افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

این زمان ها بهترین زمان برای نوشیدن آب است

  • کد خبر : 26508
این زمان ها بهترین زمان برای نوشیدن آب است

سایت تخصصی «وب ام دی» گزارش داد حتی کاهش اندک سطح آب در بدن باعث سردرد، خشکی دهان و سرگیجه می شود و در نهایت می تواند منجر به عفونت ادراری و سنگ کلیه شود. در ادامه این مقاله، به طور خاص توصیه می شود که نوشیدن آب ممکن است در برخی موارد و شرایط […]

سایت تخصصی «وب ام دی» گزارش داد حتی کاهش اندک سطح آب در بدن باعث سردرد، خشکی دهان و سرگیجه می شود و در نهایت می تواند منجر به عفونت ادراری و سنگ کلیه شود.

در ادامه این مقاله، به طور خاص توصیه می شود که نوشیدن آب ممکن است در برخی موارد و شرایط برای بدن مفیدتر باشد، مانند:

– وقتی احساس گرسنگی را با تشنگی اشتباه می گیریم

اکثر مردم لحظاتی را دارند که فکر می کنند گرسنه هستند و متوجه نمی شوند که واقعا تشنه هستند. مغز این محرک ها را یکسان می شناسد. بنابراین قبل از شروع غذا خوردن، ابتدا مقداری آب بنوشید، سپس چند دقیقه صبر کنید تا ببینید که آیا میل به غذا خوردن را کاهش می دهد یا خیر.

– وقتی بیدار شدی

اول صبح یکی از بهترین زمان ها برای آبرسانی به بدن است. برای شروع ساده، نصف لیمو را به اولین لیوان آب خود اضافه کنید تا در حین نوشیدن، مواد مغذی گیاهی آنتی اکسیدانی، ویتامین C و پتاسیم دریافت کنید.

– وقتی عرق می کنی

هر چیزی که باعث تعریق شما شود (سونا یا جکوزی، پیاده روی در روزهای گرم و غیره) باعث از دست دادن مایعات بدن شما می شود. علاوه بر این ورزش ماهیچه ها را نیز گرم می کند و در نتیجه بدن برای رهایی از گرما عرق می کند.

– قبل، حین و بعد از ورزش

ورزش باعث تعریق می شود، بنابراین ما به آب زیادی نیاز داریم تا جایگزین آنچه در اثر تعریق از دست می دهیم، شود. بنابراین قبل، حین و بعد از ورزش آب فراوان بنوشید.

– وقتی مریض هستی

هنگامی که بیمار هستید، نوشیدن آب کافی کلید درمان است. علائمی مانند اسهال، استفراغ و تب می تواند باعث کم آبی شدید بدن شود. در اولین نشانه بیماری، مقدار زیادی آب بنوشید، به خصوص اگر گرسنه نیستید. همچنین از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.

– وقتی توی هواپیما هستی

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا هنگام پرواز بیشتر احساس تشنگی می کنید؟ همه چیز در مورد ارتفاع است. هر چه هواپیما بالاتر می رود، هوای کابین خشک تر می شود و حدود نیمی از هوای کابین از بیرون وارد می شود. برای مقابله با رطوبت بسیار کم، یک بطری آب خالی همراه داشته باشید تا در طول پرواز در صورت نیاز آن را پر کرده و مصرف کنید.

– قبل از قاعدگی

زنان می توانند با نوشیدن آب فراوان قبل و در طول قاعدگی، مشکلات PMS را کاهش دهند. یکی از بزرگترین دلایل گرفتگی یا سردرد عضلانی در این دوره کم آبی بدن است.

– وقتی حوصله ات سر می رود

وقتی انرژی تان کم است، به جای نوشیدن یک فنجان قهوه، یک لیوان آب بنوشید تا روحیه خود را تقویت کنید. مجله بریتانیایی تغذیه گزارش می دهد که وضعیت هیدراتاسیون شما به طور مستقیم بر خلق و خو، حافظه و ادراک بصری شما تأثیر می گذارد.

– وقتی سردرد دارید

یکی از مهم ترین محرک های میگرن کم آبی بدن است. برخی افراد گزارش می دهند که حتی کاهش جزئی در مصرف مایعات می تواند باعث سردردهای شدید شود. همچنین می تواند باعث سردرگمی شود و در برخی موارد حتی نیاز به درمان پزشکی داشته باشد. اگر مستعد ابتلا به میگرن هستید، همیشه یک بطری آب در دسترس داشته باشید.

– قبل از غذا خوردن

نوشیدن آب قبل از غذا می تواند به کاهش وزن کمک کند. داده‌های یک مطالعه نشان داد افرادی که قبل از غذا آب می‌نوشیدند، کاهش وزن جزئی داشتند. آب همچنین سیری و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

– وقتی می خواهی خونسرد باشی

آیا می دانستید که تقریباً سه چهارم مغز شما حاوی مایعات است؟ اگر سطح آب در مغز شما خیلی کم شود، رگ های خونی مغز شما کوچک می شوند. داده های یک مطالعه نشان داد که این وضعیت می تواند بر هماهنگی، حافظه کوتاه مدت، دامنه توجه و استقامت تأثیر بگذارد. بنابراین اگر احساس خستگی می کنید، از نوشیدنی های انرژی زا کافئین دار خودداری کنید. فقط نوشیدن آب می تواند به شما کمک کند تا به مسیر خود بازگردید.

علاوه بر نوشیدن آن به تنهایی، مصرف روزانه آب را می توان از طریق غذا نیز به دست آورد. نیاز روزانه هر فرد به آب بسته به وضعیت سلامت، سطح فعالیت و آب و هوای محل زندگی او متفاوت است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=26508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.