افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

این سرطان وحشتناک علائمی شبیه سرماخوردگی دارد!

  • کد خبر : 113391
این سرطان وحشتناک علائمی شبیه سرماخوردگی دارد!

گزارش کردن صبحگاهمتخصص هماتولوژی و انکولوژی درباره سرطان خون گفت: به طور کلی در سرطان خون، مغز استخوان به طور غیرطبیعی مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید می کند، این سلول ها با سلول های طبیعی متفاوت هستند و به درستی عمل نمی کنند. او اضافه کرد: زمانی که فرد مبتلا به سرطان خون تشخیص […]

گزارش کردن صبحگاهمتخصص هماتولوژی و انکولوژی درباره سرطان خون گفت: به طور کلی در سرطان خون، مغز استخوان به طور غیرطبیعی مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید می کند، این سلول ها با سلول های طبیعی متفاوت هستند و به درستی عمل نمی کنند.

او اضافه کرد: زمانی که فرد مبتلا به سرطان خون تشخیص داده می شود، تولید طبیعی گلبول های سفید خون متوقف می شود و توانایی فرد برای مبارزه با بیماری ها از بین می رود.

شیخ الاسلامی تصریح کرد: درگیری سلول های خون ساز به ویژه در مغز استخوان به عنوان سرطان خون شناخته می شود. سرطان خون بر اساس نوع گلبول سفید خونی که دچار دگرگونی و سرطان شده است به دو دسته لنفوئیدی یا لنفوبلاستیک و میلوئیدی تقسیم می شود.

به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرطان خون به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شود، بنابراین چهار نوع سرطان خون شایع داریم که شامل میلوئید مزمن، لوسمی میلوئید حاد، لوسمی لنفوئید مزمن و لوسمی حاد لنفوئیدی است. ALL، CLL، AML، CML). ) است.

وی با تاکید بر اینکه بسته به نوع بیماری علائم مبتلایان متفاوت است، خاطرنشان کرد: لوسمی های حاد و مزمن بر اساس طیف، شدت و سرعت روند بیماری متفاوت هستند.

فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی سرطان خون را یکی از پرتقاضاترین بیماری ها عنوان کرد و ادامه داد: لوسمی های حاد در عرض چند روز و در نهایت چند هفته علائم خاصی را نشان می دهند.

شیخ الاسلامی گفت: لوسمی های مزمن نیز معمولاً به تدریج پیشرفت می کنند، اما در سیر بیماری معمولاً علائم حاد را نشان می دهند.

متخصص هماتولوژی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شایع ترین علائم لوسمی لنفوسیتی مزمن (CLL) را برشمرد و افزود: در این بیماری لنفوسیت های خونی شکل، ساختار و عملکرد خود را تغییر می دهند و سپس به اشکال بدخیم تبدیل می شوند.

شیخ الاسلامی تاکید کرد: لوسمی لنفوبلاستیک حاد که شایع ترین نوع سرطان خون است، در کودکان و افراد زیر 20 تا 25 سال خود را نشان می دهد. گروه سنی 60 سال به بالا نیز گروه دیگری است که بیش از سایرین در برابر این بیماری آسیب پذیر است.

این استاد دانشگاه با اشاره به بررسی کلی بیماران سرطان خون گفت: ظاهر کلی این بیماری ممکن است شبیه سرماخوردگی یا بیماری عفونی باشد، معمولاً این علائم همزمان هستند و مبتلایان به درمان های معمول پاسخ نمی دهند یا بیماری طولانی می شود، این طولانی شدن علائم می تواند به تشخیص بیماری کمک کند. .

وی با اشاره به اینکه سرطان خون ضمن اختلال در عملکرد گلبول های سفید خون، سیستم ایمنی بدن مبتلایان را ضعیف می کند، تصریح کرد: خطر ابتلا به عفونت ها، به ویژه عفونت های غیر معمول و فرصت طلب، در افراد مبتلا به لوسمی افزایش می یابد.

کم خونی زمینه ای، ضعف، رنگ پریدگی، از دست دادن پلاکت خون، خطر بیماری های خونریزی دهنده، خونریزی زیر جلدی، خونریزی بینی یا افزایش خونریزی قاعدگی از جمله علائم سرطان خون است که عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. وی به آن اشاره کرد و افزود: بزرگ شدن غدد لنفاوی، طحال و کبد نیز از تشخیص این بیماری محسوب می شود که در معاینات اولیه قابل مشاهده است.

او اضافه کرد: لمس غدد لنفاوی زیر بغل، کشاله ران یا گردن نیز می تواند در مراحل اولیه سرطان خون ایجاد شود، اگرچه بزرگ شدن غدد لنفاوی معمولا جنبه خوش خیم دارد و در صورت بروز باید با پزشک مشورت شود.

شیخ الاسلامی در ادامه به عوامل خطر سرطان خون اشاره کرد و افزود: یک اختلال شناخته شده در این سرطان تا به امروز شناسایی نشده است، اما به نظر می رسد مواردی مانند سیگار کشیدن، سابقه ژنتیکی، قرار گرفتن در معرض سموم و مواد شیمیایی خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش می دهد.

این استاد دانشگاه با اشاره به درمان های موثر برای بیماران مبتلا به سرطان خون گفت: بسته به حاد یا مزمن بودن بیماری، درمان ها نیز متفاوت است.

وی با بیان اینکه در سرطان های حاد پاسخ به درمان در سنین پایین بسیار بهتر و موثرتر است، ادامه داد: درمان ها معمولا ترکیبی از شیمی درمانی و در برخی موارد پیوند مغز استخوان هستند.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه در لوسمی های مزمن; شیمی درمانی، درمان های خوراکی و در برخی موارد درمان تزریقی تجویز می شود. در لوسمی های حاد، درمان ترکیبی از شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان است

منبع: صد آنلاین




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=113391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.