افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
4

این سالاد با سالادهایی که تا به حال خورده اید متفاوت است.

  • کد خبر : 140389
این سالاد با سالادهایی که تا به حال خورده اید متفاوت است.

۱۳۷۷۲۰۲ 9 دسامبر 1402 – 06:55 سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه کیک سالاد وجود دارد. اسمارتک نیوز: سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه کیک سالاد وجود دارد. پاییز در راه است، وقت آن است که سالادهای رنگارنگ و زیبا درست کنیم. اسفناج، […]





۱۳۷۷۲۰۲


9 دسامبر 1402 – 06:55

سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه کیک سالاد وجود دارد.

اسمارتک نیوز: سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه کیک سالاد وجود دارد. پاییز در راه است، وقت آن است که سالادهای رنگارنگ و زیبا درست کنیم.

اسفناج، نارنگی و انار وقتی سر سفره یا سر میز سالاد نباشند پایه ثابتی هستند، گویی چیزی ضروری از سفره کم شده است. سالادها آنقدر متنوع، هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که بی پایان هستند.

به عنوان مثال، در رستوران ها معمولا یک میز مخصوص صرفاً به سالاد اختصاص داده می شود که به نظر می رسد هر کدام به شما چشمک می زند. سالادها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می شوند، اما گاهی اوقات آنقدر مواد خوشمزه و مغذی داخل آن ها وجود دارد که در نوع خود یک غذای اصلی به حساب می آیند.

مثلا اگر سالاد سزار را به تنهایی بخورید آنقدر سیر می شوید که جایی برای غذا نمی ماند، حالا سالاد ماکارونی جای خودش را دارد. سالاد کلم یکی از آن سالادهای بسیار پرطرفدار و پرطرفدار است که یکی از غذاهای اصلی تعطیلات است و به روش های مختلفی تهیه می شود.

سالاد کلم انواع مختلفی دارد که هر کدام کاملاً لذیذ است و با سبزیجات مختلف و مواد یا سس های طعم دار مختلف تهیه می شود. پیشنهاد می کنیم تا اطلاع ثانوی هر دستور پخت سالاد کلم را دارید کنار بگذارید و این کلم خوشمزه و متفاوت را با ما تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

عناصر

کلم سفید: 1 عدد.

فلفل دلمه ای قرمز یا زرد: 1 عدد.

پیاز بنفش: 1 عدد.

خیارشور: 4 عدد

ذرت: نصف لیوان

هویج: 2 عدد

شوید و جعفری خرد شده را با هم ترکیب کنید: 3 قاشق غذاخوری

سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری

ماست هم زده یا کامل: 3 قاشق غذاخوری

آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه

این سالاد با سالادهایی که تا به حال خورده اید متفاوت است.

برای تهیه این سالاد خوشمزه ابتدا کلم سفید را بشویید و ریز خرد کنید. هویج، پیاز قرمز و خیار شور را ورقه‌ای خرد کنید. فلفل دلمه ای را به صورت نوارهای نازک برش دهید.

حالا تمام موادی را که خرد کرده اید در ظرف مناسبی بریزید و ذرت و جعفری خرد شده را در آنجا اضافه کنید.

حالا آب لیمو ترش، سس مایونز و ماست زده شده را به همراه نمک و فلفل سیاه به مواد سالاد اضافه کنید و با کمک دو قاشق کل سالاد را خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا مخلوط شوند. سالاد را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا طعم ها با هم مخلوط شوند، سپس سالاد را در ظرف سرو بریزید و نوش جان کنید.

یادداشت های اضافی

1- بسیاری از مردم کلم را به دلیل بوی آن دوست ندارند. بنابراین مهم ترین نکته در تهیه غذا یا سالاد با کلم، از بین بردن بوی کلم است. برای این کار جوانه ها را خرد کرده و به مدت 15 دقیقه در آب یخ قرار دهید سپس در آبکش بریزید و اجازه دهید آب آن کشیده شود. با این ترفند بوی بد کلم از بین می رود و در نهایت یک سالاد یا غذای خوش طعم و معطر خواهید داشت.

2- اگر بخواهیم کاربرد انواع پیاز را به اختصار توضیح دهیم باید از پیاز زرد شروع کنیم که معروف ترین عضو خانواده پیاز است. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام خورد یا در سالاد و سس استفاده کرد. این پیاز بهترین گزینه برای غذاهای مکزیکی نیز می باشد. پیاز بنفش فیبر بیشتری نسبت به پیاز سفید و زرد دارد و به دلیل رنگ زیبایی که دارد می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا استفاده کرد. به علاوه، گزینه خوبی برای گریل، سالاد و ساندویچ است. پیاز قرمز طعم کافی به غذا نمی دهد. بنابراین از آنها برای پخت و پز استفاده می شود.

3- هر گاه سس مایونز یکی از مواد اولیه در تهیه غذا یا سالاد باشد، عده ای تعجب می کنند که آیا می توان به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این تا حدودی سلیقه ای است. اگر منع مصرف دارید یا اگر مایونز را به دلیل کالری بالای آن نمی خواهید استفاده کنید، می توانید آن را با ماست غلیظ یا پرچرب جایگزین کنید. اما ماست معمولا آب ریز است. بنابراین توصیه می شود این کار را برای مهمانی ها انجام ندهید. همچنین می توانید مقدار سس مایونز را به نصف کاهش دهید و آن را با ماست پرچرب مخلوط کنید.

4- جعفری و شوید را خرد کنید تا زیاد له نشود و آب به داخل سالاد برنگردد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=140389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.