گزارش رکنا، سرهنگ محمدرضا اصنفیدیار، معاون اجتماعی کلانتری ششم با بیان اینکه گرایش افراد به مصرف مواد مخدر در سنین نوجوانی بسیار زیاد است، گفت: این افراد در سنین نوجوانی بسیار زیاد هستند. یکی از روی کنجکاوی و دیگری رهایی از مشکلاتی است که آنها را آزار می دهد. وی در این خصوص بیان می کند: داروهایی که امروزه به دست نوجوانان ما می رسد عمدتاً قرص های روان کننده یا داروهای صنعتی مانند شیشه یا حشیش است که این مواد به راحتی به دست می آید و دلالان برای کسب درآمد بیشتر از نوجوانان سوء استفاده می کنند. مواد مخدر صنعت برای یک پسر 14 یا 15 ساله کار آسانی نیست. اما تهیه قرص کار سختی نیست. اغلب، یک مادر یا پدر ممکن است قرصی را در جیب فرزندشان بیابند اما ندانند که چیست.

رفتارهای عجیب نوجوانان نشانه بلوغ نیست

اما آنچه مهم است آگاهی خانواده ها و مدیریت صحیح این موضوع است. برخی از والدین هنگامی که فرزندشان به مواد مخدر یا قرص های روانگردان معتاد می شود، متوجه می شوند که نوجوان کاملاً آلوده شده است. سرهنگ اسفندیار خاطرنشان می کند: بسیاری از افراد بلوغ را عامل رفتارهای عجیب فرزندان خود می دانند، سعی می کنند با تفاهم شرایط بهتری را برای فرزندان خود فراهم کنند، اگر بلوغ دارای بحران هایی با علائم است. اعتیاد با مواد روانگردان متفاوت است. این مقام انتظامی به خانواده ها توصیه می کند که آگاهی خود را نسبت به رفتار نوجوانان و نشانه های اعتیاد افزایش دهند. وی تاکید می کند: اگر والدین محیط خانه را امن و آرام کنند و ارتباط صمیمانه بین خود و فرزندان خود را تضمین کنند، فرزندان به دلیل خلاء عاطفی دچار این بلای خانمان نمی شوند. در خانه ای که پدر و مادر همیشه دعوا می کنند یا از هم جدا شده اند. نوجوانان ناامید می شوند و برای کاهش نگرانی های روانی خود از قرص ها یا عینک های روانگردان استفاده می کنند.

کنترل ظریفی داشته باشید

بنابراین می طلبد که والدین همیشه و به صورت نامحسوس بر فرزندان خود اعم از دختر و پسر نظارت کنند. اگر با این علائم مواجه شدید سریع عمل کنید. سرهنگ اسفندیار با بیان علائم اعتیاد به مواد مخدر می گوید: نوجوان معتاد به مواد مخدر است، اول از همه به درس و مدرسه بی علاقه می شود، از نظر تحصیلی سقوط می کند و به شدت پرخاشگر می شود، برای رهایی از استرس از داروهای آرامبخش استفاده می کند، برخی از آنها. بی دلیل در اتاق خود بمانید و گاهی در را قفل کنید.خب وقتی یک نوجوان اینگونه رفتار می کند والدین باید مراقب او باشند و به او مشکوک باشند.خیلی از آنها احساس آرامش دارند و زیاد از عطر و ادکلن استفاده می کنند.او مرتبا به دلایل مختلف مطالبه پرداخت می کند مدت زیادی در دستشویی می ماند اگر مشروبات الکلی مصرف کرده باشد دچار استفراغ و حالت تهوع می شود و اگر حشیش بکشد به شدت گرسنه غذا می شود اگر روز به روز وزن کم کند. اگر از عینک استفاده کرده باشد سفیدی چشم آنها قرمز می شود.سرهنگ اسنفدیار توصیه می کند اگر والدین با این علائم مواجه شدند حتما موضوع را با یک مشاور در میان بگذارند و به جای برخوردهای نامناسب و خشونت آمیز به فرزندان خود کمک کنند تا از این وضعیت خارج شوند. بحران با غرور

منبع: ایسنا



آیا این خبر برای شما مفید بود؟