افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

این سالاد جذاب و رنگارنگ را از دست ندهید!

  • کد خبر : 401660
این سالاد جذاب و رنگارنگ را از دست ندهید!

فرارو: سالاد خیار یکی از انواع سالادهای سرد است که از ترکیب خیار با پیاز، گردو، زیتون، شوید و سس بسیار خوشمزه ای تهیه می شود. سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه کیک سالاد وجود دارد. وقتی سالادی روی میز نباشد، به نظر می رسد که چیزی ضروری از […]

فرارو: سالاد خیار یکی از انواع سالادهای سرد است که از ترکیب خیار با پیاز، گردو، زیتون، شوید و سس بسیار خوشمزه ای تهیه می شود.

سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه کیک سالاد وجود دارد. وقتی سالادی روی میز نباشد، به نظر می رسد که چیزی ضروری از سفره کم شده است. سالادها آنقدر متنوع، هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که بی پایان هستند. به عنوان مثال، در رستوران ها معمولا یک میز مخصوص صرفاً به سالاد اختصاص داده می شود که به نظر می رسد هر کدام به شما چشمک می زند. سالادها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می شوند، اما گاهی اوقات آنقدر غذاهای خوشمزه و سالم دارند که به خودی خود به عنوان یک غذای اصلی به حساب می آیند. مثلا اگر سالاد سزار را به تنهایی بخورید آنقدر سیر می شوید که جایی برای غذا نمی ماند، حالا سالاد ماکارونی جای خودش را دارد. سالاد با سبزیجات مختلفی مانند خیار، گوجه فرنگی، کلم، کاهو، هویج، خیارشور، زیتون، تخم مرغ، سیب زمینی، فلفل دلمه ای، مرغ، قارچ و غیره تهیه می شود. و هر کدام سس مخصوص به خود را دارند. سالاد خیار یکی از خوشمزه ترین سالادهای سرد است که با روش های مختلف و سبزیجات و مواد مختلف تهیه می شود. در این مطلب می خواهیم سالاد خیار بسیار خاص و خوشمزه را با سس مخصوص به شما نشان دهیم که از آن راضی نخواهید شد. اگر می خواهید این بار یک بشقاب سالاد جدید و فوق العاده روی میز غذاخوری خود داشته باشید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم

خیار: 4 عدد

پیاز بنفش: 1 عدد

شوید تازه: 1 دسته

پنیر فتا: ۲ قوطی چوب کبریت

گردوی خرد شده: نصف پیمانه

زیتون بدون هسته: 10 واحد

ماست یونانی: نصف لیوان

سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

نحوه تهیه

برای تهیه این سالاد خیار خوشمزه، خیارها را حلقه حلقه کرده و در ظرفی بریزید. پیاز قرمز خرد شده را به همراه شوید خرد شده، گردوی خرد شده، زیتون خلال شده و پنیر رنده شده به خیار اضافه کنید. برای تهیه سس باید ماست یونانی، سس مایونز، فلفل سیاه و نمک را مخلوط کرده و روی مواد سالاد بریزید و مواد را هم بزنید تا کاملا با سس آغشته شود. سالاد آماده شده را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم ها به هم برسند. بعد از این مدت، سالاد خیار خوشمزه و جذاب شما آماده سرو است، از آن لذت ببرید.

نکات مهم

1- در گذشته از پنیر منحصراً سر سفره صبحانه استفاده می شد. اما امروزه از پنیر در تهیه و پخت انواع غذاها استفاده می شود. پنیر فتا (در آب نمک رسیده) یکی از انواع پنیرهایی است که ریشه یونانی دارد و شبیه پنیر لیقوان است. ارزش غذایی این پنیر بسیار بالاست که شامل مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین B می باشد.این پنیر نسبتاً شور است بنابراین توصیه می شود در نمک زدن به غذاهای حاوی پنیر فتا دقت کنید.

2- اگر بخواهیم کاربرد انواع پیاز را به اختصار توضیح دهیم باید از پیاز زرد شروع کنیم که معروف ترین عضو خانواده پیاز است. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام و یا در سالاد و سس مصرف کرد. این پیاز بهترین گزینه برای غذاهای مکزیکی نیز می باشد. پیاز بنفش فیبر بیشتری نسبت به پیاز سفید و زرد دارد و به دلیل رنگ زیبایی که دارد می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا استفاده کرد. به علاوه، گزینه خوبی برای گریل، سالاد و ساندویچ است. پیاز قرمز طعم کافی به غذا نمی دهد. بنابراین معمولاً برای پخت و پز استفاده نمی شوند.

3- زیتون یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین خوراکی های همراه غذاست که لذت خوردن را چند برابر می کند و ارزش غذایی بالایی دارد. زیتون سیاه به دلیل وجود ویتامین A می تواند سلامت چشم و بینایی را بهبود بخشد.برخی از مطالعات دانشمندان نشان داده است که خوردن زیتون سیاه تا حدودی درد مفاصل را تسکین می دهد. زیتون سیاه حاوی خواص ضد التهابی قوی است که می تواند از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. مصرف منظم زیتون سیاه می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند.

اکنون که برخی از خواص زیتون را می دانید، ممکن است از خود بپرسید که اگر زیتون هایی که خریداری کرده اید تلخ بوده است، چگونه باید تلخی آن را از بین ببرید؟

همه انواع زیتون تلخ است و راه رفع تلخی آن شستن چند بار با آب است. یعنی باید زیتون ها را سه تا چهار بار بشویید. سپس بعد از هر بار شستشو آن را در آب نمک قرار دهید تا طعم خوبی پیدا کند. پس از از بین رفتن تلخی زیتون ها، آنها را با مقدار نمک به دلخواه در آب نمک بریزید. سپس روی زیتون ها 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری گلبرگ بریزید و در جای خنک غیر از یخچال نگهداری کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.